@simsalladbim5 @BergetsKung @perbesvar @Niklas_O69 @CarlOskar Det förstår du väl. Och ja det är likställt med dom i domstol och hon finns det belastningsregistret precis som andra brottslingar.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
@simsalladbim5 @BergetsKung @perbesvar @Niklas_O69 @CarlOskar Det hade hon därför accepterade hon ett strafföreläggande.
Visa på X →@SMohamsson Och alla fattar att du tackar ja till allt bara du och ditt sönderfallna parti får medieutrymme.
Visa på X →@SMohamsson @LivNaslund Herregud. Nivån på er.
Visa på X →@edvinalam @socialdemokrat Detta är trams och det vet du.
Visa på X →Festen fortsätter - för bankerna! Du betalar. Enligt SD och regeringen är det bara att acceptera. Enligt bankerna är det välgörande. På X blir trollen arga på den som står på vanliga sparares och låntagares sida. https://share.google/Du05NzDiKkWgQLraL
Visa på X →@jakobforssmed Sluta skyll ifrån er. Länge skyllde ni på EU. Sent omsider tog ni tag i frågan. Bra, men för långsamt. Läget är akut. Under pandemin kunde vi lagstifta i snabbspår för att hantera kriser om liv och död. Men regeringen har vägrat och inte velat göra upp med oss i riksdagen.
Visa på X →@adamdanieli Mats Svegfors pratar vi om. Om du ska jämföra intellektuellt djup med honom vet jag inte var man hittar dig. Prokaryoter?
Visa på X →Otroligt barnsligt. DN ( liberal). I modern tid har 80-90% av svenska ledarsidor i dagspress betecknat sig som borgerliga. Skulle vi @socialdemokrat då vägrat låta oss intervjuas av dem?
Visa på X →Man undrar ju om de är 5 år om de inte tre partiledare inkl statsministern kan förklara för DN (liberal) varför man ska rösta på dem? @BuschEbba @swedishpm @jimmieakesson
Visa på X →I modern tid har 80–90 % av dagstidningarna har borgerlig/liberal färg. Resten (ca 10–20 %) är socialdemokratiska eller vänster. Det är s verklighet 📰 Nationella (stora) nyhetstidning Busch, Åkesson och Kristersson nobbar Edvin Törnbloms intervju i DN https://www.expressen.se/nyheter/politik/ebba-busch-nobbar-dn/
Visa på X →@kvartalet @Bjornhassel Verkligen klokt att ge sig på Edvin Törnblom. Visar på en strategisk förmåga utöver det vanliga. Större delen av svensk nationell tidningsmedia inkl DN betecknar sig som borgerlig. Tänk om s skulle vägrat delta i dessa medier genom åren.
Visa på X →Ministern för civilt försvar fortsätter sprida diverse konspirationsteorier och svartmåla svensk media. Samtidigt deltar han i diverse obskyra högerkanaler.
Visa på X →Jag välkomnar förbudet mot gängens mordannonser, men beklagar att det tagit tre år. Vi har tjatat om det här länge och krävt att lagen kommer på plats innan barnens sommarlov. Det är synd att Strömmer inte levererar på det, men det är såklart bättre än tidigare besked.
Visa på X →Fint! Ett viktigt steg! Kanske nästa kan bli insikten att de här människorna gör ett otroligt viktigt arbete men får alldeles för lite betalt? Och att en regering därför borde prioritera dem före stora skattesänkningar för dem som tjänar mest? https://www.dn.se/debatt/darfor-kan-jag-inte-langre-rosta-pa-moderaterna/
Visa på X →@Pansarvecket @MartinaLundqui1 Jag försvarar en i Sverige grundlagsfäst religionsfrihet.
Visa på X →Oj, vilket starkt brev till statsministern @SwedishPM på #dndebatt idag Ser fram emot att få läsa svaret från Kristersson. https://www.dn.se/debatt/darfor-kan-jag-inte-langre-rosta-pa-moderaterna/
Visa på X →@BergetsKung @simsalladbim5 @perbesvar @Niklas_O69 @CarlOskar Det får samma rättsverkan som en lagakraftvunnen dom. Hon har erkänt och avstår därmed rättegång. Registreras i belastningsregistret. Kan få samma konsekvenser, t.ex. vid anställningar eller säkerhetsprövning Kan ligga till grund för återfall (straffskärpning vid nya brott)
Visa på X →Stora vinstutdelningar och överfulla barngrupper i förskolan är resultatet efter 4 år med SD-regering. Personalen går på knäna och barnen får mindre tid med vuxna. Det behövs ett förbud mot vinstjakten i förskolan! https://www.tv4.se/artikel/3sG94s0dUti6usRk5XxlcJ/nya-larm-om-oeverfulla-barngrupper-i-foerskolan-hinner-ingenting
Visa på X →Ja han är oförskämd. Och har uppenbarligen noll koll på dig.
Visa på Bluesky →Regeringens brist på politik för att klara detta är rimligen en av förklaringarna till att det går dåligt i opinionen (framför allt bland kvinnor). https://www.sverigesradio.se/play/artikel/9206540
Visa på Bluesky →Regeringens brist på politik för att klara detta är rimligen en av förklaringarna till att det går dåligt i opinionen (framför allt bland kvinnor). https://www.sverigesradio.se/play/artikel/9206540
Visa på X →Stora vinstutdelningar och överfulla förskolor efter 4 år med SD regeringen https://www.tv4.se/artikel/3sG94s0dUti6usRk5XxlcJ/nya-larm-om-oeverfulla-barngrupper-i-foerskolan-hinner-ingenting
Visa på X →@MartinaLundqui1 Varför då?
Visa på X →@SMohamsson @janlenander Att du kan se dig själv i spegeln är fascinerande.
Visa på X →