Det räcker med oavgjort idag och seger för det andra gulsvarta laget.
Borttagna & ändrade inlägg
Inlägg som tagits bort eller redigerats efter publicering.
657 inlägg
@ChrisJsson Japp men hellre stor vinst för Mjällby än vinst för Värnamo men jag tar det också. Tror att det är första gången någonsin jag inte hoppas på Elfsborgsseger.
@ChrisJsson Attans. Nästa år får vi sjunga att pokalen ska hem till arenan igen och att Gbg åker ur i år.
@Landgren @jooon Klipptmig
@TheRealPeterW1 @Dalastark Ja är det korta och enkla svaret. Straffansvar tar sikte på om man agerar i strid med befintligt lag. Det kan ex även kommunpolitiker göra. Jag har däremot svårt att se hur en riksdagsledamot exempelvis skulle kunna fatta beslut som omfattas av straffansvar.
@TheRealPeterW1 @Dalastark Vad i mitt svar ”ja” är det du inte förstår?
@TheRealPeterW1 @Dalastark Lägg ner. Klart jag vet hur lagstiftning fungerar
@TheRealPeterW1 @Dalastark Det straffrättsliga ansvaret för tjänstefel gäller idag (vi vill vidga och skärpa detta) för beslut VID myndighetsutövning. Tjänstefelet ska vara uppenbart oaktsamt.
@TheRealPeterW1 @Dalastark Dvs straffansvar gäller vid tillämpning av lag. Politiker tillämpar och lyder givetvis också under lagarna. Min poäng var den att dessa situationer uppstår oftare på kommunal nivå än statlig.
@TheRealPeterW1 @Dalastark Men om du inte vill förstå så behöver vi inte fortsätta denna konversation.
@danielwindre @TwinSwede @AndersHgstrm1 @HS33294003 Är omfattningen och den stora kostnadsökningen för detta som är problemet. Särskilt när viss kommunikation tangerar till opinionsbildning snarare än information.
@MLZ_68 Exakt
@patricelmen Jodå. Själv jobbat med kommunikation så jag vet absolut vad jag talar om
@JohanOrdf @patricelmen Politikerna har en del att förklara. De som beslutar och prioriterar om budget. Eller menar du verkligen att opolitiska tjänstemän ska svara på politikens misslyckande?
@JensPetersson9 Eller den politiska ledningen.
@nymagnum Jasså. Vadå?
@L1nkan Det tror jag faktiskt
@DanielA45401154 @AndersHgstrm1 Nej inte nödvändigtvis. De flesta kommuner har tre kanaler de inte hade tidigare: Facebook, Instagram och LinkedIn. De flesta deltar dock inte i grupper, anslagstavlor och dylikt utan publicerar innehåll från hemsida. Därutöver har medial bevakning om något minskat.
@DanielA45401154 @AndersHgstrm1 På statlig nivå förklaras en del av ökningen av att man anser det viktigt och avgörande för att ”ett gott varumärke” är en förutsättning för att kunna rekrytera. Dock utvärderas detta väldigt sällan.
@AndersHgstrm1 Ofta fallerar ju tyvärr kommuner på korrektheten delvis pga det är kommunikatörer som sköter kommunikationen istället för sakkunninga. Mycket av ökning ligger också på andra områden: reklam, rörligt material, varumärkesbyggande, deltagande i Almedalen etc.
Hur kan detta serveras av regionen i Stockholm på en avdelning för patienter med ätstörningar? Bortom mitt förstånd.
@mattias_fo Snart har vi gjort upp med den också 😄🎉
@anniecroona Sant
@JohanForssell och den svenska regeringen fortsätter att smutskasta UNWRA. Det är en del av deras strategi framtagen av Israel för att underminera rätten till utbildning och sjukvård för palestinska flyktingar. Utan UNWRA funkar inte stödet till Gaza. https://www.gp.se/5917b323-2097-44fa-8463-db7c57a72f4e
Viktig omskrivning av historien för att den ska bli korrekt 👇⚾️