Det tror jag inte. Han är nog bara "liberal".
Visa på Bluesky →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
Nej, alla har inte fått det bättre. Vissa har fått väldigt mycket, andra en del och några inget. Det är hög tid att bryta utvecklingen med ständigt ökande ojämlikhet. Sverige behöver en ny riktning! 🌹

Nej, alla har inte fått det bättre. Vissa har fått väldigt mycket, andra en del och några inget. Det är hög tid att bryta utvecklingen med ständigt ökande ojämlikhet. Sverige behöver en ny riktning! 🌹

Sverigelöftet klarar ingen djupare granskning, det vet partiledningen för @liberalerna och förklarar hela upplägget med en kaotisk process, enda sättet för @SMohamsson att vinna. SD och L oense om vinstförbud i skolan - Ekot https://www.sverigesradio.se/artikel/liberalerna-och-sverigedemokraterna-oense-om-vinstforbud-i-skolan
Visa på X →SD helt emot vinstförbud. Liksom M och KD…. https://www.sverigesradio.se/artikel/liberalerna-och-sverigedemokraterna-oense-om-vinstforbud-i-skolan
Visa på X →Det som nu händer i svensk politik är förbannat sorgligt. @liberalerna som första borgliga parti bjuder stora famnen till Sverigedemokraterna. Förstår att eldsjälar, starka profiler och tunga politiker lämnar och jag lider med dem. https://www.vastgotabladet.se/2026-03-22/eva-eriksson-lamnar-partiet-efter-50-ar-gor-ont-i-hela-sjalen/
Visa på X →En röst på Tidöpartierna är en röst på mer vintuttag i skolan https://www.sverigesradio.se/artikel/liberalerna-och-sverigedemokraterna-oense-om-vinstforbud-i-skolan
Visa på X →Ja @GurThomas vi har lagt om i vissa sakfrågor som anonyma vittnen. Men mycket som regeringen lagt på justitieutskottets bord påbörjades visst av S-regeringen, ex förverkandelagstiftningen. Det är skillnad att utveckla politik och tvärvända i regeringsfrågan på några månader.
Visa på X →Det rapporteras om den andra skjutningen på två dygn. Den som tror att kampen mot gängen är över tar ut segern i förskott. Även om skjutningarna glädjande nog blivit färre är gängen fortfarande där, de orsakar fortfarande stor skada i vårt samhälle. Kampen måste fortsätta.
Visa på X →Det är måndag. Dieseln kostar 24.29 i Åkessons Sverige. Sänk drivmedelsskatten nu!
Visa på X →Vi har krävt att skatten på bensin och diesel måste sänkas nu. På några veckor har kostnaderna ökat med 30 procent. Det är många som behöver bilen och som drabbas hårt. Samtidigt måste vi långsiktigt göra Sverige mindre beroende av diktaturolja.
Visa på X →Det är så ofattbart tragiskt och sorgligt. Mina tankar är hos anhöriga, vänner och lagkamrater. Detta meningslösa våld måste upphöra. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/hugo-20-skots-ihjal-i-orebro-/
Visa på X →Fler skäl att fasa ut fossilberoendet. Biffen kan bli dyrare – dieselpriset nära 25 kronor per liter | SVT Nyheter https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/biffen-kan-bli-dyrare-dieselpriset-nara-25-kronor-per-liter
Visa på X →Drivmedelspriserna har rusat, upp runt 30 %. Vi socialdemokrater kräver sänkt skatt på bensin och diesel för att skydda vanligt folk här och nu. Men vi måste göra två saker samtidigt: pressa kostnader nu, och bryta beroendet av diktaturolja på sikt.


Otroligt upprörande. https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/granskning-klimatboven-palmolja-ingar-i-flygets-grona-bransle
Visa på X →Kaos i Liberalerna – mängder med avhopp efter landsmötet | Politik | Expressen https://www.expressen.se/nyheter/politik/kaos-i-liberalerna-mangder-med-avhopp-efter-landsmotet/
Visa på X →Om högern skulle vinna valet så väntar fortsatt massarbetslöshet, fortsatt ökad fattigdom, fortsatta vinstuttag från välfärden till skatteparadis, fortsatt ökade klyftor - och omfattande massdeportationer av integrerade invandrare. Så slutar Sveriges liberala parti.
Visa på X →I praktiken har liberalerna gjort Åkesson till sin statsministerkandidat, och Kristersson till ett meningslöst rundningsmärke. ->
Visa på X →Liberalerna är nu ett parti som helt spelat bort sitt eget förtroendekapital, och som nu bara kan överleva på taktikröster från extremhögern. Det är djupt förnedrande. ->
Visa på X →Så är det då fullbordat. Det parti, SD, som bildades av skinnskallar, nynazister och en gammal SS-soldat som jobbat för Hitler, har nu helt omfamnats av Sveriges liberaler. -> https://omni.se/a/Bx05Lv
Visa på X →@Bardissimo Vann Mohamsson en Jordskredsseger? 😂😂😂
Visa på X →Toppar lämnar Liberalerna – minuterna efter kaosmötet https://www.aftonbladet.se/a/L4MvbJ
Visa på X →Agenda på SVT där Leijonborg, vill "åstadkomma viktiga saker" ihop med SD. "Kampen mot gängen, kärnkraft och massivt stöd till Ukraina..." Två frågor där total enighet råder i riksdagen och en där inget vettigt beslutsunderlag är framtaget. Snälla människor, låt oss gå i en annan riktning. 🌹
Visa på Bluesky →Agenda på SVT igen. Skönt, tycker Leijonborg, att den här frågan är avdiskad. Så att man kan fortsätta att "åstadkomma viktiga saker" ihop med SD. Frågan är då vilka dessa viktiga saker är? "Kampen mot gängen, kärnkraft och massivt stöd till Ukraina..." Två frågor där total enighet råder i riksdagen och en där inget som helst vettigt beslutsunderlag är framtaget. Snälla människor, låt oss gå i en annan riktning. 🌹
Visa på Mastodon →Efter liberalernas val är det nu Sverigedemokraterna som leder högern. Kristersson har tappat det och det är nu stor risk att Åkesson kan bli statsminister efter valet.
Visa på X →