Nu måste det till reformer för jämställda pensioner. Sveriges kvinnor ska inte behöva vänta 100 år till. Skriver tillsammans med @martastenevi om de reformer som behövs för kvinnors frigörelse. Nu och i framtiden. #miljöpartiet #jämställdhet https://www.aftonbladet.se/debatt/a/Bjpg0e/mp-hogern-vill-vanta-i-100-ar-pa-jamstalld-pension
Visa på X →Sök
Att kvinnor har mycket lägre pension än män går entydigt att spåra till småbarnsåren. Lönerna för kvinnor och män följer varandra fram till första barnet, därefter tappar kvinnor i löneutveckling och kommer aldrig ikapp. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/Bjpg0e/mp-hogern-vill-vanta-i-100-ar-pa-jamstalld-pension
Visa på X →Tragisk attack mot gaybar i Oslo inatt. Mina tankar går till offren och deras anhöriga. https://www.aftonbladet.se/a/oW0p9W
Visa på X →Detta måste tas på större allvar. Det är ett av de största hälsohoten globalt. Klimatpolitik är ett av bästa verktygen för att minska luftföroreningarna. https://www.aftonbladet.se/a/wOqz3P 🐦🔗: https://nitter.eu/JytteGuteland/status/1539512750619209728
Visa på Mastodon →Detta måste tas på större allvar. Det är ett av de största hälsohoten globalt. Klimatpolitik är ett av bästa verktygen för att minska luftföroreningarna. https://www.aftonbladet.se/a/wOqz3P
Visa på X →Ansvarstagande är verkligen inte den här regeringens starkaste gren. En flygplats är kritisk infrastruktur och haveriet är nu ett faktum. Varför agerade inte regeringen? #svpol #infrapol https://www.aftonbladet.se/debatt/a/1OljWB/m-nu-maste-regeringen-losa-kaoset-pa-arlanda
Visa på X →Aftonbladet verkar ha missat regeringsformen 1 kap 6 §. Ni vet den där texten där det står att ”Regeringen styr riket. Den är ansvarig inför riksdagen.” https://www.aftonbladet.se/ledare/a/rEaa0m/syndabockar-stoppar-inte-skjutningarna
Visa på X →Glöm att Sverigedemokraterna kommer att lova regeringen frikort att missköta sig för att de gör sig av med en, förvisso exceptionellt usel, minister. https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/m-och-l-foeljer-kds-erbjudande-till-magdalena-andersson.CqhNSVhf9
Visa på X →Sveriges regering vilar alltså på vad en politisk vilde tycker, en kommunist som sympatiserar med en terrorklassad organisation. Sossarna säljer ut allt för makten o då menar jag verkligen allt 😨 https://www.aftonbladet.se/a/47alq9
Visa på X →Bra med experter som vågar påtala det olämpliga i att politiker använder sin position för att gynna egna ekonomiska intressen. Sverige brukar rankas som ett låg-korruptionsland. Men det är inget vi kan ta för givet. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rEam93/johan-pehrson-efter-avslojandet-orimligt 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1532254805921521664
Visa på Mastodon →Som sagt. Lobbyister för enskilda ekonomiska intressen. RT @detljuvalivet: Johan Pehrson menar att hans intressen i säkerhetsbranschen är oproblematiska - då han håller avstånd mellan företagande och politik. Samtidigt visar Aftonbladets granskning att L-ledaren flera gånger marknadsfört sitt bolag under sin tid i riksdagen. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dnAvgB/johan-pehrson-gor-reklam-for-sitt-foretag-pa-plattformen 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1532252793892904960
Visa på Mastodon →RT @tsbalans: En långis i Aftonbladet om varför det offentliga bör äga sina fastigheter. (Rätt svar: för att lägga mer pengar på personal och mindre på byggnader.) https://www.aftonbladet.se/kultur/a/OrO633/tankesmedjan-balans-om-agandet-av-skolfastigheter 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1532247078646185984
Visa på Mastodon →Bra nyhet! https://www.aftonbladet.se/a/V977j3 🐦🔗: https://nitter.eu/JytteGuteland/status/1530084133057216512
Visa på Mastodon →Bra nyhet! https://www.aftonbladet.se/a/V977j3
Visa på X →RT @Lunnemurdaren: Kom nu bara inte och säg att ni inget visste. @Skolinkvisition varnade för den här gödselimportören redan 2019, men han fick och får fortfarande sol- och våra kommuner, lärare och barn och har våra politikers stöd. Snart öppnar han en skola till. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L5REgQ/elever-betalade-130000-i-skolavgift-fanns-inga-bocker 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1527736434253258752
Visa på Mastodon →8 AV 10 UNGA UPPLEVER KLIMATÅNGEST Sverige står för 0,01% av netto-utsläppen i världen. Fokus behöver ligga på att arbeta för lösningar globalt. Inget blir bättre av att barn och ungdomar i Sverige mår sämre. https://www.aftonbladet.se/a/9KJB49
Visa på X →EU måste agera! https://www.aftonbladet.se/a/Xqkjjn 🐦🔗: https://nitter.eu/JytteGuteland/status/1526840105524133890
Visa på Mastodon →EU måste agera! https://www.aftonbladet.se/a/Xqkjjn
Visa på X →Nato bygger i grunden på principen om hotet och möjligheten att sätta in kärnvapen. Sverige blir som medlemsland del i det hotet. Det är illa och försvårar vårt arbete för en fredligare värld. Vi behöver en skarp lag mot alla former av kärnvapen i Sverige.https://www.aftonbladet.se/a/3485l9
Visa på X →Kärnvapennedrustning är en avgörande fråga för mänskligheten och historiskt en svensk paradgren. Låt oss fortsätta hålla den fanan högt! https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3485l9/mp-kraver-lag-mot-karnvapen-i-sverige
Visa på X →Roligt att nu få läsa @reformisten på @bladetledare ! https://www.aftonbladet.se/ledare/a/k698Bv/sluta-sprida-erdogans-propaganda-vanstern 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1526631690713681920
Visa på Mastodon →https://www.aftonbladet.se/a/wOzldM 🐦🔗: https://nitter.eu/JytteGuteland/status/1524645481250541568
Visa på Mastodon →https://www.aftonbladet.se/a/wOzldM
Visa på X →Dagens viktigaste text. Läs den. Tack @LorentzTovatt för att du skrivit den! https://www.aftonbladet.se/debatt/a/k6g8qk/tovatt-jag-hor-er-prata-och-mar-illa-av-hyckleriet
Visa på X →”Det mest sorgliga är att Vänsterpartiet, som brukade stå vid vår sida i klimatfrågan, nu gått samman med de värsta klimatpopulisterna i riksdagen.” https://www.aftonbladet.se/debatt/a/k6g8qk/tovatt-jag-hor-er-prata-och-mar-illa-av-hyckleriet
Visa på X →