Mañana martes 5 de marzo a las 18,30 El Líbero lanza la nueva edición de mi libro Conversando con Sebastián Piñera.

Vi sparar allt, även det som raderas.
Mañana martes 5 de marzo a las 18,30 El Líbero lanza la nueva edición de mi libro Conversando con Sebastián Piñera.

"Den rödgröna regeringen saknade viljan och förmågan att genomföra nödvändiga åtstramningar. Nu blir det ändring på det." https://www.expressen.se/debatt/utvisade-brottslingar-ska--inte-fa-svenska-formaner/
Visa på X →Viktigt klargörande här

Att ställa krav är att bry sig. Svenska språket är nyckeln in på arbetsmarknadens och fler behöver lära sig svenska snabbare. Så förbättrar vi integrationen och motverkar utanförskap. https://www.aftonbladet.se/a/EQ3QlP
Visa på X →Lyssna på Karin Karlsbro i dagens lördagsintervju! Vi behöver ett starkt EU som försvagar Putin och tar ansvar för att vi ska eliminera utsläppen. @KarinKarlsbro https://podcasts.apple.com/se/podcast/ekots-l%C3%B6rdagsintervju/id302534427?i=1000647739591
Visa på X →Anmärkningsvärt att Tobias Baudin försvarar att man inte ska betala skatt på en verksamhet som har ett överskott på 42 miljoner! Inte samma sak som en handbolls- eller pensionärsförening. Exakt det jag ville i denna debattartikeln för snart 1 är sen. https://www.di.se/debatt/debatt-socialdemokraterna-stora-hycklare-nar-de-vill-subventionera-sina-egna-och-andras-lotterier/
Visa på X →Ofattbart att jag i dagens interpellation behövde påtala att Israel är en demokrati och Hamas en terrororganisation. Kort härefter blir en åhörare gripen efter att ha stört pågående debatt i kammaren. Ännu en gång störs det demokratiska samtalet.
Visa på X →Efter att ha lyssnat på Daniel Helldén om Nato i radion så kvarstår intrycket att Miljöpartiet är gränslöst naiva och drivs av (obesprutad) välvilja.
Visa på X →”För många politiker har alltför länge ignorerat systemfelen och varit obenägna att ta itu med utmaningarna kring friskolornas drivkrafter. Det är slut med det nu. Steg för steg ska Liberalerna få svensk skola att återgå till grunderna.” https://www.aftonbladet.se/debatt/a/dwxO2B/l-ministrar-academedia-blundar-for-osunda-drivkrafter
Visa på X →Vilken ⭐️ du är @SMohamsson
Visa på X →@matsperspektiv @nylanderjens Så bra att du träffade honom. Jag hade velat vara med. Ett så viktigt ämne!
Visa på X →Tack @nylanderjens för inspirerande samtal om slöseriet i kommuner, regioner och staten. Att använda våra gemensamma skattepengar på rätt sätt är en dygd. Tack Jens för dina insatser 🙏


@JunoBlom utsedd till barnombudsman. Rätt person på rätt plats. Kan inte tänka mig en bättre person för det jobbet. För varenda unge. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ll8n8x/juno-blom-l-blir-ny-barnombudsman
Visa på X →Som maskiningenjör kan jag bara hålla med. En rolig och intressant utbildning som öppnar en stor arbetsmarknad. En viktig fråga att prata om och prioritera som Mats och Paulina gör i artikeln.
Visa på X →11 000 tjejer går varje år ut nian med toppbetyg i matte, men bara en av sju väljer att läsa en ingenjörsutbildning. Detta till skillnad från killarna där en tredjedel väljer att gå den vägen. https://www.gp.se/debatt/bristen-pa-tjejer-inom-tech-ar-en-nationell-angelagenhet.c049651e-ca31-4b7a-a522-c58e71593bac
Visa på X →Ante el peligro de agresión rusa Suecia deja definitivamente atrás su política de no alianza para incorporarse a la OTAN. Bien!

Detta är en skandal: Att orosanmäla ett barn som är utsatt för hedersförtryck i förskolan kan leda till hot från föräldrar, det menar förskolläraren ”Anna” som SVT Nyheter Skåne träffat. – Man är rädd för att de ska söka upp en, säger hon https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/forskollarare-i-malmo-om-hedersgranskningen-man-ar-radd-for-att-fa-hot
Visa på X →@emmawiesner Kanon! Vi gillar även kärnkraft och EU, för det fall det råder någon oklarhet kring detta 😬
Visa på X →Äntligen Nato. Nu blir vi en del av försvarsalliansen. Sen 1999 har Liberalerna drivit denna fråga. Nästa steg är Euron. Tillsammans är vi starkare, tryggare och friare. https://www.dn.se/arkiv/politik/ja-till-nato-direkt-folkpartiets-landsmote-forst-i-riksdagen-med-att-fororda-medlemskap/
Visa på X →188 Ja-röster. 6 Nej-röster. Sverige går med i Nato. Historiskt!
Visa på X →Mindre flum och mer fokus på kunskap i skolan. Här är regeringens nya experter som ska bistå i detta arbete. https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2024/02/experter-med-bred-kompetens-i-laroplansutredningen/
Visa på X →En mycket läsvärd text av @adamcwejman https://www.gp.se/ledare/2010-talet-forandrade-hogern.efad99f6-3286-4e04-8253-00ef162229d4
Visa på X →Att ställa krav är att bry sig! Mycket bra av @JohanPehrson "Det handlar om högre krav på att den som kan arbeta ska arbeta eller utbilda sig, praktisera eller lära sig svenska i stället för att fastna i ett passivt bidragsberoende." https://www.expressen.se/debatt/s-forstar-fortfarande-inte--hur-arbetslosheten-ser-ut/
Visa på X →@lundhsammeli Inget sossehat från vår sida. Men lite anständighet från lotterihuvudmännen skulle inte skada.
Visa på X →Lotterifrågan hade varit lättare för sossarna att hantera om de inte betett sig som Ninja Casino och drivit pensionärer till kronofogden. #agenda
Visa på X →