Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sveriges politiker,

arkiverade

Vi sparar allt, även det som raderas.

63 622inlägg arkiverade
Sök bland alla inlägg →

Senaste inlägg

@BenjaminDousa Eller de biståndsmiljoner som SD:s Hepatica slussar till en antiabortorganisation i Brasilien som kontrolleras av kuppmakaren och högerpolitikern Bolsonaro? Vad tänker du göra åt det?

Visa på X

@BenjaminDousa Jaså? Men de biståndsmiljoner du skickar till Somalias premiärminister så att han kan anställa sina vänner och bekanta för fantasilöner? Och ja, han är dokumenterad antisemit och Hamasanhängare. Tänker du göra något åt det?

Visa på X

@britz_johan Ni har ju tappat kontrollen över statsfinanserna, och lånar redan över 170 mdr i år. Ska ni låna till den här skattesänkningen också?

Visa på X

@NiklasGillstrom @MariaStenergard Jimmie Åkesson ville inte ta emot ukrainska flyktingar, och moderaterna på Lidingö tycker att de ska åka tillbaka till Ukraina. Bara så att vi vet var vi har högern.

Visa på X

Svensk ekonomi krymper - ”Ett kraftigt fall i de statliga utgifterna bidrog till tappet” Så kan det gå när den ekonomiska politiken fokuserar på stora lån till stora skattesänkningar, istället för investeringar och välfärdssatsningar. https://omni.se/a/Rjmn9x

Visa på X

Finansministern misslyckas med jobben som bekant. Men på en del håll skapar hon åtminstone arbete. Det blir alltmer att göra för Riksgälden, som ansvarar för att låna upp alla de miljarder som saknas till hennes valfläsk.

Visa på X

Vi fick inte svar på vem som är Tidös finansminister? Att Kristersson vägrade svara i ”Fråga partiledaren allt” säger väl allt!

Visa på X

@EnableSverige @LundbergFilip @Martinhemlig Bra, jag hänger gärna på i ett trepartssamtal med er!

Visa på X

Ett par hundra miljoner i bortkastade pengar - med finansministern som ansvarig. Det är vad som gömmer sig bakom rubriken. Ett skatteslöseri som även Riksrevisionen ska granska. Finansministern berättar gärna hur andra ska spara medan hon slarvar med statens pengar.

Visa på X

Äntligen levererar Sverige Gripen till Ukraina. Svensk försvarsindustri producerar det bästa. Det som Ukraina behöver. Klart Ukraina ska ha det. Vi har efterfrågat detta sedan länge. Viktigt att det nu blir av. Självklart välkomnar vi det starkt! https://omni.se/a/ExR5kP

Visa på X