Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sök

Bra att Andersson är ”redo att göra allt” mot gängen. Utgår från att S vänt om: 1. Anonyma vittnen 2. Visitationszoner 3. Slopad ungdomsrabatt 4. Kriminalisering av deltagande i gäng 5. Utvisa gängmedlemmar utan med dubbla medborgarskap Eller är det bara snack som vanligt?

Visa på X

Centern & Vänstern är överens om att Magdalena Andersson är deras statsminister. Sedan presenterar partierna sina skuggbudgetar… Nämen, lycka till Magdalena!

Visa på X

@danielswedin @Kenan_Habul Förvånad över att ni klistrat er fast vid begreppet partyknarkare. Var har alla de i Magdalena Anderssons följe varit när vi har påtalat att narkotikapolitiken är skev?Att så många dör? Att så många unga fastnar? Detta trots vår mycket restriktiva narkotikapolitik.

Visa på X

@EtezazYousuf @GoteborgsPosten Tack ! Hoppas alla journalister läser och ställer de rätta frågorna till Magdalena Andersson t.ex

Visa på X

@hrhellman Men det vore klädsamt om Magdalena Andersson kunde medge att den politik S fört 2014-2022 med stöd av framförallt MP, men även V och C varit förödande i flera avseenden.

Visa på X

Mängder av de åtgärder som Tidö inför fram till 2026 är frågor som S konsekvent röstat nej till. Under Magdalena Anderssons tid som minister ökade dödsskjutningarna med 232 %(!). Vi hade varit betydligt längre fram i arbetet för att stävja gängbrottsligheten om S vaknat i tid.

Visa på X

Partiledardebatt och Magdalena Andersson konstaterar angående gängkriminaliteten att hittills har regeringen föreslagit 8 ggr mer pengar till borttagande av plastpåseskatten än till att bryta nyrekryteringen. #svpol

Visa på X

”Oppositionsledaren” Magdalena Andersson (S) körde 7 minuters dravel och fabulerande om Sverigedemokraterna i sitt inledningsanförande i partiledardebatten. Beklämmande att vi har en så svag, idéfattig och intetsägande opposition.

Visa på X

Bra att Magdalena Andersson kopplar ihop bokbränningen med SD. De som bränt Koranen är 2 personer med en tydlig koppling till SD. Mycket farligt för vår säkerhet . #pldebatt

Visa på X

@AnderssonUlla Och att ta bort den fria etableringsrätten har jag drivit länge. Bara vänstern står upp för det .

Visa på X

När man helt tappat kontakten med historien och helt glömt påsk-/koranupploppen 2022. Hint: statsministern då hette Magdalena Andersson.

Visa på X

@AnderssonUlla Det är väl för tusan inte bara rika som sparar i ISK. Sparandet gynnar småsparare som försöker skaffa sig en hyfsad ekonomi. Lägg ner snacket om rika. Flertalet som spara i ISK är vanliga löntagare. Fler borde spara.

Visa på X

När Magdalena Andersson säger att nationalism innebär att man ser sig som "högre stående" än andra vet jag inte om hon spelar dum eller bara är okunnig. Skillnaden på patriotism och nationalism är huruvida man pratar om landet eller folket. I USA är man patriot, eftersom det inte finns något enhetligt amerikanskt folk, utan istället knyts lojaliteten till medborgarskapet. I Europeiska länder kan man givetvis också vara patriot, men i valet mellan de två begreppen ser jag mig huvudsakligen som nationalist. Detta därför att Sverige för mig är mer än en avgränsad geografisk yta som används för att upprätthålla statens verksamhet. För mig är Sverige vårt folk, vår kultur, vårt språk, vår moral och våra traditioner. Utan svenskarna, den svenska kulturen, det svenska språket, vår svenska moral och våra svenska traditioner finns förvisso landet Sverige kvar - men det vi flesta ser som Sverige, som det svenska, är då förlorat. När Magdalena Andersson kallar sig för patriot tror jag de flesta förstår att hon vill signalera åt väljarna att hon tycker om socialdemokraternas Sverige. Men med Socialdemokraterna får vi en politik där den svenska kulturen negligeras, en ökad islamisering och en demografisk utveckling som på sikt gör svenskarna till en minoritet sitt eget land. Sverige är mer än en avgränsad geografisk yta i norra Europa. Jag älskar Sverige, men jag vill också bo i ett land där jag känner mig hemma, ett Sverige som är som Sverige. I kommuner där Socialdemokraterna fått härja fritt under alldeles för lång tid känner nog allt färre svenskar sig som hemma. Så låt er inte luras av Socialdemokraternas plötsliga flaggviftande, de bedriver fortfarande samma sunkiga politik som har förvandlat Sverige från ett av världens mest trygga länder till dagens situation med dagliga skjutningar, sprängningar och en rotlöshet som helt saknar motstycke. Mycket behöver göras och det kommer ta lång tid att återställa det som tidigare politiska företrädare har fördärvat, men vi kommer aldrig ge upp kampen om att vända utvecklingen och göra Sverige till Sverige igen. 🇸🇪

Visa på X

@AsaWestlund och Magdalena Andersson är tydliga om vad skolan skulle behöva. 1. Regeringen borde skydda välfärdens finansiering i kristider. 2. Regeringen borde omedelbart stoppa läckaget av skattepengar till friskoleägarna. Varenda krona behövs i skolan nu!

Visa på X