Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sveriges politiker,

arkiverade

Vi sparar allt, även det som raderas.

64 075inlägg arkiverade
Sök bland alla inlägg →

Senaste inlägg

Agentmarknaden i svensk fotboll är en miljardindustri utan statlig tillsyn. Vi reglerar mäklare och spelbolag – då ska vi också kunna ställa krav på transparens här. Politiken ska inte styra sporten, men vi ska stoppa kriminella pengar och stötta supporter och klubbinitiativen.

Visa på X

SD och regeringen har försvagat Sverige. Fler fattiga och större klyftor samtidigt som man lånar pengar till sänkta skatter.

Visa på X

Tittar på Agenda på SVT. "Det vore dåligt för Sverige." "Skulle skapa kaos." Tidöpartiet L om förslag som man ställt sig bakom i Tidöavtalet. Hej då, L.

Visa på Bluesky

Tittar på Agenda på SVT. "Det vore dåligt för Sverige." "Skulle skapa kaos." Tidöpartiet L om förslag som man ställt sig bakom i Tidöavtalet. Hej då, L.

Visa på Mastodon

Ukraina hör hemma i EU-familjen. Allt stöd till Ukraina. Men det som saknas är ledarskapet Kristersson har ansvar för. Att förbereda Sverige för ett EU som kan vidgas. Inte ett ord om detta från Kristersson. Eller EU-ministern. Det är att flyga högt över vanligt folk. #Agenda

Visa på X

Fyra förlorade år med låg tillväxt, högre arbetslöshet och stora underskott. Nu ytterligare ett bevis på att Sverige blivit fattigare. ”Antalet fattiga svenskar har rusat de senaste åren.” https://omni.se/a/6q6pyL

Visa på X

"Den förljugna eurocentriska historieskrivning som Rubio tilläts sprida från talarstolen och den dystopiska ”alliansen” mellan Europa och USA som han målade upp, bygger i själva verket på en djupt rasistisk och auktoritär samhällsordning som borde ha väckt fasa och bestörtning hos de reportrar och ”experter” som kommenterade talet. Man undrar vilket tal de lyssnade på?" Du missade väl inte veckans viktigaste text på svenska? 🌹 https://www.dagensarena.se/opinion/marco-rubios-tal-munchen-var-fascistiskt/

Visa på Mastodon

S vill se elstödet aktiverat. Varför påstod ministrarna i höstas att folk inte skulle stå ensamma med höga elräkningar om de nu inte tänkte infria löftet? Gång på gång har regeringen svikit vanliga familjer som har det tufft.

Visa på X

Noterar att högermän här inte är upprörda över att vården brister för nyförlösta kvinnor i Tidö styrda Skåne. Istället är d upprörda över att vi är några som uppmärksammar detta ovärdiga. I nästa sekund kommer de väl undra varför kvinnor inte vill rösta på dem….

Visa på X