Kom igen nu!!!
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
@MatsHAnder9994 Vem städar upp efter vem? Du ser ju svart på vitt hur högerpartierna tappar kontrollen över statsfinanserna gång på gång, och vi får sedan återställa det.
Visa på X →Det här är ju väldigt allvarligt. Cancervården i Tidöstyrda Region Skåne har redan idag långa köer - hur ska det nu gå? Och vad säger de ansvariga moderat- och SD-politikerna?
Visa på X →@Skolinkvisition Ert idoga arbete med Balans är föredömligt. Erfarenhet, fakta och folkbildning. Inget egenintresse. Svårt att värja sig mot.
Visa på X →https://www.etc.se/inrikes/supportrarnas-man-i-riksdagen-de-hotar-svensk-fotboll-i-grunden
Visa på X →@ETC_redaktionen följde med mig på Bajenmatch, vi pratade allsvenskan, supporterkultur, kriminella agenter,upptrissad stämning och behov av en nationell samordnare. Men även en del landslag. Samling inför Holland 08.00 om sex timmar, borde sova nu 🇸🇪

@MatsHAnder9994 Jaså, det säger du?


@MatsHAnder9994 Ni får nog läsa på lite i SD-trollfabriken. Du skrev att Socialdemokraterna lämnat efter sig stora ekonomiska underskott, men det är alltså fel. Antingen ljög du medvetet, eller så vet du inte vad du pratar om.
Visa på X →@MatsHAnder9994 Berätta gärna när Socialdemokraterna lämnade efter sig stora underskott.
Visa på X →@MichelThorsson Nej, de flesta varv var privata fram till att Fälldinregeringarna i olika omgångar förstatligade dem och samlade dem i Svenska Varv AB. Och kan du medge att du hade fel om statsskulden? Den ökar med 30 procent på två år.
Visa på X →Det här är genant.
Visa på X →@MichelThorsson Det var Fälldinregeringarna som stod för största delen av varvsstödet. Nu ligger statsskulden på ca 1200 mdr. I slutet av nästa år förväntas den ha ökat till ca 1600 mdr. Det är en ökning med 30 procent.
Visa på X →Komplett vansinne. Sverige lånar 400 miljarder på två år, statsskulden ökar med 30 procent och vi har enorma behov i sjukvården, skolan, försvaret och rättsväsendet. Att då prioritera nya omfattande skattesänkningar är helt ansvarslöst. https://omni.se/a/bO7RW5
Visa på X →Turerna kring flygbolaget BRA:s miljonrekonstruktion går nu vidare till riksdagens konstitutionsutskott (KU). Idag har jag anmält regeringen och finansministern för misstänkt ministerstyre och bristande dokumentation. https://skanesfolkblad.se/finansministern-ku-anmals-efter-tveksamheter-kring-rekonstruktion-av-bra/
Visa på X →@JohanForssell Stolt över mina partikamrater i EU parlamentet. Det som utspelade sig där igår var fullständigt ovärdigt.
Visa på X →@ernkrans Oj.. och artikel i Le Monde.
Visa på X →Vart tog det ansvarsfulla partiet Moderaterna vägen? #svpol

Samtliga regeringspartier lovade svenska folket att klara klimatmålen i valet 2022. Istället har de tagit Sverige längre ifrån målen. https://www.sverigesradio.se/artikel/gapet-till-eus-klimatmal-2030-okar-for-sverige
Visa på X →Moderaterna har i grunden förändrats. De är inte längre ett trovärdigt parti när det gäller ekonomisk politik och ordning och reda i statens finanser. De verkar inte ens anstränga sig längre.
Visa på X →SD och regeringen lånar 200 000 i minuten! för att bla finansiera stora skattesänkningar åt dem med högst inkomster. Kristersson har sänkt sin egen skatt med 6000 kr/mån. Desperat föreslås nu 44 mdr i sänkta skatter när ”pengarna är slut” - riskerar högre ränta och nedskärningar.
Visa på X →2 tips till statsministern inför mötet med veterinärbranschen: 1. Ge Konkurrensverket riktiga muskler att agera mot bristande konkurrens. Att köpa upp all konkurrens ska inte vara möjligt/lönsamt. 2. Inför tariffpriser. Dags att ta lärdom av andra länder.
Visa på X →Chickens, gyms, and back-scratching: the many scandals of Sweden's PM https://www.thelocal.se/20260615/chickens-gyms-and-back-scratching-the-many-scandals-of-swedens-pm
Visa på X →Är Kristersson EU-kretsens mest korrupta statsminister, nu när Orbán lämnat? Sverige förtjänar bättre än Kristersson korrupta fiffelkultur. https://www.altinget.se/artikel/ernkrans-ar-ulf-kristersson-eus-mest-korrupta-statsminister
Visa på X →Västra götalandsregionen polisanmäler Mindler och kräver tillbaka 27 miljoner. 85000 journalanteckningar ser likadana ut. Olaglig journalföring och mycket oklart om patienterna öht fått någon vård. https://www.sverigesradio.se/artikel/vg-regionen-kraver-tillbaka-27-miljoner-fran-mindler
Visa på X →Det är riktigt illa.
Visa på X →