Mot bakgrund av att familjeveckan verkar aktualiseras. Idag får man alltså 480 dagar, varav 96 kan användas upp till barnen är 12. Använd dem på skollov, studiedagar etc istället.
Borttagna & ändrade inlägg
Inlägg som tagits bort eller redigerats efter publicering.
657 inlägg
@ACritn Nej, såg nu att tweeten dock kan tolkas så. Efter fyra så får man ”bara” ha 96 dagar kvar, dessa kan användas fram till barnet slutar femman.
@SigridurVale Gärna för min del!
@R1cSte Tack ♥️
*inte
*INTE
@Stoppasocialism @Socdemola Hahaha! Du trampade på trollens ömmaste tå Ola.
@keithnorman54 Haha! Va?
@keithnorman54 Det har jag svårt att tro.
@tcntad1 Hahaha! Jag är en olydig liten sosse. Tar inte kommando av högersvansen
@ChristinaSpjut Det du refererar till är vissa socialförsäkringar som räknades upp med prisbasbeloppet. Regeringen höjde inget av det faktiskt. Däremot har de sänkt skatten, mest för de som tjänar mest, och gett förstärkt skatterabatt till dem som har råd med hembiträde och badrumsrenoveringar
@EkbergMats 🤷♂️
@henrics4 ❓
@Erikeral Din (nedlåtande) argumentation saknar relevans för en skattesänkning som bara träffar de som tjänar över 65 tkr/mån
@Erikeral Det är äckligare med högerfolks (läs ditt) förakt för fattiga.
@Erikeral ”bidra efter förmåga” är ju finansieringsprincipen för välfärden. Du tycker alltså att folk som har mer (som därför har förmåga att bidra mer) ska betala mer till välfärden?
@EvilTotte @EkbergMats Vems köpkraft?
Kolla hur många i din kommun som gynnas av regeringens förslag här https://www.socialdemokraterna.se/engagera-dig/stoppa-sd-regeringens-skattebonus-for-de-rikaste?utm_medium=email&utm_source=Ungapped&utm_campaign=Hur+slår+SD-regeringens+orättvisa+skattesänkning+mot+din+kommun%3f
@EkbergMats @EvilTotte Nu vet jag ju inte nåt om dig. Men Vi sänker inkomstskatten för alla (till skillnad från regeringen som gör det för vissa) och skatten på kapital för småspararna. Och vi höjer barnbidraget och bostadstillägget vilket stärker köpkraft för barnfamiljer och pensionärer.
@EkbergMats @EvilTotte Det gjorde vi visst. 🤷♂️
Hela debatten här https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/interpellationsdebatt/betyget-f_hc1042/
@ajensen56 Enkelt. Det beslutade vi aldrig.
@ajensen56 Ingen tog något beslut att dölja. Ett antal välvilliga (mot eleverna, inte regeringen) rektorer följde inte instruktionerna och exkluderade för många.
@ajensen56 Men nu blandar du äpplen och päron. Frågan rörde PISA, och det är ju ett low-stake-test, dvs deltagandet spelar ingen roll för den enskilda individen. Jag tänker att rektorer exkluderade för många just för att de inte ville utsätta eleverna för en onödig känsla av misslyckande.
@ajensen56 Även om jag skulle önska att alla människor var (S) så är det ju inte så. Rektorer är opolitiska tjänstemän och rekryterade som professionella, inte förtroendevalda - dvs det var inget S-beslut som låg bakom PISA-grejen.