Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sveriges politiker,

arkiverade

Vi sparar allt, även det som raderas.

63 868inlägg arkiverade
Sök bland alla inlägg →

Senaste inlägg

@ssgothia @lundhsammeli Varför erbjuder då S detta till höga chefer i s-styrda regioner och kommuner? 🤔

Visa på X

@MatsErikson Vill du att vi ska räkna upp alla tunga sossars förehavanden? På riktigt?

Visa på X

@Sorenjuvas Så att rätta till felaktigheter i gammal lagstiftning är dåligt ledarskap? 🤔

Visa på X

@ssgothia @lundhsammeli Nej. Men frågan är om det verkligen är så. Olika åsikt bland forskare. Att totalförbjuda privata försäkringar är omöjligt. Inom EU kan du teckna försäkring i annat land.

Visa på X

@lundhsammeli Så S vill förbjuda de privata sjukförsäkringar som ni själva delar ut frikostigt i de regioner och kommuner där ni styr. Är det korrekt uppfattat?

Visa på X

@BergvallOlle Nähä. Så jag ska betala både min egen bostad och andras bostad? Varför då?

Visa på X

@alessiodsantos Samtliga punkter är ju dravel om man skrapar på ytan. Mest media/vänsterhittepå.

Visa på X

Nu har jag bara snabbläst betänkandet, men det verkar inte uppställa några tekniska krav som inte DSA:s regelverk redan gör på plattformarna att upprätthålla nationella åldersgränser. Oavsett ser jag detta som en normerande lagstiftning och något som underlättar för ansvarstagande föräldrar. Det kan jämföras med lagkrav på cykelhjälm för barn eller 15-årsgräns för moped.

Visa på X

@MemIngenjoeren Jag tycker förslaget är motiverat med hänsyn till hur sociala medier påverkar psykiskt välmående, hjärnutveckling och koncentrationsförmåga. Från året man fyller 15 till dess man får rösta, mellan 18-22 år, finns gott om tid att använda sociala medier och orientera sig politiskt.

Visa på X

@OhrnRobert Det här underlättar och hjälper varje ansvarstagande förälder. Kan jämföras med 15-årsgräns för moped.

Visa på X

Regeringens utredare föreslår 15-årsgräns för sociala medier. Mycket bra. Sociala medier är inte bara allmänt skadligt för unga, utan bidrar också till spridandet av gangsterkultur.

Visa på X

@C_Backstrom Renoveringshysterin pågår ständigt av både regeringsbyggnader och riksdagsbyggnader och myndighetslokaler. Jag anser att alltför mycket läggs på detta. Så dåliga är inte byggnaderna och lokalerna. Fast så var det som sagt inte med hönshuset…😊

Visa på X

@IngemarNilsson_ Då bör man väl lämna wo om man inte kan styra? Men ni la ju inte ens fram några förslag och då kan man ju omöjligen få igenom något? Ni försökte inte ens…

Visa på X