Underbart!
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
https://www.dn.se/varlden/sverige-kommer-inte-till-miljomotet-cop15-som-ett-foregangsland/
Visa på X →@tangaberg2 @UlfBjereld Exakt. Men de var så illa tvungna när den tillträdande nämndsordföranden hade gett ett politiskt direktiv. Både olämpligt och utan delegationsrätt.
Visa på X →@GulanAvci Tack @GulanAvci för att du markerar! Viktigt att principen om armlängds avstånd gäller, såväl nationellt som lokalt.
Visa på X →SVT:s reporter elbantade i en månad – så mycket går det att spara https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svt-s-reporter-elbantade-i-en-manad-sa-mycket-gar-det-att-spara via @svtnyheter
Visa på X →En fullständigt rimlig vision. https://www.dn.se/varlden/professor-vill-se-nollvision-for-var-utrotning-av-arter/
Visa på X →Sverige behöver en ambitiös politik för att rädda och skydda hotade arter. @Rebeckalemoine @emmanohren och jag skriver i @Hallandsposten apropå COP15 som pågår nu om biologisk mångfald. https://www.hallandsposten.se/%C3%A5sikter/debatt/hallands-hotade-arter-beh%C3%B6ver-hj%C3%A4lp-1.87705379
Visa på X →För övrigt är den nationella planen redan tydlig med att stor hänsyn ska tas till både miljö och energiförsörjning. Och en miljöfond finns på plats för åtgärder. Först ålen, nu detta. Jag tror inte att det finns någon plan alls här.
Visa på X →Bra att DO utreder och framför allt: Glädjande att eleverna får komma tillbaka till och bli behandlade på samma sätt som alla andra elever på sin skola.
Visa på X →När miljön i varje steg får stå tillbaka. Varför inte helt enkelt jobba parallellt med de åtgärder man vill se? Om man har en plan alls. Detta är extra pinsamt en vecka med biologisk mångfald högst på agendan. ”Paus i miljöprövningen av svensk vattenkraft” https://www.aftonbladet.se/a/Mo56qJ
Visa på X →@Ericson_ubbhult Har du tänkt tanken att vi inte har något val, Jan?
Visa på X →Många förstår att ta frågan på allvar. https://www.di.se/debatt/debatt-klimatutslappen-maste-minskas-radikalt/
Visa på X →Skrivit krönika i @hallandsnyheter om demokratin — ett ämne för Sveriges ordförandeskap i EU. https://www.hn.se/åsikter/ledare/till-demokratins-försvar-alla-dagar-i-veckan-1.87527009
Visa på X →Nu ska vi tydligen inte rädda utrotningshotade djur heller. Behöver man förklara att ett djur som utrotats aldrig kommer igen. Precis noll ålagillen i framtiden i så fall. https://www.altinget.se/miljo/artikel/utvidgat-aalfiskestopp-stoter-paa-patrull-i-sverige
Visa på X →@RebeccaWUvell @svtnyheter Heltidsgnäll tar jag mig oftast inte tid till. Men vad har du emot sopsortering? Och ökad produktion av drivmedel?
Visa på X →@EmmaTerander Det som jag undrar om alla förstått är att lönegolvet också skulle innebära utvisning av alla som idag jobbar i Sverige med tillstånd och tjänar mindre än 33 000 kr. Det måste stoppas!
Visa på X →Brist på naturgas och konstgödsel globalt. Dags att samla in mer matavfall!!! Idag går mer än hälften av matavfallet till den vanliga soppåsen. ”Här blir stockholmarnas matrester förnybart bränsle” https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/biogas-matavfall via @svtnyheter
Visa på X →”Obalansen på bostadsmarknaden inte högsta prio.” Tydligt ändå. https://www.di.se/bors/telegram/7f3a8008-3c57-4377-bab4-d4a4dd2d2a77/
Visa på X →Expert: “Regeringen slaktar naturvården” https://www.svt.se/nyheter/inrikes/expert-regeringen-slaktar-naturvarden via @svtnyheter
Visa på X →Kampen för att inte heller pojkar och män som riskerar förföljelse av talibanerna ska utvisas till deras våld. Att Sverige fortsätter att utvisa ateister, konvertiter, hbtqi-personer och ungdomar som levt stora delar av sina liv i Sverige måste få ett slut!
Visa på X →Inte en dag för tidigt! Äntligen slår @migraitonsverket fast det enda rimliga: ingen kvinna eller flicka ska skickas från Sverige till talibanernas Afghanistan! https://sverigesradio.se/artikel/migrationsverket-alla-kvinnor-och-flickor-fran-afghanistan-far-stanna
Visa på X →4 grader varmt i Norra Alaska. I december. Det är inte bra.
Visa på X →Regeringens eget ”på spåret”: vart är vi på väg? 1,4 miljoner offentliganställda blir angivare enl krav och skuggsamhället ska ”utrotas”! Kan ingen dra i nödbromsen??
Visa på X →Debatterar ihop med @karlsson_maj om personlig assistans:
Visa på X →@GulanAvci @CarlMelin @anderslindberg @johanssonmorgan Under förra året initierade MP och L tillsammans en kartläggning av antisemitism i Stockholms skolor som genomfördes och presenterades. Den ligger nu som en av grundstenarna till Stockholms fortsatta arbete mot rasism i alla dess former.
Visa på X →