Men vi lånar pengar för att sänka skatten för höginkomsttagare istället. I september väljer vi en ny, rimlig, riktning. 🌹 https://omni.se/antalet-fattiga-svenskar-har-rusat-de-senaste-aren/a/6q6pyL
Visa på Mastodon →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
Sverige behöver alltså en ny riktning, där fattigdom bekämpas istället för att befrämjas. https://www.sverigesradio.se/play/artikel/9161539
Visa på Bluesky →Sverige behöver alltså en ny riktning, där fattigdom bekämpas istället för att befrämjas. https://www.sverigesradio.se/play/artikel/9161539
Visa på Mastodon →Romina? Hur har klimat- och miljöpolitiken prioriterats under din tid i Kristerssons regering? Hur mycket har försämrats? https://www.sportfiskarna.se/om-oss/aktuellt/nyheter/nyhet/vattenmiljon-slangs-under-bussen-liberalerna-presenterar-samre-miljovillkor/
Visa på X →https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/forslaget-inratta-ett-offentligt-agentregister/
Visa på X →Agentmarknaden i svensk fotboll är en miljardindustri utan statlig tillsyn. Vi reglerar mäklare och spelbolag – då ska vi också kunna ställa krav på transparens här. Politiken ska inte styra sporten, men vi ska stoppa kriminella pengar och stötta supporter och klubbinitiativen.


EN VANLIG DAG Följ med en ganska vanlig dag i uppdraget som Förste vice talman. youtu.be/cmtiZIJs-cs @sverigesriksdag.bsky.social
Visa på Bluesky →SD och regeringen har försvagat Sverige. Fler fattiga och större klyftor samtidigt som man lånar pengar till sänkta skatter.
Visa på X →EN VANLIG DAG Följ med en ganska vanlig dag i uppdraget som Förste vice talman. https://youtu.be/cmtiZIJs-cs @Sverigesriksdag
Visa på X →Tittar på Agenda på SVT. "Det vore dåligt för Sverige." "Skulle skapa kaos." Tidöpartiet L om förslag som man ställt sig bakom i Tidöavtalet. Hej då, L.
Visa på Bluesky →Tittar på Agenda på SVT. "Det vore dåligt för Sverige." "Skulle skapa kaos." Tidöpartiet L om förslag som man ställt sig bakom i Tidöavtalet. Hej då, L.
Visa på Mastodon →Ukraina hör hemma i EU-familjen. Allt stöd till Ukraina. Men det som saknas är ledarskapet Kristersson har ansvar för. Att förbereda Sverige för ett EU som kan vidgas. Inte ett ord om detta från Kristersson. Eller EU-ministern. Det är att flyga högt över vanligt folk. #Agenda
Visa på X →Fattigdomen i Sverige har rusat på senare år. Men det är säkert någon annans fel?

Mycket bra av Stockholms stad. https://omni.se/a/wrOMLd
Visa på X →Fyra förlorade år med låg tillväxt, högre arbetslöshet och stora underskott. Nu ytterligare ett bevis på att Sverige blivit fattigare. ”Antalet fattiga svenskar har rusat de senaste åren.” https://omni.se/a/6q6pyL
Visa på X →Sverige blir fattigare med den här SD-regeringen. Oavsett hur man mäter och vem som mäter pekar resultaten åt samma tydliga håll ➡️Antalet fattiga svenskar har rusat de senaste åren (via @omni_red) https://omni.se/a/6q6pyL
Visa på X →Wow!!! Vilket lag 🥇❤️https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/V69Ky3/os-guld-till-lag-anna-hasselborg?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →"Det är ett nykolonialt och fascistiskt tal, bemängt med högerextrema troper som dådkraft, dominans, rädsla, undergång, teknik, krig, erövring och kulturell överhöghet. Frågan är varför så få vill ta in det." https://www.dagensarena.se/opinion/marco-rubios-tal-munchen-var-fascistiskt/
Visa på Bluesky →"Den förljugna eurocentriska historieskrivning som Rubio tilläts sprida från talarstolen och den dystopiska ”alliansen” mellan Europa och USA som han målade upp, bygger i själva verket på en djupt rasistisk och auktoritär samhällsordning som borde ha väckt fasa och bestörtning hos de reportrar och ”experter” som kommenterade talet. Man undrar vilket tal de lyssnade på?" Du missade väl inte veckans viktigaste text på svenska? 🌹 https://www.dagensarena.se/opinion/marco-rubios-tal-munchen-var-fascistiskt/
Visa på Mastodon →S vill se elstödet aktiverat. Varför påstod ministrarna i höstas att folk inte skulle stå ensamma med höga elräkningar om de nu inte tänkte infria löftet? Gång på gång har regeringen svikit vanliga familjer som har det tufft.

Genant av Tidöpartierna att blockera granskningen av Landerholm. Dags att införa en #lexLanderholm https://www.aftonbladet.se/a/XMqy8B
Visa på X →@idagabrielsson @stade_joel Tack @idagabrielsson!
Visa på X →Noterar att högermän här inte är upprörda över att vården brister för nyförlösta kvinnor i Tidö styrda Skåne. Istället är d upprörda över att vi är några som uppmärksammar detta ovärdiga. I nästa sekund kommer de väl undra varför kvinnor inte vill rösta på dem….
Visa på X →Den liberala ”vakthunden” viftar på svansen https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sd-topparnas-berom-till-l-ledaren-efter-motet-inspirerande
Visa på X →