@Benjamin1573912 @onlyskypace Om jag räknar rätt blir det 48
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Aktivitet, senaste 7 dagarna
Senaste inlägg
@danielswedin Hallå Jonas S och Ulla H är med. Vad ska vi göra åt att Lasse W och CH inte är med oss längre. Gudrun och Lasse är väl dom tveksamma, men dom är nog sympatisörer iaf
Visa på X →Jag tycker det är skillnad på att ha kopplingar till gängkriminalitet. jag tror inte dom riskerar att utsättas på samma sätt. Men kan va mins fördomar mot män i gäng. Vem törs hota en gängledare? En muslimsk kvinna är det nog fler som törs ge sig på. För övrigt hade jag gärna sluppit även bilden på SD-gubbarna, och namnen känns för mig helt irrelevanta att få. Jag har inga som helst invändningar mot att kandidaterna är olämpliga för V. Min invändning handlade om debatten här på X, samt ställer jag mig frågande till att namnge individer utan makt, istället för fokus på själva organisationen som felat och som sitter på ”makten”.
Visa på X →@vibr8ing Aha! Vad skiljer ”tyg på huvudet” från ”tyg på huvudet”? Finns det skillnad på kristet tyg, judiskt tyg och muslimskt tyg? I alla dessa religioner täcker vissa kvinnor håret.
Visa på X →@AStrinnholm Vi står för religionsfrihet, allas rätt att välja sina kläder och att ingen, inte heller politiker, ska tvinga kvinnor att varken ta av sig kläder eller ta på sig. Bikini såväl som huvudduk är och ska vara tillåtet. Även kortkorta kjolar, och långa. Och peruk.
Visa på X →@keithakid @jennymaria Ja, seriöst förbjudet att hota, tvinga och mörda. Och mycket mycket allvarligt.
Visa på X →@jennymaria Absolut. Det är också viktigt att de med politisk makt har en känsla för religionsfrihet.
Visa på X →@EmmaKaij Så det kommer inte drabba min folkdräkt utan bara andra? Jaha! Förslaget strider mot religionsfrihet och diskrimineringslag (vilket har testats) och kritiseras nu av företrädare för flera religioner i Sverige. Det är rasistiskt och polariserande.
Visa på X →Hej! Du har säkert rätt i det rent journalistiskt. Som jag skrivit har jag inte kunskap nog att bedöma det. Och Expressen har ju gjort bedömningen om att publicera. Jag har dock inte upplevt att den regeln är generell? Politiker som granskas och kandiderar eller är valda i allmänna val är väl ibland ändå ”anonymiserade” dvs inte angivna med namn och bild? Man skriver ”V-profilen”, ”SD-profilen” osv. Ministrar, riksdagsledamöter och partisekreterare har också fått förtroende av sina partier, ändå har man inte valt att skriva om varför tex jämställdhetsministern m.fl. fick avgå under denna mandatperiod. SVT anonymiserar den misstänkta SD-profilen och anger inte hans namn, samt ber oss att inte heller göra det när V var med på Agenda i söndags. Har ganska många sådana exempel. Jag vet inte hur man gör dessa avvägningar, har inte något minne av att jag läst om personer så långt ned på olika listor i något sammanhang egentligen. Så kanske svårt att säga. Men trodde inte det var så självklart utifrån det jag beskrivit ovan. Som du skriver så är ansvaret helt V:s, det är partiföreningarna som satt dessa personer på listorna. Vad jag menade är just det, att med min amatörförståelse av vad som granskas, så är det väl just att V satt personer på listor trots att dessa delar, uttrycker och har deltagit i oacceptabla saker. Kontrasten mellan vad V faktiskt står för och kandidaterna är det som är grejen? Tyvärr uttalar sig ju många rasistiskt och delar saker, det är illa, men det är mycket mer illa här eftersom ett parti som ska stå för motsatsen ändå gett plats åt dessa o inte haft koll. Då tänker jag att personerna i sig inte är så relevanta, utan vad dom gjort och delat, samt att flera V-föreningar brustit. Det är ju precis som du skriver vi som Valt dessa som bär ansvaret, o utifrån det met rimligt att hänga ut/namnge dom ansvariga. Det bör ju vara uppenbart för alla som scrollar flödet att kommentarsfältet är överhopat av hat utifrån språk, bakgrund, att det är VEM som är antisemit som triggar extra. Få personer som sätts upp långt ned på kommunala listor räknar med att hamna i nationell media. Oavsett vad dessa sagt och gjort blir jag rädd när jag läser på X, vet hur obehagligt det kan vara och hur anhöriga kan drabbas mm. Det kan säkert inte media ta hänsyn till men jag tycker det är synd, hade varit bättre om man kunde beskriva vad dom skrivit och gjort, för den delen att nån talar arabiska eller annan bakgrund som man menar är relevant utan att ange namnet. Det jag menar med fixering är ju här på X, där stämningen är som den är. Dom flesta av kandidaterna har haft noll makt o inflytande, och bra är ju det. Makten i sammantaget är V som parti.
Visa på X →Tror kanske att hatt kommer vara tillåtet även framöver, jag får byta ut min huvudduk till en sådan. Inte riktigt rätt till folkdräkt men vad ska man göra?
Visa på X →@kennethsavedal @guldfiske Nej det finns verkligen inget skäl att önska någon död.
Visa på X →@EmmaKaij Jag har huvudduk på mig, och det har kommit förslag om att förbjuda det. Kommer hatt vara tillåtet?
Visa på X →@beduin01 Oj. Härlig ton! Trevlig helg =)
Visa på X →@_HansH__ Luggude.
Visa på X →@jennymaria Tvång, hot, våld och mord är förbjudet.
Visa på X →Vad menar du? Jag är en av dom som jobbar mest med våra utbildningar om antisemitism. Tar hårda diskussioner och har noll tolerans mot ursäkter, jag tycker dock det är irrelevant hur bra svenska nån pratar, men det fokuserar ledarsidan på, och fattade inte varför Hamdan lyfte det i studio ett också. Här på X har ju hatet flödat och det är helt tydligt att dom som driver på gör det främst utifrån vem som är antisemit. Har svårt att se varför den som vill att V agerar mot antisemitism blir upprörd på det jag skriver, istället för det dom som bara använder antisemitismen som slagträ skriver.
Visa på X →@jonas25uk @snerik_ Jag anser att Trump svikit det iranska folket. Han uppmanade till protester och utlovade hjälp. Ingen hjälp kom, bara planlös o meningslös bombning som stärkte mullorna…
Visa på X →@ChristerSfeir Språkval? Jag kritiserade ledarsidans fixering vid språkkunskaperna. Fattar inte varför inte antisemitism är i centrum istället för språk o därmed bakgrund? Hatet här på X har kretsat kring det. Ska jag inte kunna ta upp det? Bara hålla tyst
Visa på X →@SilchQuatch @Pinksockpirate @r_daniel_j Och jag menar att det riskerar att göra mer skada än nytta.
Visa på X →Hur många fler SD:are ligger bakom kampanjen om socialtjänsten o flygbladen på arabiska? Knappast bara en person eller vad?


@protkin1918 Vem fan har sagt det?
Visa på X →@Stefan071570401 Nooshis familj har flytt från just dom. Så vad menar du?
Visa på X →@CarmencitaNils2 @cavallin_leif De allra flesta arbetsgivare är inte miljardärer. Och löner sätts oftast i kollektivavtal.
Visa på X →Det är sjukt! ”Attackerar journalist” jag ifrågasätter inget utöver relevansen av fokus av språkkunskaper för en person som inte ens är på valbar plats. Ger upp, ingen idé att ens försöka. Damluckorna är öppnade på X, fokus är inte antisemitismen i sig, eller V:s brister, diskussionen här handlar istället om VEM som är antisemit, det driver helt debatten, därför blir språkkunskapen central i navet. Jag lyfter inte det för att ursäkta deras delningar. Och det är tydligt.
Visa på X →Har Expressen påstått detta offentligt?
Visa på X →