Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sveriges politiker,

arkiverade

Vi sparar allt, även det som raderas.

63 775inlägg arkiverade
Sök bland alla inlägg →

Senaste inlägg

@HenrikHsjogren Självklart inte, det finns ett regelverk för om man trycker fel. Det är inte fallet här utan här handlar det om medvetet fusk med kvittningsreglerna.

Visa på X

I bara Jämtland vill staten släcka ner 100 byar. En paus är bara en paus - vad vill egentligen SD- regeringen med Sveriges landsbygder?

Visa på X

@90MinSvenskan Dels ingår det i uppdraget men jag kan ju inte neka till att jag tycker det är jäkla kul och intressant att prata fotbollsrelaterade frågor.

Visa på X

@sdkarlsson @viktorbk Vill SD avskaffa riksdagsledamöternas personliga mandat? Det är en ordning vi haft sedan 1800- talet. Visst vet SD det? Eller har ni efter 16 år som riksdagsparti inte kunskap om detta?

Visa på X

@crehbinder @owenil @Patrik33826171 Man baxnar över att välutbildade människor som säger sig förstå svensk politik uppenbarligen inte har kunskap om det mest grundläggande. Lite chockerande faktiskt.

Visa på X

@HenrikHsjogren @Bo_Bulten Det där är trams. Vi har under lång tid stött dessa. Men såklart nyttjade hon sitt riksdagsmandat för att säkerställa att vi hade gemensam linje. Det är ju bara en varudeklaration om man nu ska stödja den ena eller andra. Det hade vem som helst gjort. Tycker ni som jag.

Visa på X

@viktorbk @Skvinnor Attans 🫣😊. Nåväl nu vet du att möjligheten finns för dem som är trakterade. 🤷‍♀️

Visa på X

@NiklasGillstrom @MarkusWiechel Du menar coronapandemi och i samband med Putins invasion av Ukraina. Absolut det var high way tillväxt,

Visa på X

Avsnitt 1000, jäkla rolig kväll. Jag hade förmånen att vara med i avsnitt 999. Det är tamefan inte heller dumt! @fotbollsmorgon

Visa på X

”Alla livstecken har förstörts – till och med träden. Infrastruktur, internet- och telefonstationer, allt har förstörts. Även vägen har schaktats bort med D9-schaktmaskiner. Religiösa byggnader som moskéer har förstörts, säger borgmästaren.”

Visa på X

@viktorbk Underbart. Utgår i från att det var mina @Skvinnor . Så bedrivs politik, av engagerade helt vanliga människor som lägger sin kväll på att dela engagemanget med andra. Det är fin demokrati. Utgår i från att du visade din mest charmerande sida. Du kan bli s-kvinno stödmedlem . 😎🌹

Visa på X

@moderatkarlsson Absolut. Diskutera ni. Tills vidare kommer vi att kalla in alla våra ledamöter till alla voteringar. Det blir värst för er. Och sedan kan du ju fundera på: ska ni verkligen släppa in fuskande och fifflande Sverigedemokrater in i regeringskansliet?

Visa på X

@ArinKarapet Jadå, vi fortsätter och kalla in alla ledamöter! Det är ni som får störst problem, inte vi.

Visa på X

@MarkusWiechel @AndersWester1 @HilleviLarsson Marcus, mkt berörande det du berättar. Det gör det ännu angelägnare att hitta en klok lösning. Eller hur?

Visa på X

@MarkusWiechel @HilleviLarsson Vi litade ju inte på er. Det var därför ni inte fick vara med i kvittningssystemet. Och vi fick ju rätt. Så fort ni kunde fuska och fiffla så gjorde ni det.

Visa på X