Region stockholm stoppar möjligheten att lura äldre att köpa onödiga och dyra hörhjälpmedel. Verkligen en bra nyhet. https://www.mitti.se/nyheter/dyra-horapparater-stoppas--aldre-kanner-sig-lurade-6.3.350444.7010e8ee19
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
Priset på olja och gas rusar. På vilket sätt är Sveriges ekonomi ”Trumpsäkrad” och bättre rustat nu? Ebba Busch lever i en parallell verklighet. https://omni.se/a/7p3lJv
Visa på X →Elisabeth Svantessons ”Trump-säkring” av ekonomin har en del kvar att bevisa.

@Herravaldet @beckmansasikter Seriöst, är detta din kommentar till en debatt mellan två av statsministerkandidaterna?
Visa på X →Moderaterna lovade en “Trumpsäkrad ekonomi”. Nu rusar oljepriset och börserna faller. Sanningen är att svensk ekonomi inte blir stark av slogans eller skattesänkningar för de rikaste. Den blir stark av investeringar, jobb och ett samhälle som fungerar.


@MicGWagner Tack!
Visa på X →Jimmie priser! #svpol

Det här gör mig så ledsen, arg och övertygad om att kriget är fel väg. Man kan inte bomba sig till demokrati eller säkerhet. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7p3nzw/nya-bilder-visar-amerikansk-missil-traffade-flickskolan?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →Nej SD-regeringen har verkligen inte satsat eller skjutit till pengar till mindre barngrupper! https://loblog.lo.se/2026/03/nej-staten-har-inte-skjutit-till-nya-pengar-for-minskade-barngrupper/?fbclid=IwZnRzaAQbd29leHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZAo2NjI4NTY4Mzc5AAEepJWvqGCzyWHBCNO0-IMlu_ZnPChjY8h0Z6kWb5Wc6gBPOjsi3T7WIDrc_GM_aem_QR1SpOlXh8M4-dAtxyx5Iw
Visa på X →@stocksbo @idadrougge M, SD, KD och L.
Visa på X →@idadrougge Varför påstår du att Magda ljuger när både de anställda och deras chef bekräftat uppgiften? Dessutom har ju Magda varit på plats och pratat med de anställda, medan den högst ansvarige, regionstyrelsens ordförande Carl-Johan Sonesson (M), sprungit och gömt sig.
Visa på X →@Ericson_ubbhult Vad är det som är lögn? Tror du inte på vad de som jobbar i förlossningsvården säger, och som dessutom bekräftats av chefen?
Visa på X →"Nedmonteringen" består, som jag sa, i så fall i systemineffektiviteten snarare än i vinstuttagen i sig.
Visa på Bluesky →Hade varit bra med system för fördelningsmässigt vettig tankarabatt och förmånlig folkhemselbil nu. Och t ex investeringssstöd för bostadsbyggande. Höjt barnbidrag. Bättre akassa. Korttidsarbete. Och beredskapsskatt för de allra rikaste. T ex. 🌹 https://www.sverigesradio.se/play/artikel/9172003
Visa på Bluesky →'Fortsatt stigande oljepris och rasande börser' Det hade varit bra med ett system för fördelningsmässigt vettig tankarabatt och förmånlig folkhemselbil nu. Och offentliga investeringar på hemmaplan, t ex genom investeringssstöd för bostadsbyggande. Och höjt barnbidrag. Bättre akassa. Korttidsarbete. Och beredskapsskatt för de allra rikaste. T ex. Men nej. I höst väljer vi väg igen. 🌹 https://www.sverigesradio.se/play/artikel/9172003 https://www.sverigesradio.se/play/artikel/9172003
Visa på Mastodon →Touchdown Avesta efter att fått se IFK Göteborg vinna mot Degerfors och Alexander Jallow göra första inhoppet😊Fick även gästa @BBpodd o prata om Alex, supporterkultur, polistaktik o politik. Har lyssnat mycket på podden så det var jäkla kul att få vara med.

Kristersson tål inte att hans egna resultat synas. Det är svagt. Men så här blev det: 100 000 fler arbetslösa. Bara Rumänien har högre ungdomsarbetslöshet i EU. 2/3 av SD-regeringens skattesänkningar till män. Mest till Kristersson och Åkesson och andra med högst inkomster.
Visa på X →Ulf har gett sig själv och andra höginkomsttagare 6000 kronor i skattesänkning varje månad, i stället för att satsa på skolan, på vården och äldreomsorgen.
Visa på X →Ulf ger 6 000 kronor i månaden till sig själv och andra med höga inkomster. Samtidigt pressas skolan, vården och äldreomsorgen. Det är fel prioritering, och det försvagar Sverige.
Visa på X →Bort med Kristerssons looser-mentalitet. Sverige är fantastiskt men när Kristersson är nöjd när hans regering underpresterar, då försvagas Sverige.
Visa på X →Bort med regeringens looser-mentalitet. Sverige är fantastiskt men presterar långt under sin potential.
Visa på X →Ulf Kristersson verkar nöjd när Sverige underpresterar, arbetslösheten är bland EU:s högsta och konkurserna slår rekord. Det är inte ledarskap. Det är losermentalitet. Sverige kan bättre. #agenda
Visa på X →Marknadsmisslyckandet har hittat in i Kriminalvården. Varför håller man på såhär? Kan inte halvvägshus drivas i egen regi? Då slipper man kriminella aktörer, vinstläckage och sega överklaganden. https://www.sverigesradio.se/play/artikel/9171046
Visa på X →@FrHaJo Eh, nej det har jag heller aldrig påstått. Jag skulle t ex aldrig sätta mig i Lundin Oils styrelse. Men min fråga till dig var ju om du vill ha tillbaka Carl Bildt som utrikesminister? Eller är han PNG:ad i moderatkretsar nuförtiden?
Visa på X →@sotirisdelis Hur du uppfattar saker styr bara du. Jag försökte bara påpeka att mitt syfte var att påminna alla om hur oseriös debatt M, Kd, sd drev när bränslepriserna rusade till följd av Ukrainakriget och dollarkursen.
Visa på X →