Noterar att @dagensnyheter fortsätter sitt arbete med att vara en plattform för aktivister som bryter mot lagar. Texten ger ett intryck av att det skulle vara acceptabelt med medborgare som bryter mot de lagar som anses vara felaktiga. I en demokrati som Sverige så arbetar man parlamentariskt för att stifta lagar. Miljöpartiet är Greenpeace parlamentariska gren och nu vore det lämpligt av DN att fråga språkrören i MP om de vill ha anarki i Sverige eller demokrati. ( men den frågan kommer naturligtvis inte att ställas av DN ett valår utan redaktionen vill få extremisterna att framstå som normala och att du som läsare ska rösta mörkrött i valet)

