Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sök

@PappaSpar @AsaWestlund Har läst artikeln. Ser inget överhuvudtaget som är klandervärt. Inte minsta lilla. Jag kliar aldrig ryggar och har aldrig gjort. Dessutom kandiderar jag inte till riksdagen i år. 20 år räcker.

Visa på X

@MMWennberg @pavloscavelier @hejdejakob Två olika saker om man läser artikeln, rubriksättaren har blandat ihop. Praktik för universitetsexaminerade, förebyggande arbete mot hemmasittande.

Visa på X

@hejdejakob Två olika saker om man läser artikeln, rubriksättaren har blandat ihop. Praktik för universitetsexaminerade, förebyggande arbete mot hemmasittande.

Visa på X

Apropå en artikel i Aftonbladet om Richard. För det första så är inte Richard någon festprisse, långt därifrån. Så hur kan han hålla sig med ett partygäng? För det andra, man plockar in uppgifter från dedikerade psykopatiska generalhaverister, bara för att kasta skit på partiet. Alla, även jag, stod till hundra procent bakom Richards beslut angående Uppland.

Visa på X

Visst jag kan hålla med om att det kan vara bättre att göra en sak i taget. Dvs först förklara hur vi agerar i vår situation sedan bemöta argument som enligt min menig blir överdrivna eller osakliga. Men håller inte med om att det relativiserar i den ”diskussion” som pågår. För det pågår ju inte ett ärligt samtal om V-kandidaterna här på X. När politiska motståndare som Kristersson, SD-politiker mm passar på att utnyttja detta som slagträ o publicerar kommentarer om ”sanningskommission” ”hela V genomsyras” mm blir det rätt udda att inte säga något alls kring det tycker jag. Jag skulle ju säga att det väl som regel är vanligt att politiska partier vill för fram sitt perspektiv o påtala att det inte är så illa som politiska motståndare påstår? Om det är taktiskt bra vet jag inte, men tycker inte det automatiskt är att ”relativisera” Vad jag vet har ju exempelvis ingen av våra ledande företrädare tex gått ut i debatten o kommenterat SD-politikern o pedofilmisstankarna. Åkesson publicerar ändå en artikel om ”att det kan va vem som helst o dom finns överallt” vilket ju är helt sant det med, för övrigt. Jag tror, som jag skrev, att det finns specifika skäl till att just dessa ”kandidater” hittats i V, o jag tror att vi kommer kunna få ordning på det framåt. Det ska bli självklart att kamp för Palestina aldrig ska få bli en ursäkt för antisemitism, o i det arbetet har V ett ansvar, vi ska ta det och bli bättre. Vi har gjort ett stort jobb men vi behöver helt klart göra mer. Ingen med judisk identitet ska behöva utså detta i Sverige. Inte i skolan, på tunnelbanan eller i studentlivet. Men jag har svårt att tro att det arbetet gynnas av att av antisemitism utnyttjas av vissa politiska företrädare för att ge sig på andra grupper. Som tex Segerstedts institutet påvisat. Om V inte gjorde något åt situationen o skyllde allt på att andra är lika dåliga vore det illa, men det gör vi inte, tvärtom.

Visa på X

Fortsättning i debatten om tvångsblandning i Linköping. Ny replik: Vi visar hur nära Linköpingslistans politik ligger Socialdemokraternas när det gäller att använda välfungerande bostadsområden för att kompensera för massinvandringens konsekvenser. ⬇️ https://www.corren.se/debatt/artikel/sd-forandra-inte-fungerande-omraden-for-att-fixa-integrationen-/r5py7e1j?fbclid=IwZnRzaASL9mNleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZAo2NjI4NTY4Mzc5AAEeSbLnoD2zTy3DfeaiAdgi_FsuL8FB1wYOoU6sxISs-iOp34yEXL-x5GrdXi0_aem_a3JiLeDIa75iiSOSi3sr-Q

Visa på X