@ssgothia @lundhsammeli Varför erbjuder då S detta till höga chefer i s-styrda regioner och kommuner? 🤔
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
@MartinNordin1 Hur lång tid är ”växt upp” enligt dig? 🤔
Visa på X →@MatsErikson Vill du att vi ska räkna upp alla tunga sossars förehavanden? På riktigt?
Visa på X →@Tobiasgerdas Låta MP skrota några kärnkraftreaktorer till? 🤔
Visa på X →@Sorenjuvas Så att rätta till felaktigheter i gammal lagstiftning är dåligt ledarskap? 🤔
Visa på X →Moderaterna står upp för en mer restriktiv vindkraftspolitik i Ljusdal – Ljusdals-Posten https://www.ljusdalsposten.se/opinion/insandare/moderaterna-star-upp-for-en-mer-restriktiv-vindkraftspolitik-i-ljusdal/
Visa på X →Syrien vill hjälpa till att säkra bevis om krigsbrott under al-Assad | Sveriges Radio https://www.sverigesradio.se/artikel/syrien-vill-hjalpa-till-att-sakra-bevis-om-krigsbrott-under-al-assad
Visa på X →Sveriges sämsta myndighet – Gefle Dagblad #svpol https://www.gd.se/sveriges-samsta-myndighet/
Visa på X →Alleima öppnar nytt rörverk i Sandviken | Sveriges Radio https://www.sverigesradio.se/artikel/alleima-oppnar-nytt-rorverk-i-sandviken
Visa på X →⭐️👌 Alleima inviger satsning som skapat 100 nya jobb – Gefle Dagblad https://www.gd.se/naringsliv/alleima-inviger-satsning-som-skapat-100-nya-jobb/
Visa på X →@ssgothia @lundhsammeli Nej. Men frågan är om det verkligen är så. Olika åsikt bland forskare. Att totalförbjuda privata försäkringar är omöjligt. Inom EU kan du teckna försäkring i annat land.
Visa på X →@NisseLemon @BergvallOlle Finns en poäng i den frågan. Medger det.
Visa på X →@C_Backstrom Exakt. Viktigaste politiska frågan och min egen prio ett.
Visa på X →@lundhsammeli Så S vill förbjuda de privata sjukförsäkringar som ni själva delar ut frikostigt i de regioner och kommuner där ni styr. Är det korrekt uppfattat?
Visa på X →@BergvallOlle Nähä. Så jag ska betala både min egen bostad och andras bostad? Varför då?
Visa på X →@alessiodsantos Samtliga punkter är ju dravel om man skrapar på ytan. Mest media/vänsterhittepå.
Visa på X →@pavloscavelier Vilka är troll enligt dig?
Visa på X →Nu har jag bara snabbläst betänkandet, men det verkar inte uppställa några tekniska krav som inte DSA:s regelverk redan gör på plattformarna att upprätthålla nationella åldersgränser. Oavsett ser jag detta som en normerande lagstiftning och något som underlättar för ansvarstagande föräldrar. Det kan jämföras med lagkrav på cykelhjälm för barn eller 15-årsgräns för moped.
Visa på X →@MemIngenjoeren Jag tycker förslaget är motiverat med hänsyn till hur sociala medier påverkar psykiskt välmående, hjärnutveckling och koncentrationsförmåga. Från året man fyller 15 till dess man får rösta, mellan 18-22 år, finns gott om tid att använda sociala medier och orientera sig politiskt.
Visa på X →@OhrnRobert Det här underlättar och hjälper varje ansvarstagande förälder. Kan jämföras med 15-årsgräns för moped.
Visa på X →Regeringens utredare föreslår 15-årsgräns för sociala medier. Mycket bra. Sociala medier är inte bara allmänt skadligt för unga, utan bidrar också till spridandet av gangsterkultur.
Visa på X →@C_Backstrom Regeringen började jobba med detta maj 2025.
Visa på X →@C_Backstrom Renoveringshysterin pågår ständigt av både regeringsbyggnader och riksdagsbyggnader och myndighetslokaler. Jag anser att alltför mycket läggs på detta. Så dåliga är inte byggnaderna och lokalerna. Fast så var det som sagt inte med hönshuset…😊
Visa på X →@Doomedge1 Sant. Nu byter vi ut ytterligare VD-ar.
Visa på X →@IngemarNilsson_ Då bör man väl lämna wo om man inte kan styra? Men ni la ju inte ens fram några förslag och då kan man ju omöjligen få igenom något? Ni försökte inte ens…
Visa på X →