Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sök

71 personer riktade kritik i en debattartikel, mot vår inbjudan av kronprinsen Reza Pahlavi. Jag svarar dessa i Aftonbladet. Vi bjöd alltså in någon som i decennier har förespråkat demokrati och mänskliga rättigheter, och det är först då dessa 71 personer reagerar. I deras artikel finns däremot ingen kritik mot mullornas regim, som faktiskt har makten i Iran och förtrycker människor. Det är dags att ställa frågan rakt ut: Varför riktar vänstern sin kritik mot den iranska oppositionen och inte mot regimen? Vill de ha mullorna kvar? Det verkar så iallafall. Speciellt när de har börjat vifta den islamiska republikens flaggor på sina demonstrationer. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/PdgEBR/nima-gholam-ali-pour-sd-rimligt-att-lyssna-pa-pahlavi

Visa på X

@FredrikHjelm4 @beckmansasikter @KalleSundin @Aftonbladet Många timmar på gymmet blir det 😁

Visa på X