Nooshi är briljant i debatten om miljardärerna! http://www.sverigesradio.se/artikel/l-vill-dubbla-antalet-miljardarer
Visa på X →Sök
Sveriges skattetryck är långt högre än OECD snittet. Det borde vi ändra på. Vi behöver mer rikedom, klassresor och framgångsrika entreprenörer. Och folk måste få behålla mer av sina egna slantar. https://www.tv4.se/artikel/2PuQXPzhgc64vX1BvT6J1K/l-vill-se-fler-miljardaerer-ska-bli-ett-skatteparadis
Visa på X →Arbetslösa ska flytta till jobb och ta lediga jobb. Nu har vi skärpt kraven och styrt upp Arbetsförmedlingen. Anmärkningarna har ökat från 8000 till 14000 och sanktionerna från 100 till 3000 (jmf december till mars). Det spelar roll vem som styr. https://www.sverigesradio.se/artikel/arbetsformedlingen-skarper-kontrollen-av-arbetslosa
Visa på X →Det är faktiskt helt orimligt att släcka ner Sveriges landsbygder. Det svarar vi socialdemokrater på SD:s och regeringens infrastrukturplan. Hoppas fler partier inser det.

Du som vill ha fokus på fler vårdplatser, starkare vårdcentraler och kortare vårdköer så att människor får vård i tid - rösta KD den 13 september! @kdriks @sverigesradio
Visa på X →Det är bara 3 av 10 svenskar som litar på att de kan få sjukvård utan långa väntetider, rapporterar Sveriges Radio P4, men de glömmer förklara varför... 🧵

@RuneLjungstrmm1 @Ninnis_tankar @svtnyheter @sverigesradioP1 @sr_ekot @jimmieakesson AI-trams
Visa på X →Dags att agera för att skydda sveriges befolkning på lång sikt, inte att köra pengaregn och allt åt alla så fort oljepriserna drar iväg. https://www.expressen.se/nyheter/politik/helldens-kritik-mot-sankt-bensinpris-obegripligt/
Visa på Bluesky →Återupprepar: Vad som behövs i detta bränslekaos är halverat pris på kollektivtrafiken och riktat transportstöd till de som verkligen behöver bilen. Inte breda svepande bränsleskattesänkningar. https://www.sverigesradio.se/artikel/mps-sprakror-daniel-hellden-halvera-priserna-pa-kollektivtrafik
Visa på X →@LoanSundman Då får vi stryka Sveriges delt. i Europarådet, OSSE, nordiska rådet och parlamentets deltagande i alla övriga internationella sammanhang. Om man tror att det huvudsakliga riksdagsarbetet går ut på voteringarna har man dålig insikt i hur ett modernt parlaments arbete fungerar.
Visa på X →Sveriges tillväxt har skiftat från EUs bottenskrap till toppen. Lawen Redar behöver byta sin talepunkt i P1-Morgon. Vi gör historiska satsningar på infrastruktur och forskning, samtidigt som byråkratin minskar och skatter görs mer konkurrenskraftiga. Nu minskar arbetslösheten.
Visa på X →LKAB har funnit mer järnmalm än de brutit under 100 år. Viktigt att tillståndsprocesser förenklas för att kunna tillgängliggöra vinsterna för hela samhället. Hör intervju med styrelseordförande Anders Borg: https://www.sverigesradio.se/artikel/lkab-har-hittat-mer-jarnmalm-an-de-brutit-under-hundra-ar
Visa på X →Sveriges lantbrukare gör ett enormt viktigt jobb. Därför satsar den moderatledda regeringen på lantbrukarna: 🌾Vi gör det mer lönsamt att bli eller förbli bonde genom att minska regelkrånglet och göra det lättare att investera i nya maskiner. 🌾Vi har prioriterat att hålla skatten på jordbruksdiesel så låg som möjligt i alla fyra statsbudgetar - den är nu på EU:s miniminivå. 🌾Vi sänker också matmomsen för alla - så att fler familjer har råd att köpa svenskt i matbutiken. 🌾Vi gör det lättare för nästa generation lantbrukare att ta över gården genom startstöd på hundratusentals kronor 🌾Vi motarbetar onödig överimplementering av EU-regler, och mycket mer. När sveriges lantbrukare stiger upp varje morgon för att mata sina djur eller se till sina grödor, går de i fotspåren av en stolt tradition. De sätter inte bara mat på sitt eget bord - utan också på tusentals andras 🇸🇪


Ja, Maria Malmer Stenergard (M) får nog packa väskorna oavsett vem som vinner valet. Men hur blir Sveriges utrikespolitik med en SD-regering? -> https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Wv6gOk/beskedet-sd-toppen-redo-att-bli-utrikesminister?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →Det är anmärkningsvärt att regeringen går lobbygruppers ärenden. https://www.sverigesradio.se/artikel/9212011
Visa på X →Detta parti vill Ulf Kristersson och @moderaterna ska utgöra största delen av Sveriges regering i höst. Utöver att de fuskar hotar de riksdagskollegor.
Visa på X →Igår peakade nog min politiska karriär – tre av Sveriges största fotbollspoddar på ett dygn. Nu sitter jag på tåget hem till Avesta igen. Lite krass bruksortsrealism känns nog nyttigt nu 😊

Det är många knän att sitta i för SD-regeringen. Snuslobbyn, friskolelobbyn, Kry… https://www.sverigesradio.se/play/artikel/9212011
Visa på X →-> Sveriges stöd till Ukraina är stort, brett, långsiktigt och enigt.

I bara Jämtland vill staten släcka ner 100 byar. En paus är bara en paus - vad vill egentligen SD- regeringen med Sveriges landsbygder?

Dousa framförde tobakslobbyns felaktiga argument som fakta. https://www.sverigesradio.se/play/artikel/9209073
Visa på X →Det är så oerhört viktigt att vi håller i EUs utsläppsrättssystem. Inte minst för Sveriges konkurrenskraft. https://www.dn.se/ledare/annika-strom-melin-hogern-gav-sig-pa-eus-klimatpolitik-men-naringslivet-slog-tillbaka/
Visa på Bluesky →De sjukaste patienterna får vänta längst på operation i moderatstyrda #regionskåne https://www.sverigesradio.se/artikel/9208107
Visa på X →Bokslut Tidö Alla Tidöavtalets reformer är genomförda eller påbörjade. En bra grund att bygga vidare på. Vi har hållit i hop Tidösamarbetet och vi har en handlingskraftig regering. Vi är överens i det mesta - i de frågor vi tycker olika har vi hittat lösningar, för Sveriges bästa. I det blågula laget får vi saker gjorda, men vi är inte klara och inte nöjda. Vi vill att Sverige ska bli världens bästa land att leva i. Ett land där det lönar sig att gå till jobbet, där du ska känna dig trygg hemma och när du går hem på kvällen. Där skolan gör klassresor möjliga. Ett Sverige där du ska få vård i tid och omsorgen av våra äldre är den bästa. Ett Sverige i framkant 🇸🇪💙💛








Det här är inget ”kvittningsbråk” det här är Sveriges näst största parti som medvetet missbrukat vår demokrati och fuskat i riksdagens omröstningar. Detta är fullständigt oförsvarligt och de har inte i en svensk regering att göra.



