Ett favorittema hos högertrollen sågas fullständigt.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
Ja! Kanske också att de som avgör sådana mål måste ha relevant utbildning, erfarenheter och barnets bästa för ögonen.
Visa på X →Skulle vara fint med en erfaren och klok diplomat till Ankara. Gärna med FN-bakgrund, tänker jag.
Visa på X →Så vår utrikesminister talar om för oss att vi ska bete oss. Inget flaggviftande, inga dockor — hur är det med karikatyrer? Vad blir det härnäst? Uttalande från utrikesminister Tobias Billström med anledning av låtsasavrättning https://www.regeringen.se/t/465649/sv
Visa på X →@emmawiesner Inte alls. Dunjackan som proxy för yta vs verklighet.
Visa på X →Skriver krönika i @hallandsnyheter idag om bistånd, Kenya och om att arbeta tillsammans. https://www.hn.se/åsikter/ledare/att-arbeta-tillsammans-är-den-enda-vägen-framåt-1.89845288
Visa på X →Aldrig förr har Sverige kunnat exportera lika mycket el. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/2022-rekordar-for-svensk-export-av-el-trots-energikrisen
Visa på X →Någon kanske tar sig för att kolla vad regerings- och riksdagsledamöter får i stöd. Kan ju bli intressant. ”Fullständigt bisarrt" att hemlighålla elstöd http://www.gp.se/1.89643870 via @goteborgsposten
Visa på X →@FridaHylander Lögnen som verktyg har slagit igenom också i Sverige. Det jag trodde var allmän bullshit i valrörelsen ser nu mer ut som genomtänkt strategi, nu när vissa saker upprepas gång på gång. Vi får inte sluta ställa dem till svars när vi kan.
Visa på X →Med all respekt: monetära system existerar inte i nån sorts vakuum, där inget någonsin ändras. Klimatförändringar är en del av vår och centralbankernas omvärld. https://www.telegraph.co.uk/business/2023/01/10/central-banks-must-not-lead-fight-climate-change-says-fed-chief/
Visa på X →Sugen på ett nytt kärnkraftverk runt knuten? ”Regeringen öppnar för kärnkraft på fler platser i Sverige” https://www.svt.se/nyheter/inrikes/regeringen-beslutar-om-mer-karnkraft via @svtnyheter
Visa på X →Tysk tågvärd möter MPs riksdagsgrupp på väg till Bryssel.
Visa på X →Mot Bryssel med tåg, härlig känsla. Blev inte sämre av att världens förmodligen trevligaste tågvärd höll ställningarna.
Visa på X →@ayranundspeck @emmanohren @UlrikaW @martastenevi @gialuhr @AnnikaHirvonen @ElinSoderbergmp @JakopDalunde @bolund Thank you soo much! 💚 Proud to be and travel green 🚆
Visa på X →😃 Entusiastisk konduktör på vägen till Bryssel:
Visa på X →Så roligt att äntligen testa nattåget Stockholm-Hamburg som @miljopartiet fått på plats! Supertrevligt!
Visa på X →Om några minuter stänger Olkiluoto på en månad eller så för underhåll. Nånstans ifrån kommer tanken att det måste bli väldigt dyra kWh därifrån. https://svenska.yle.fi/a/7-10026107
Visa på X →@beckmansasikter Mitt inlägg handlade vare sig om våra opinionssiffror eller energipolitik, så varför kommenterar du min tweet med det?
Visa på X →Det borde vara en självklarhet. Men bara MP tillsammans med V och L står för en avveckling av minkfarmarna i Sverige. Behövs inga fler utredningar. https://www.dn.se/sverige/bolund-palsen-har-ingen-plats-i-ett-modernt-samhalle/
Visa på X →Regeringen förändrar biståndspolitik helt utan kontakt med dem det berör. @Almericson @miljopartiet begär att utrikesutskottet kallar in minister, och 17 organisationer skriver i SvD: ”Vi måste få besked om biståndspolitiken” https://www.svd.se/a/0QLjvA/vi-maste-fa-besked-om-bistandspolitiken-skriver-17-organisationer
Visa på X →Jag har ikväll begärt att utrikesutskottet kallar till sig biståndsministern Johan Forssell. Det går inte att innan valet säga sig vilja värna det civilsamhälle som stöttar kampen för frihet och demokrati för att efter valet ge kalla handen och ducka alla kontaktförsök.

Nu MÅSTE regeringen lyssna på civilsamhället och oppositionen. Biståndet handlar om miljontals människors chans till ett liv fritt från fattigdom och förtryck. Regeringen riskerar att rasera arbetet, istället för att effektivisera. https://www.svd.se/a/0QLjvA/vi-maste-fa-besked-om-bistandspolitiken
Visa på X →@Stockholmare85 Det kan vara positivt för att gynna tjänster som är bra för samhället i stort då kostnaden oftast är något som styr.
Visa på X →Jag läste texten och skäms också. Allvarligast är att Billström vill offra yttrandefriheten på NATOs altare, men ljuger om det för svenskarna. https://www.dn.se/sverige/alex-schulman-vi-lever-i-den-obekymrade-lognens-tidevarv/
Visa på X →@Mikuhr @bolund Skäl (saxat från förslaget): ”Mervärdesskatten är en effektiv skatt och bör värnas som intäktskälla för staten.” Man redogör samtidigt för konsekvenser som ökad resursförbrukning, höjt pris, minskad efterfrågan och lägre sysselsättning i branschen.
Visa på X →