Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sveriges politiker,

arkiverade

Vi sparar allt, även det som raderas.

63 550inlägg arkiverade
Sök bland alla inlägg →

Senaste inlägg

Jag stödde Januariavtalet o ville faktiskt gå längst av alla o ingå i regering med S. Jag stödde Tidö inför val 2022. Jag gillar inte vara stödparti, L bör sitta i den regering man stödjer för maximalt inflytande. Varför jag valde Tidö är för att få ordning på rättspolitiken och migrationen.

Visa på Bluesky

Ja! Ni hörde rätt! Ulf Kristersson börjar öppna dörren. Frustrerande att det går så långsamt. Men också väldigt positivt att det händer saker! Det är dags för Sverige att byta valuta! 💶 Håller du med? @liberalerna

Visa på X

Allvarligt att Daniel Ferm, ansvarig för socialdemokratiskt kopplade konton i sociala medier, länkat till antisemitiska konton och nu pudlar till Ekot. Hur ska man kunna lita på att Magdalena Andersson håller rent mot judehat när de socialdemokratiska fotsoldaterna på nätet piskar upp hatet? S-ledaren är svaret skyldig.

Visa på X

Alltså @FredrikMalm ägde verkligen om aktiebolagen i skolan i Aktuellt👏 Ironiskt nog kanske friskolelobbyn räddas av Sossarna eftersom deras försvar av S antisemitismkopplade propagandakanal var så pinsamt att det kommer ta all uppmärksamhet🫣

Visa på X

Det är därför övriga partier borde lyssna på Liberalernas förslag om att alla gemensamt kommer överens om en uppförandekod och omgående slutar med detta otyg. Vi föreslog detta förra våren när SD:s trollkonto avslöjades.

Visa på X

Detta är så outsägligt sjukt. S är uppenbarligen inte ett regeringsdugligt parti om de inte klarar av rensa ut antisemiterna och stänga ner dessa förtäckta konton.

Visa på X

Akademin är, som många delar av samhället, naiva inför Kinas långtgående påverkansförsök. Naiviteten är ett allvarligt hot mot den akademiska friheten. Ingen forskare ska behöva anpassa sig efter Kina, ingen rektor ska underlåta sig att skydda sina forskare eller studenter. 1/2

Visa på X

Hur kan SVT citera kommunistpartiets propagandakanal som fakta? Det är verkligen obegripligt.

Visa på X

Utan en stark försvarsindustri kommer vi inte lyckas med upprustningen. Det är den nya säkerhetspolitiska verkligheten. Och i ett sånt läge är jag stolt över att vi som en liten nation, har en stark industri i framkant som både bidrar till vår egen försvarsförmåga och andra länders.

Visa på X

Svensk försvarsindustri hör till världens bästa. Affären med Colombia visar att Gripen och Saab fortsätter att leverera teknik i absolut toppklass 🇸🇪

Visa på X

Att fler pensionsbolag öppnar för investeringar i försvarsindustrin är efterlängtat. Försvarsindustrin skyddar oss från hot mot friheten utifrån. Stark tillväxt i pensionspengarna skyddar oss från ekonomisk ofrihet. Jag kan inte tänka mig en mer hållbar investering. Bra av KPA!

Visa på X

@KarlssonMax ”Ni måste ha en dödslängtan, håll käften annars hugger jag huvudet av dig rakt av” vore onekligen ett höjt tonläge i riksdagsdebatten.

Visa på X

Bra. EU länderna bör också öppna upp för vapenexport till Taiwan. USA säljer redan vapen dit och de följer också ett Kina politiken. Finns ingen motsättning. Tex skulle svenska radarsystem eller artillerigranaten Excalibur kunna vara rimliga som ett första steg.

Visa på X

Att Dagens Nyheter gör en lång intervju med en person om arbetslöshet och politik, utan att någonstans klargöra att personen är anställd av Socialdemokraterna är helt absurt. Kom inte sen och klaga när färre litar på etablerade medier.

Visa på X

Margot är vid det här laget känd som en otrevligt och orimlig hycklare. Vad jag inte förstår är hur det kan bli en nyhet att hon ”kräver ministerns avgång”. Hon var folkvald och då relevant, nu representerar hon ingen. Kan alla avgångskrav från vem som helst bli riksnyheter?

Visa på X

Dagen efter att du startade ett drev mot en gravid minister hade det varit klädsamt med lite eftertanke. Romina tål kritik, det kan jag lova dig att hon gör, men just den här gången var det fel tillfälle. Varför skulle hon riskera sitt ofödda barns hälsa? Jag hoppas på lite mer generositet framöver. Speciellt om man är 71 år och slår mot en 29 årig hårt arbetande minister som snart ska bli mamma. Ditt agerande skickar en dålig signal till unga tjejer. Ha en bra dag!

Visa på X

Om man tycker att någon annan specifik minister ska åka. Då borde det vara kritiken. Inte att kräva @RPourmokhtari avgång. Unket påhopp när alla vet att hon inte åker på grund av graviditet efter avrådan pga riskerna med att resa till den destinationen.

Visa på X

@strandhall @margotwallstrom Om man tycker att ngn annan specifik minister borde åka. Då borde det vara kritiken. Inte att kräva att klimatministern ska avgå för att hon inte åker. Unket påhopp när alla vet att orsaken är graviditet och de stora riskerna med att resa till den destinationen.

Visa på X