Tidöpartiernas storstilade kärnkraftsprojekt har nu havererat hela vägen in i statlig planekonomi. Ett statligt atombolag ska äga majoriteten. Totalt 80 % statligt. Och ta 188 mdr för avfallet. Sanslöst när resten av världen bygger billigt förnybart.
Visa på Bluesky →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
Den tyngsta delen i Tidöpartiernas sk klimathandlingsplan, styrmedelsutredningen om hur vi ska nå klimatmålen, har redan fördröjts i flera år. Det är dags att vi får se resultatet, åtgärder behövs på bordet nu.
Visa på Bluesky →Är så imponerad över rektor Marie Ekvall (som jag delat bänk med både på Kallingeskolan och gymnasiet) och hennes jobb med att skapa lugn och relationer på Kallingeskolan. https://www.sverigesradio.se/artikel/elias-stokiga-skola-skulle-fa-vite-sa-vandes-trenden
Visa på Bluesky →Desperationen hos Tidö tilltar. När bränslepriserna rusar samtidigt som Regeringen låst fast svenska folket i ett fossilberoende skarvar de och hittar på siffror om vår politik. Det anständiga vore att de stod för sitt misslyckande. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/wr38Bo/svantesson-m-magdalena-andersson-vill-hoja-branslepriset-med-10-kronor-litern?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →Desperationen hos Tidö tilltar. När bränslepriserna rusar samtidigt som Regeringen låst fast svenska folket i ett fossilberoende skarvar de och hittar på siffror om vår politik. Det anständiga vore att de stod för sitt misslyckande.
Visa på Bluesky →@Markisen1951 Lennart. Bara att du använder ”1000” sänker ditt inlägg till botten.
Visa på X →@thinkingness9 Att upprepa Ebbas retorik gör inte saken bättre. Visar mer på trollosfärens desperation.
Visa på X →@CoMyhrberg Det saken handlar om är en minister som tappat all sans. Där finns problemet. Den räddhågsenhet som trollosfären försöker skapa nu, genom att vända det till att slå slå mot SVT är ytterligare ett steg.
Visa på X →@patrik_hellman Bensin är det andra som häller. Om en minister far ut på detta sätt är det alla rimliga krafters skyldighet att säga ifrån.
Visa på X →Det kommer av allt att döma blir ett otroligt smutsigt valår när Trump-trollandet redan nu nått dessa nivåer, från Tidö. Det är så lågt att det är smärtsamt. Och då talar vi om en vice statsminister. https://www.expressen.se/nyheter/politik/svt-om-buschs-svar-hapnadsvackande/?fbclid=IwY2xjawREYddleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZBAyMjIwMzkxNzg4MjAwODkyAAEeEkc7MnCMCRmnE149vPIzJSthob_UHJ8Le686CtYsRS_3QNIfFf8ZVedaXrI_aem_8wknlAzJ5FTXEmwEHvACXA
Visa på X →Det kommer av allt att döma blir ett otroligt smutsigt valår när Trump-trollandet redan nu nått dessa nivåer, från Tidö. Det är så lågt att det är smärtsamt. Och då talar vi om en vice statsminister.
Visa på Bluesky →Den sänkta reduktionsplikten och sänkta skatten på fossilt är ju bara en del av all den klimatpolitik som Tidö-regeringen har monterat ned utan att ersätta med andra reformer. Det ska man inte glömma bort när pris vid pump nu ligger på agendan igen. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hard-kritik-fran-tidigare-eu-topp-regeringen-lyssnar-for-mycket-pa-radikalhogern
Visa på Bluesky →Klimatfrågan måste in i valrörelsen. https://www.dn.se/ledare/antligen-pressar-naringslivet-ulf-kristersson-pa-riktigt/
Visa på Bluesky →Bra genomgång av Tidö-regeringens siffertrixande när det kommer till Sveriges klimatutsläpp. Noterar att hela twittersfären gått i taket och försöker skruva bort perspektivet från de fakta som läggs fram. Känns desperat. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/stammer-det-att-sveriges-utslapp-minskar
Visa på X →Bra genomgång av Tidö-regeringens siffertrixande när det kommer till Sveriges klimatutsläpp. Noterar att hela twittersfären gått i taket och försöker skruva bort perspektivet från de fakta som läggs fram. Känns desperat.
Visa på Bluesky →Nio ämnen under dryga timmen. Intensiva debatter i aktuella ämnen från ett miljöpartistiskt perspektiv med mothugg. Kört 1 VS 20, hos Studio 3. https://youtu.be/-IIbqvriYY8
Visa på X →Nio ämnen under dryga timmen. Intensiva debatter i aktuella ämnen från ett miljöpartistiskt perspektiv med mothugg. Kört One vs Twenty, hos Studio 3.
Visa på Bluesky →Fyra Tidö-år med högre utsläpp. Och en statsminister som slinker iväg blixtsnabbt när han får frågor om detta. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/stammer-det-att-sveriges-utslapp-minskar
Visa på Bluesky →Tänk om ledande politiker kunde förstå!! Klimat =valfråga!
Visa på Bluesky →MP vill ha mer miljöpartism, inte mindre 😊. https://www.svd.se/a/BxxaR9/linus-lakso-och-jenny-jankanpaa-vill-se-storre-kompensation?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på Bluesky →”Årets mars månad är den varmaste mars som uppmätts i Sverige enligt SMHI. I Norrland har de största skillnaderna noterats. I vissa områden har det varit 7 grader varmare än medelvärdet under perioden 1961-1990.” https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/mars-manad-den-varmaste-som-uppmatts-smhi-uppseendevackande
Visa på Bluesky →EU varnar för att oljekrisen kan slå hårt mot medlemsländerna, och uppmanar alla att spara på bränslet. Svenska regeringen gör tvärtom skickar signaler om att konsumtionen bör fortsätta som vanligt.
Visa på Bluesky →Vi röstar väl i höst va? 🙏
Visa på Bluesky →Näringslivet lyfter klimatfrågan. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/Okk7q1/tre-skal-klimatfragan-maste-in-i-valrorelsen
Visa på Bluesky →Näringslivet vill se klimatet i valrörelsen. Som en fråga om Sveriges framtida konkurrenskraft, jobbskapande och försörjningsförmåga. Kan bara instämma. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/Okk7q1/tre-skal-klimatfragan-maste-in-i-valrorelsen?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →