RT @annieloof: Åkesson nu tydlig att SD vill sitta i regering efter valet. Vilka ministerposter tycker L är lämpliga för SD? https://www.dn.se/sverige/senaste-nytt-om-valet-2022/ 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1560568103930662913
Visa på Mastodon →Sök
Det är mindre än en månad kvar till valet. Här kommer en av mina valfilmer. Den är en del av min kampanj till riksdagen. En målgrupp jag själv tillhör. En mål på över 2 miljoner som är dåligt representerade i riksdagen #SPF #PRO #Pensionär
Visa på X →Hade högre skatter varit lösningen hade vi redan fått ordning på Sverige. #svpol #valet2022


Kristersson har gjort sig känd för sina utförsäljningar av välfärdsverksamheter. I valet ska vi sätta stopp för Moderaternas försök att sälja ut svenska akutsjukhus. https://www.gp.se/nyheter/sverige/hallengren-kristersson-vill-s%C3%A4lja-ut-sveriges-akutsjukhus-1.79045096
Visa på X →1.Statsministern har flera ggr sagt att hon älskar den. 2.Majoriteten av ledande Socialdemokrater vill införa den. 3.S kompisar V och MP vill införa den. 4.Statsministern stänger inte dörren för den. Fastighetsskatten kommer nog tillbaka om S vinner valet. Eller vad tror du?
Visa på X →LO stödjer S i valet med 90 mkr. Om jag blir omvald till riksdagen tänker jag lägga en motion där samtycke krävs för partipolitiska donationer. Varje enskild medlem ska kunna säga nej. Bara 2 av 10 medlemmar i LO vill stödja S ekonomiskt. Färre än 4 av 10 röstar idag på S.
Visa på X →Sveriges konkurrenskraft skadas allvarligt om SD-sidan vinner valet. De stora industriinvesteringar som vi ser i Sverige nu, som också skapar många tusen nya jobb med bra arbetsvillkor, sker just genom att Sverige är ett föregångsland för klimatet. 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1559613076684537857
Visa på Mastodon →RT @lenahallengren: Bengt Westerberg är en person som är trygg i sina värderingar och dessutom en av de viktigaste personerna vid LSS-reformens tillkomst. Jag förstår verkligen Bengts beslut om att inte rösta på Liberalerna och ge SD makt i valet den 11/9. 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1559610210242777090
Visa på Mastodon →Bengt Westerberg är en person som är trygg i sina värderingar och dessutom en av de viktigaste personerna vid LSS-reformens tillkomst. Jag förstår verkligen Bengts beslut om att inte rösta på Liberalerna och ge SD makt i valet den 11/9.

Och i det här valet är den mest prioriterade frågan för L uppenbarligen att ge SD makt och inflytande. 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1559123399611400195
Visa på Mastodon →RT @johanssonmorgan: 2018 ljög Ulf Kristersson Förintelseöverlevaren Hedi Fried rakt upp i ansiktet, när han lovade att aldrig samarbeta med SD. Nu ljuger han om att vi vill återinföra fastighetsskatten. Bra att statsministern markerar. Ulf Kristersson kan man inte lita på. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVpldG/socialdemokraternas-magdalena-andersson-fragas-ut-infor-valet 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1556918006676086785
Visa på Mastodon →@ElisabethSvan Hej @ElisabethSvan, hur blir det med pensionerna efter valet? Med sjukförsäkringen? A-kassan? SD-medverkan i regering? Ni verkar ha svårt att komma överens i nästan alla frågor på "er sida" av politiken.
Visa på X →För mindre än ett år sedan var Magdalena Andersson (S) stolt över att ha stängt ner fullt fungerande kärnkraft. Vinner S valet så blir det: 1. Ingen ny kärnkraft. 2. En ny fastighetsskatt. 3. Högre bränslepriser. 4. Högre skatt på ISK. 5. Högre skatt på arbete. Lita inte på S.
Visa på X →Hyckleri av stora mått när man under hela mandatperioden avvisat såväl samarbete som förslag från oppositionen, men där man nu några veckor innan valet helt byter fot. https://www.sydsvenskan.se/2022-07-25/socialdemokraterna-vill-ha--uppgorelse-om-karnkraft-med-m
Visa på X →Sommar och valår. Punktskatter, höga drivmedelpriser och nedlagd kärnkraft kommer inte rädda klimatet. Det förstår de flesta. Skrämselpropaganda för att påverka valet kan dock leda till katastrofal politik de kommande 4 åren. Det är en realitet! https://www.expressen.se/nyheter/klimat/extremhettan-i-sverige-vi-maste-anpassa-hur-vi-lever/
Visa på X →@kdriks trotsar M o SD. Går till val på effektivt o generöst bistånd. Utvecklingsbistånd, m långsiktiga lösningar för att hjälpa människor ur fattigdom o på sikt inte längre behöva hjälp från rikare länder, minskar även flyktingströmmar. #val2022 #bistånd https://www.dagen.se/nyheter/2022/07/11/kd-trotsar-m-och-sd-satsar-pa-bistand-i-valet/
Visa på X →Den 11 september står valet mellan #rödgröntkaos ,där det enda man är överens om är att hålla ett parti utanför, och en borgerlig regering med stöd av SD d de fyra partierna är överens om vad som behöver göras för att få ordning på Sverige. #svpol #val2022 https://www.di.se/ledare/friare-till-hoger/
Visa på X →När ingen längre står upp för den blå färgen blir det blåbruna blocket allt mer brunbrunt! Ulf Kristersson ljuger som den populist han blivit. Valet ska vinnas med desinformation och falsk propaganda. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/9KPpwr/mp-kristersson-driver-en-hatkampanj-mot-mp @moderaterna @blåbrunt
Visa på X →Större andel av #bistånd via civilsamhället. Svårare göra avräkningar och använda biståndspengar för flyktingmottagande i Sverige med @kdriks nya politik. Enbart i ekonomiskt trängt läge, ej under pågående budgetår och max 10% av biståndsramen. https://omvarlden.se/nyheter/tva-manader-innan-valet-kd-andrar-sin-bistandspolitik #kd2022
Visa på X →Intervjuad av Gefle dagblad inför valet. ”Kan det vara så att invandringsfrågan blivit så mainstream att ni tappar er nisch i politiken? - Nej, att andra partier bytt inriktning betyder inte att de ändrat uppfattning egentligen.” https://www.gd.se/2022-06-30/roger-hedlunds-vision-ett-tryggt-land-dar-man-halsar-pa-sina-grannar #SD22
Visa på X →Idag har Socialdemokraterna och @johandanielsson presenterat ett antal åtgärder mot arbetslivskriminalitet. Hur mycket av detta kommer Centerpartiet låta er genomföra efter valet? Förra gången ni samarbetade lät ni Annie Lööf diktera villkoren inom arbetsmarknadspolitiken.
Visa på X →Länskampanjen som riksdagskandidat fortsatte igår till Ockelbo kommun. En kommun där vi i valet 2018 fick hela 27,29 % i riksdagsvalet. I valet ska vi lyfta oss över 30%. #svpol #sd22 @sdriks

Hade S velat göra något på riktigt har de haft många år på sig. Nu bjuder de in till samtal EFTER valet. Visst samtal kan vara bra. Men bättre att byta ut regeringen. Rösta på partier som har färdig politik för att lösa problemen! @kdriks
Visa på X →Miljöpartiet på 2:a plats hos @funkratt_se. @miljopartiet tar ansvar för de sociala frågorna och har i regering fått igenom en rad förbättringar i LSS, sjuk- och aktivitetsersättningen, arbetslivet och NPF-kunskaper i lärarutbildningen. Fler reformer kommer efter valet. 👍

