@alessiodsantos Statsministerns närmaste man? 🤔
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
Så sossarna röstade FÖR ett förslag i utskottet och STÖDDE det i debatten i kammaren för att sen tvärvända (!) och stödja en vilandeförklaring som skjuter upp beslutet i ett år. Inser S vilken praxis man skapar? Att en minoritet kan skjuta upp alla beslut man ogillar i ett år?
Visa på X →@NiallHarbison Poor Hank and Thank You so much for saving him 🙏🏼❤️🐶
Visa på X →@suzivilda Du menar den lag som sossarna införde? Och som vi nu gjort om för att stoppa detta?
Visa på X →@connectthread Jag vill. Bor själv inom Ringhals yttre säkerhetszon och ser gärna fler reaktorer i Ringhals.
Visa på X →@johanssonmorgan Det låter som S. Och ni brukar ju roffa åt er alla ministerposter när ni får chansen. 😎
Visa på X →Fullsatt på barerna i Gävle när Sverige fick drömstart – Gefle Dagblad https://www.gd.se/gavle/fullsatt-pa-barerna-i-gavle-nar-sverige-fick-dromstart/
Visa på X →I kommunfullmäktige i Gävle så lyfte jag frågan om antisemitism. För flera år sedan lyfte Moderaterna i Gävle frågan och ville se kraftfulla insatser i skolan för att motverka antisemitism men Socialdemokraterna vägrade. Varför kan man bara ställa sig frågan förstås. #svpol #Gävle

Kommunalråd Pekka Seitola konstaterar att Gävle kommun är en uselt skött kommun rörande ekonomin också. Gävle kommun har ökat sin skuldsättning från 6.5 miljarder till 14.4 miljarder. En historisk hög skuldsättning.

Gävle kommuns skuldsättning har ökat dramatiskt på kort tid. #svpol #Gävle

@daghenriksson @ma57bl Uppenbarligen kan den iofs det.


@SonnyJnsso23902 @ramosen27 @Tomas_H_sweden Det hjälper inte att du försöker trixa. Oppositionen har samma eller större underskott i sina budgetar och behöver låna minst lika mycket eller kraftigt höja skatten för alla. Orsakerna är främst lånefinansiering av försvaret och stödet till Ukraina - som riksdagen är enig om.
Visa på X →@asabnilsson Finns olika synsätt om hur man bäst motverkar islamism och hederskultur. För mig är fokus att stoppa burka o niqab mm på arbetstid i all offentlig tjänst samt i skolan för omyndiga elever. Att försöka förbjuda slöja/schal på fritiden är däremot knappast seriöst.
Visa på X →@ma57bl @folssonn Jag hörde ett intressant föredrag. ”Vad är naturligt kretslopp”? Vem avgör det? Människan är en del av naturen. Mänsklig verksamhet är i grunden en del av naturen. Intressant synsätt. Att i varje läge utan nyanser anse att människan alltid är skadlig för jorden är destruktivt.
Visa på X →@ToreSamuelsson Det är ju dock ungefär halva folket som är emot. Så det finns ändå hopp. 😎
Visa på X →@daghenriksson Det du påstår går iofs rakt emot den omhuldade satsningen på biobränslen så ni i klimatsekten får nog försöka lösa ut den frågan internt. 😎 EU krävde ju dessutom att våra skogar ska stå kvar just för att suga upp co2. Det sa vi nej till men det talar ju också mot det du påstår.
Visa på X →@rulle53 @Anettes_ Det är min bedömning. Efter att personligen har pratat med ett antal och även sett det goda resultatet av vår politik. Poliser vill göra ett bra jobb.


Det mest allvarliga här är att Socialdemokraterna inte svarar på journalisternas frågor. Den organiserade brottsligheten är systemhotande. När kopplingar till kriminella nätverk framkommer krävs transparens, inte partitaktisk tystnad.

@rulle53 @Anettes_ Typiskt avgrundsvänstern att vilja tysta obekväma åsikter. Men mig tystar du aldrig. Media har försökt av och till i 20 år. Dom har gett upp nu. 😎
Visa på X →@glidefjall @FawAzzat Ännu ett subtilt ironiskt guldkorn från UG. Det intressanta är att detta synsätt faktiskt finns på riktigt bland fanatiska grupper. Medeltiden knackar på dörren. Och vissa vill öppna den i ”religionsfrihetens namn”.
Visa på X →Stoppade Alinia-avsnittet – men sa ja till dömde Yasin https://bulletin.nu/stoppade-alinia-avsnittet-men-sa-ja-till-domde-yasin
Visa på X →Om sportjournalisterna var politiska reportrar på DN TV4 och SVT: Varför vann Sverige inte med fler mål? Varför lät inte Sverige Tunisien göra fler mål? Det är ju en orättvis seger. Varför är Sverige med i VM när det delvis spelas i USA? Allt är den borgerliga regeringens fel. Typ så. Eller vad tror du?
Visa på X →Kaliber avslöjar: Ytterligare kriminell i S-uppgörelsen i Botkyrka 2023 | Sveriges Radio https://www.sverigesradio.se/artikel/kaliber-avslojar-ytterligare-kriminell-i-s-uppgorelsen-i-botkyrka-2023
Visa på X →Kriminell nominerade Socialdemokraternas toppkandidat – Kvartal https://kvartal.se/federicomoreno/artiklar/kriminell-nominerade-socialdemokraternas-toppkandidat/cG9zdDoxMzE2ODE
Visa på X →LEDARE: Magdalena Andersson talade om Karl Marx i Oskarshamn https://www.di.se/ledare/andersson-ar-inte-mittenpolitiker/
Visa på X →