Följande insändare har skickats till de halländska lokaltidningarna: I EU HAR S RÖSTAT FÖR DYRARE MAT De senaste åren har Socialdemokraterna försökt vinna politiska poäng på att kritisera ”SD-regeringen” för att livsmedelspriserna har stigit. En analys från EU Matrix ger ett intressant perspektiv på denna heta fråga i den svenska debatten. Denna analys visar att Sverigedemokraterna, tillsammans med ett tjeckiskt parti, är bäst i EU-parlamentet på att rösta för åtgärder som sänker matpriser och andra levnadskostnader, medan Socialdemokraterna i nio fall av tio röstat för förslag som höjer priserna när dessa ställts mot miljö- och klimatkrav. Det är anmärkningsvärt att Socialdemokraterna kritiserar andra för höga matpriser när beslut de varit med att driva igenom bidrar till bl.a. högre priser på svenskt bröd, danskt fläsk och belgiska äpplen. Inte heller i inrikespolitiken erbjuder Socialdemokraterna några trovärdiga lösningar. Deras förslag präglas av samma gamla recept: höjda bidrag, ökad byråkrati och mer statlig kontroll – åtgärder som knappast adresserar problemet. Socialdemokraterna har inget magiskt trollspö som kan trolla fram billig mat ur tomma intet, trots att de gärna vill ge sken av motsatsen. Den långsiktiga lösningen på höga matpriser är en ansvarsfull ekonomisk politik som främjar tillväxt och reallöneökningar som överstiger prisökningarna. Detta uppnås bäst om Tidöpartierna får fortsatt förtroende. Charlie Weimers (SD) Delegationsledare Sverigedemokraterna i Europaparlamentet Erik Hellsborn (SD) Riksdagsledamot
Borttagna & ändrade inlägg
Inlägg som tagits bort eller redigerats efter publicering.
657 inlägg
Det dryga året mellan nu och valet kommer vara en intensiv genomförandefas för Tidö-politik. Många frågor som varit under utredning kommer den närmaste tiden omsättas i praktiken. Det här är bara ett axplock av vad som kommer under det närmaste året. BROTT & STRAFF - Strängare regler för villkorlig frigivning - Enklare att häkta misstänkta - Enklare att utvisa personer som utgör ett säkerhetshot - Det blir olagligt att vara med i kriminella gäng - Ändrad sekretesslagstiftning så att myndigheter effektivare kan samarbeta mot brott INVANDRING OCH INTEGRATION - Förstärkta kontroller av medborgarskap - Sänkt etableringsstöd - Lättare att utvisa vid brott - Omprövning av vissa permanenta uppehållstillstånd - Ökat ekonomiskt ansvar för den enskilde asylsökande ÖVRIGT - Stärkt högkostnadsskydd inom tandvården - Det blir mer lönsamt att gå från bidrag till arbete - Skärpta krav på friskolor - Förbättrad elevhälsa - Införande av tjänstemannaansvar Och givetvis mycket mer. Vi levererar vad vi lovar.
Försvaret av Europa kräver stål. Stål kräver järngruvor. Och inget land i EU har bättre förutsättningar för järngruvor än Sverige. Den som motsätter sig nyetablering av gruvor i Sverige går, medvetet eller omedvetet, Putins ärenden. https://www.svd.se/a/qPaGeo/europa-miljardsatsar-pa-forsvaret-da-har-sverige-nyckelposition-med-stal?utm_source=androidapp&utm_medium=share
@Bubblebathgirl Hilarious
https://www.svd.se/a/o3qz87/kommunism-i-klassrummet Ny svensk studie: Att tro på socialism gör dig till en förlorare.
Rekommenderad läsning för den som menar att svenskhet bara är en fråga om medborgarskap. https://www.svd.se/a/qPgQwO/hon-blev-av-med-svenska-medborgarskapet-svart-aterfa-svenskt-pass?utm_source=androidapp&utm_medium=share
Hemma igen efter ett par intensiva dagar i Göteborg, tillsammans med SD-kollegorna från Skatteutskottet. Måndagen spenderades ihop med Tullen. Först I Göteborgs hamn, där vi fick följa med och titta hur de genom söker igenom godsfrakten i jakt på narkotika, vapen och annat. Därefter vidare till Landvetter, för en rundvandring, och möte med personalen där. Tisdagen började på Liseberg med rundtur och dragning om deras ekonomi och utmaningar. Därefter mini-konferens på hotellet där vi gick igenom vår politik inför den kommande höstterminen i Riksdagen.
Minska invandringen, helst till noll, så att vi hinner ikapp med integrationen. Ta bort ungdomsrabatten helt. Ta bort mängdrabatten. Dubbla straff för gängkriminella. Skärp straffen för 15-17 åringar. Sluta gulla med kriminella. På med hårdhandskarna! https://www.expressen.se/nyheter/krim/dodspatrullen-infor-ratta-for-skjutning-i-kopenhamn/
@U_Kristofferson Och inte ett ord om den eskalerande kriminaliteten i tv 4:as morgonprogram. Fortsätter att blunda! 👎🏻
@Ericson_ubbhult Ja, så oväntat!😏
Håller med! Migrationspolitiken bär ett stort ansvar för gängkriminaliteten | GP https://www.gp.se/debatt/migrationspolitiken-b%C3%A4r-ett-stort-ansvar-f%C3%B6r-g%C3%A4ngkriminaliteten-1.33472618
@Ivarpi @SvDledare Min skriftliga fråga till Morgan J ”Hatbrott mot etniska svenskar”. Svaret var att om man utser ett brottsoffer bara för att denne är svensk, så är det ett hatbrott. Tyvärr driver åklagarna inte detta som hatbrott. Har kontaktat polis och åklagare för att få veta varför inte.
@FixerRide Fy fan! Sparken direkt! Såna rötägg ska in vara anställda inom Polisen. 😡
@Pau_Brandberg Tror jag också. Behövs en ändring.
@Pau_Brandberg Enligt mina tidigare poliskollegor är det många våldtäkter som begås för att ”det är en svensk hora som förtjänar att bli våldtagen”. Borde drivas som hatbrott enligt mig.
@Pau_Brandberg Och ännu svårare om ingen försöker........
@martenschultz @Pau_Brandberg Jag vet att det inte är ett brott. Men hatbrottsmotiv ska ge strängare straff. Tror tyvärr många poliser missar detta då de inte tror att hatbrott går åt detta håll.
@MariaStenergard Inte jag heller! 😡
Håller med! Jag vill inte veta allt myspys om politiker. Alla behöver inte bli bästisar. Jag vill bara att de gör sitt jobb. https://www.expressen.se/ledare/ann-charlotte-marteus/varning-for-mysiga-annie-pa-youtube/
@Pau_Brandberg Snacka om att överdriva! Men det brukar Olsson göra. 👎🏻
@mariahindalias @YB_Sodermalm @Sakine @GreiderDD @A_Sokolnicki @AENO98 Det har konstaterats på många olika sätt att majoriteten av gängbrottslingar har invandrarbakgrund. Därför måste invandringen minskad kraftigt så att vi kommer ikapp med integrationen.
@lindbergpolemik @paulinaneuding Ansiktena borde visas!
@Katja_Nyberg @jimmieakesson @johanssonmorgan Samt en mycket stram migration så att vi hinner ikapp med integrationen!
@JohanForssell scenario menar jag 😱
Nej jag ska inte delta i någon bojkott. För många är ICAbutiken hjärtat i den service som finns kvar på landsbygden. Som politiker ska vi aktivt driva på för att konkurrensen ska fungerar och att onödiga regler inte driver upp priserna. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VzBpMp/matbojkotten-startar-sa-tanker-partiledarna