Har Busch lekt med AI igen eller är det bara fulspel från vice statsministern? https://www.expressen.se/nyheter/politik/region-varmland-dementerar-busch-utspel-sjukhus-stangs-inte/
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
@leanderlindahl och välkommen till föreningen!! 🌹
Visa på Mastodon →@leanderlindahl Det ska jag hälsa.
Visa på Mastodon →"Sveriges ledande statligt finansierade samhälls- och debattprogram består alltså till stora delar av att högertyckare som kommenterar en högerregerings förda högerpolitik." Fackliga tankeinstitutet Katalys på DN Debatt. Gör något! Kom med oss i Socialdemokraterna!🌹 https://www.dn.se/debatt/skarpning-svt-det-osar-regimtroget-i-tv-rutan/
Visa på Bluesky →"Sveriges ledande statligt finansierade samhälls- och debattprogram består alltså till stora delar av att högertyckare som kommenterar en högerregerings förda högerpolitik." Om tillståndet i vår demokrati från Sixten Engqvist och Daniel Suhonen på fackliga tankeinstitutet Katalys. Gör något! Kom med oss i Socialdemokraterna! Tjugo kronor i månaden. Det har du råd att satsa på vårt folkstyre. Länk i min bio. 🌹 https://www.dn.se/debatt/skarpning-svt-det-osar-regimtroget-i-tv-rutan/
Visa på Mastodon →Jag har sträckt ut en hand till regeringen om ett snabbspår i riksdagen för lagstiftningen mot gängens digitala rekrytering av barn och unga. Jag hoppas att de tar den, lagen behövs.
Visa på X →En våldsam vecka som påminner om vikten av att kampen mot gängen fortsätter. Nyrekryteringen har skenat. Risken är att vi går mot en våldsam vår.
Visa på X →Brutala och hänsynslösa skjutningar i Örebro, Solna, Huddinge, Tyresö och Malmö. Anhöriga som lämnats i djup chock och sorg. Inrymda skolor och traumatiserade vittnen.
Visa på X →@CarlMelin @lundhsammeli Fruktansvärt. Ta hand om er.
Visa på X →Magdalena Anderssons krav: En skyddsplan för Sverige! https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/PddpOX/magdalena-anderssons-krav-en-skyddsplan-for-sverige
Visa på X →Historien upprepar sig. M och SD klarar inte ekonomi och jobb. Så enkelt är det.
Visa på X →Just nu inryms elever på sin skola i Tyresö på grund av av skjutning i närheten. Mina tankar är hos er, inga barn och ungdomar i Sverige ska behöva uppleva detta. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/j000gw/larm-om-skottlossning?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →Opps…
Visa på X →Debattartiklar stoppar inte mäns våld mot kvinnor. Det gör beslut. S har redan lagt förslag om utvidgade hemliga tvångsmedel mot våldsamma män. Imorgon avgör justitieutskottet. Röstar Tidöpartierna ja eller är detta ett utspel utan substans och leverans? https://www.aftonbladet.se/debatt/a/rrrWle/vi-vill-avlyssna-mannen-som-slar-kvinnor?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →Blir intressant att följa vad detta konkret innebär för svensk sjukvård framöver bortanför pressträffar.
Visa på X →Så i det perspektivet är dagens besked positivt. För min kritik återkommande är att man har sänkt skatten – men inte byggt beredskap. Sverige står svagare än vi borde när krisen kommer. Det är ett underbetyg för denna regering.
Visa på X →Sverige måste klara en kris. Idag går sjukvården redan på knäna – hur ska den då klara krig eller allvarliga störningar? Vi har tidigare pekat ut arbete med beredskapssjukhus, säkrad läkemedelsförsörjning och livsmedelsberedskap som viktigt och krävt att regeringen ska agera.
Visa på X →Tillväxten skrivs ner, arbetslösheten skrivs upp och underskotten exploderar. Återigen slår verkligheten ner regeringens prognoser.


Jag har flera gånger vädjat och sträckt ut en hand bl.a i Studio Ett igår, nu i Aftonbladet. Låt oss tillsammans ta lagförslaget om gängens mordannonser i ett snabbspår så det träder i kraft innan barnens sommarlov. Inget annat är viktigare eller mer akut. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/wrrOd1/agera-fore-sommaren-eller-svik-barnen?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →Konkurser som slagit rekord. Arbetslöshet som både ökat och breddats inte minst med fler inrikesfödda utbildade män. SD och M har verkligen misslyckats med den ekonomiska politiken. Som vanligt parat med stora budgetunderskott.
Visa på X →Regeringens avsaknad av jobbpolitik har verkligen lyckats bredda arbetslösheten. Så sorgligt. Det behöver inte vara så här. https://www.sverigesradio.se/play/artikel/9181285
Visa på X →Och när personal slår larm kallas de lögnare. Det är inte värdig, såväl sjukvårdsminister som regiontoppen i Skåne borde be personalen om ursäkt. Vi kräver ett stopp för nedskärningarna. Kvinnors hälsa måste tas på allvar. Det handlar om vård i tid. Det är ett politiskt ansvar
Visa på X →600 miljoner bort från kvinnosjukvården. För låga statsbidrag år efter år under denna mandatperiod. Resultatet? Personal på knäna. Otrygga förlossningar. Kvinnor som inte får vård i tid. Det här är resultatet av regeringens och SDs prioriteringar.
Visa på X →Sjukvårdsministern kom till socialutskottet idag och viftade med tvättlappar 🫣 Tvättlapparna i Skåne är bara en symbol för en förlossningsvård i kris. Det handlar om en regering som medvetet underfinansierar vården och istället prioriterar skattesänkningar för de rikaste.
Visa på X →Ännu en skjutning. Den tredje på lika många dygn. Denna gång mitt på ljusa dagen och vanliga löntagare som inryms. Hoppas innerligt att polisen snabbt hittar de skyldiga. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9ppOaW/larm-om-skottlossning-i-solna?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →