Åskvarningar i stora delar av landet på midsommardagen | SVT Nyheter https://www.svt.se/nyheter/inrikes/smhi-varnar-for-aska-pa-midsommardagen
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
Man undrar ju. Eller inte. 🤷♂️

Vi har haft det så här i flera år i Gävle och ingen har sagt något tidigare. Det är bara en handläggare som plötsligt tycker att det är marknadsföring. Han konstaterar också att kedjans andra restauranger runt om i landet har liknande inredning. https://www.arbetarbladet.se/gavle/populara-krogen-maste-ta-bort-spritflaskor-larvigt/
Visa på X →Tillåt mig att protestera! Moderater är Coca cola 😀


@MNordevall Jag stödjer det ukrainska folket mot ett aggressivt massmördande Ryssland. En självklarhet. Ukraina har Z som president. Vald i ett demokratiskt val. Att ryssarna påstår att Z är korrupt betyder inte att han är det. Varför tar du massmördarna Rysslands parti i kriget?
Visa på X →V C MP S röstade emot förstås


@CarolusBildt @Eva_Lindh Att möta en lågkonjunktur med underbalanserad budget är klassisk nationalekonomi. Görs av alla regeringar. God politik som fungerar. Men poängen är att statsskulden trots det är lägre än den var när S la sin sista budget före regeringsskiftet 2022.
Visa på X →@Bjarnesmagasin @Eva_Lindh Riksdagens åtta partier är överens om att finansiera delar av försvarets uppbyggnad med lån. Det behövs stor investering under några år och skulle man pressa in det i statens budget skulle det antingen krävas kraftiga nedskärningar på annat eller stora skattehöjningar.
Visa på X →@C_Backstrom Har alltid varit. Är nog den fråga jag skrivit mest om under mina 20 år i riksdagen. Och jag har fått rätt. 🤷♂️
Visa på X →@ernkrans Jo, det är ju bättre med gängkriminalitet.

@emmafastesson @ernkrans

@emmafastesson @ernkrans

@DavidTaylorNZ Tack. Glad midsommar 🌼
Visa på X →Företagsbladet - Vi halverar priset på månadskortet https://foretagsbladet.se/articles/view/vi-halverar-priset-pa-manadskortet1/
Visa på X →@Tomb128032B @PatrikGabriels1 ”Raslagar”? Ta inte i så du spricker. Detta har inget med hudfärg eller etnisk bakgrund att göra. Samma regler för alla arbetskraftsinvandrare.
Visa på X →https://www.tn.se/hallbarhet/48138/svenska-succen-ensamt-om-minusutslapp-i-europa-speciellt/
Visa på X →@TommyLager34771 Ditt hittepå är fascinerande. https://www.tn.se/hallbarhet/48138/svenska-succen-ensamt-om-minusutslapp-i-europa-speciellt/
Visa på X →Jag hade missat att Sveriges Radio har startat ett program ( till ) för att försöka hjälpa de mörkröda partierna att vinna valet. Man kallar det ” satir” för att försöka undvika kravet på opartiskhet men det är ju mer än genomskinligt. https://sverigesradio.se/play/avsnitt/2815106
Visa på X →Därför är Synsam så skört | http://EFN.se https://efn.se/darfor-ar-synsam-sa-skort
Visa på X →Polischefen Max Forsström stämmer polismyndigheten – fick sparken efter att sonen rånades av gängkillar https://www.expressen.se/nyheter/krim/polischefen-max-forsstrom-fick-sparken-far-ratt-mot-polisen/
Visa på X →Medierna lyfter fram att det nu finns få stora ägare av medier. Staten och två stora koncerner till. Det betyder i praktiken att det är få personer som med sitt inflytande som operativa chefer kan påverka samhällsdebatten i Sverige. DN chefredaktör Aftonbladets Publisher som även styr TV4 och de statligt anställda mediecheferna på SVT och SR. Om du undrar över varför medierna agerar som man gör just nu ett valår. https://sverigesradio.se/play/avsnitt/2819120
Visa på X →Forssell: Medierna ger missvisande bild av utvisningarna – Kvartal https://kvartal.se/lindashanwell/artiklar/forssell-medierna-ger-missvisande-bild-av-utvisningarna/cG9zdDoxMzQxMDg
Visa på X →Anders Lindberg relativiserar antisemitismen i V https://www.svd.se/a/q6k51g/anders-lindberg-relativiserar-antisemitismen-i-v
Visa på X →@HejaLule Hur gynnar ett dieselpris på 40 kronor per liter och en hög flygskatt mitt gamla hemlän Norrbotten?
Visa på X →Noterar att @dagensnyheter fortsätter sitt arbete med att vara en plattform för aktivister som bryter mot lagar. Texten ger ett intryck av att det skulle vara acceptabelt med medborgare som bryter mot de lagar som anses vara felaktiga. I en demokrati som Sverige så arbetar man parlamentariskt för att stifta lagar. Miljöpartiet är Greenpeace parlamentariska gren och nu vore det lämpligt av DN att fråga språkrören i MP om de vill ha anarki i Sverige eller demokrati. ( men den frågan kommer naturligtvis inte att ställas av DN ett valår utan redaktionen vill få extremisterna att framstå som normala och att du som läsare ska rösta mörkrött i valet)
