@SternStefan Det finns ingen som har öppnat för det. Han säger att folket ska få rösta först. Vi har sagt att vi är öppna för samarbete med alla utom SD. Sluta hitta på.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
@SMohamsson @JoarForssell Är du inte upptagen med att krama Åkesson i kampen att komma över 2,5 %
Visa på X →Vad är det som pågår hos SVT? Högerextrema profiler som hotfullt konfronterar meningsmotståndare och t.o.m gör vit-makt-tecken i studion har inget att göra i familje-humorprogram. Det normaliserar och relativiserar högerextremismen. Beklagligt snedsteg.
Visa på X →Detta borde vara intressant att ställa frågor om. En miljon in. Oredovisat.
Visa på X →@SternStefan SD är ett extremparti med sina rötter i svensk vitmaktrörelse och nynazism. De är ni beredda att ge hälften av ministerposterna. Och Stefan du har aldrig varit socialdemokrat. Skönt att du själv äntligen insett det.
Visa på X →1998 fick @kdriks över 11%, ett annat KD dock. Ebba kallar 4,5% vind i seglen. 0,6% från att åka ur riksdagen.
Visa på X →@BuschEbba Ebba, ditt parti får 4,5% i dagens SCB, som mest succéåret 1998 fick ni över 11. Det var förstås ett annat KD då. Vad är det som gör att du säger att ni ska axla vändningen? SD har över 18% och Åkesson högre förtroende.
Visa på X →@Ericson_ubbhult Att kalla marknadshyror för ”trygghetshyror” är politisk kosmetika. När hyran sätts vid nytt kontrakt och den som kan betala mest får lägenheten, då är det marknadshyra i praktiken. Varför vågar ni inte stå för er egen politik?
Visa på X →@novatjerneld @a_gustavsson Man har inte utpekad kontorstid. Man jobbar både helger och kvällar och har inte heller rätt till semester.
Visa på X →@suzivilda @DinSvans Otroligt sjukt.
Visa på X →@suzivilda @DinSvans Oj! Är det äkta?
Visa på X →Helt rätt av @TobiasBaudin, om man vill ha socialdemokratisk politik ska man rösta på s. Låt folket rösta först.
Visa på X →Barth Kroon: ”M är på väg mot sitt fjärde raka minusval och att det snart är troligare att Elvis återuppstår och bildar regering än att Ulf Kristersson får fortsätta som statsminister i höst.”
Visa på X →Höll just Moderaterna desperat en pressträff som gick ut på att säga att det är Sossarnas fel att väljarna vänder dem ryggen? Kom igen, bättre kan ni. Det är kvinnor som inte förstår. Det är sossarnas fel. Vad blir nästa förklaring? #S2026
Visa på X →De håller alltså en presskonferens om detta. De borde kanske lägga energin på att fundera över vägvalet de gjort att släppa in SD i en svensk regering och lova bort en massa ministerposter till dem långt före valdagen.

Stämmer detta är det otroligt allvarligt och grymt besvärande för Åkesson att partiet inte agerat https://www.svt.se/nyheter/inrikes/larmade-om-avgaende-sd-ledamoten-efter-sarskilt-hansynslos-film
Visa på X →SCB:s mätning är ett brutalt underkännande av Tidö. Efter hög arbetslöshet, växande vårdköer och hot om marknadshyror vill svenska folket se en ny riktning. Sverige behöver en regering som levererar för vanligt folk. https://www.svd.se/a/GxBoBJ/scb-partisympatiundersokning-2026
Visa på X →Svenska folket imponeras inte av Tidölaget. Ökad barnfattigdom, 100 000 fler arbetslösa, en välfärd på svältkur och höga utsläpp. Vi behöver en politik för full sysselsättning, ökad tillväxt, en stark välfärd och låga utsläpp. En ny riktning för Sverige!


Tydligt.

Svenska folket vill byta regering och inriktning. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/scb-oppositionen-klart-storre-an-tidopartierna
Visa på X →Det här ser bra ut! Oppositionen klart större. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/scb-oppositionen-klart-storre-an-tidopartierna
Visa på X →Godmorgon! https://www.svt.se/nyheter/inrikes/scb-oppositionen-klart-storre-an-tidopartierna
Visa på X →Massivt underkännande av Tidö. Uppenbart att svenska folket vill ha ett nytt ledarskap, handlingskraft och resultat. En regering som stärker välfärden, återupprättar tryggheten och tar Sverige på allvar. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/scb-oppositionen-klart-storre-an-tidopartierna
Visa på X →Utgångsläget har sett ut så här ungefär ett bra tag nu. Nu ökar vi takten! 🌹

Utgångsläget har sett ut så här ungefär ett bra tag nu. Nu ökar vi takten! 🌹
