@gmc Den bedömningen delar jag.
Visa på Mastodon →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
Debatterade Iran med Ali Esbati i TV4 Nyhetsmorgon.
Visa på X →Håller med, torklappar är det minsta problemet. Att Regeringen och SD skär ner 600 miljoner på kvinnosjukvården och samtidigt drivit fram en nationell sjukvårdskris är det stora problemet. https://www.dn.se/sverige/torklapparna-pa-bb-i-malmo-blev-rikspolitik-det-minsta-problemet-vi-har/
Visa på X →Resultatet av Moderaternas och Sverigedemokraternas politik. 600 miljoner skärs ner på förlossningsvården och annan kvinnosjukvård i hela landet. https://www.dn.se/sverige/torklapparna-pa-bb-i-malmo-blev-rikspolitik-det-minsta-problemet-vi-har/
Visa på X →Besparingar och nedskärningar får konsekvenser. Politik spelar roll. I september kan vi byta regering och regionledning, så att välfärden och sjukvården får de resurser den behöver https://www.dn.se/sverige/torklapparna-pa-bb-i-malmo-blev-rikspolitik-det-minsta-problemet-vi-har/
Visa på X →Resultatet av Moderaternas och Sverigedemokraternas politik. 600 miljoner kronor skärs ner på förlossningsvården i hela landet. https://www.dn.se/sverige/torklapparna-pa-bb-i-malmo-blev-rikspolitik-det-minsta-problemet-vi-har/
Visa på X →I detta geopolitiska läge är mer frihandel goda nyheter. Att så snart som möjligt börja handla med avtalet som grund är strategiskt viktigt och kommissionen gör helt rätt som inte väntar. Handel skapar jobb i Sverige och avtalet sänker kostnader, för mat exvis.

Låt ayatollans död bli en vändpunkt för Iran och iranierna. Regimen har förtryckt sin egen befolkning och bidragit till oro och instabilitet i regionen. Irans framtid ska avgöras av hela den iranska befolkningen. Efter år av förtryck förtjänar de en framtid med frihet.
Visa på X →Jag känner starkt med folket i Iran. Förtryckta av sin regim och nu attackerade av länder som inte respekterar den internationella världsordningen. Detta är en sorglig dag och inget kan få mig att tro att detta leder i rätt riktning för säkerhet i världen. #Iran
Visa på X →Följer utvecklingen i Iran noga. Militär eskalering riskerar att drabba civila och öka instabiliteten. Den iranska regimen är ytterst ansvarig för de ökade spänningarna. Nu är det viktigt med återhållsamhet - och med ett osvikligt stöd till det iranska folket.
Visa på X →6. Det handlar inte om att styra sporten. Det handlar om att stoppa kriminella pengar och skydda seriösa aktörer och fotbollen. Det behövs göras nu!
Visa på X →5. använd befintliga strukturer – Skatteverket, penningtvättslagstiftningen och rättsväsendet. Samma principer ska gälla här som för andra högriskbranscher.
Visa på X →4. Lagkrav på redovisning av agentarvoden • Rapportering av större agentbetalningar till Finanspolisen
Visa på X →3 • Nationell tillståndsplikt för fotbollsagenter • Offentligt agentregister • Uppgiftsskyldighet om vilka spelare som representeras
Visa på X →2. Därför har vi (S) tagit fram ett paket för att reglera agentbranschen och skydda svensk fotboll från oseriösa och kriminella aktörer:
Visa på X →1. När fotbollssupportrar lämnar motioner till årsmöten om ökad transparens i agentmarknaden visar det att det finns ett stort behov. Men klubbar och förbund kan inte själva bekämpa penningtvätt mm. Där måste vi lagstiftare ta ansvar.
Visa på X →Verkligen!
Visa på X →Stoppa tonårsutvisningarna. Obegripligt att regeringen inte agerar.
Visa på X →Dags att göra upp med Moderaternas och SD:s skatteslöseri. Vårdbolagen mjölkar sjukvården på skattepengar - på ett stötande sätt. Systemet är korrupt och leder dessutom till ytterligare byråkrati som kostar ännu mer skattepengar.

SD:s förslag om att Sverige ska skaffa egna kärnvapen eller placera ut andra länders kärnvapen strider mot ickespridningsavtalet och skulle försämra vårt säkerhetsläge. Debatt mot Aron Emilsson i förra veckan: https://www.sverigesradio.se/artikel/debatt-ska-vi-kunna-placera-karnvapen-i-sverige
Visa på X →Så viktigt. Den missriktade finanspolitiken från SD-regeringen är allvarlig. Och vinstläckaget från friskolorna. Väldigt många miljarder av skattepengar som kunde gjort stor nytta om de använts rätt.
Visa på X →Stoppa skatteslöseriet. https://www.svd.se/a/QJ7MXq/mikael-dambergs-lofte-fran-socialdemokraterna-krafttag-mot-skattesloseri
Visa på X →Jämförelsepriser i veterinärvården är ett steg på vägen och ngt S krävt länge! Men regeringens egen myndighet pekar på att det inte kommer pressa priserna tillräckligt. Pga 1. brist på alternativ för konsumenterna. 2. djurägarnas utsatta ställning. -> https://www.konkurrensverket.se/informationsmaterial/rapportlista/atgarder-for-att-forbattra-pristransparensen-inom-djursjukvarden/
Visa på X →Kkv: Veterinärpriserna har rusat sedan 2020. Föreslår jämförelsepriser men är oxå tydliga med att det inte kommer pressa priserna så mkt. S vill ge därför ge kkv muskler att agera mot icke fungerande marknader och utreda tariffpriser. https://www.konkurrensverket.se/informationsmaterial/rapportlista/atgarder-for-att-forbattra-pristransparensen-inom-djursjukvarden/
Visa på X →Stoppa skatteslöseriet! https://omni.se/a/oEn79m
Visa på X →