@HansLind @moderaterna Tufft för dig när Tidöpartierna levererar, eller?
Visa på X →Sök
Oerhört sorgligt att se tidigare advokaten och grundaren av "Centrum för rättvisa" att agera så ansvarslöst. Tidigare har regeringsföreträdare uteslutit sådana effekter av lagändringar. Vad är skillnaden mellan SD och moderaterna numera? https://sverigesradio.se/artikel/gunnar-strommer-m-oppnar-for-att-gora-personer-statslosa
Visa på X →Och Moderaternas dröm. M-styre i Täby. <p> https://nitter.cz/rektor_linnea/status/1725514245394022609#m </p> 🐦🔗: https://nitter.cz/AsaWestlund/status/1725517770001899553#m [2023-11-17 14:14 UTC]
Visa på Mastodon →Ironin i att Moderaterna i Älvsbyn gick till val på ”öppenhet” och idag skjuter upp att svara på frågor i fullmäktige om varför de inte svarar på frågor i media. Det är så meta att jag inte skulle kunna hitta på värre. 🙃

Nyvald Moderat partistyrelse med såväl om- som nyval. Grattis till Ulf Kristersson som partiordförande och Elisabeth Svantesson som förste vice partiordförande samt nyval av Anna Tenje som andre vice partiordförande. Ett bra gäng för att leda Moderaterna mot valseger 2026.

Lyssnar på Kristersson. Moderaterna verkar ha vunnit kampen om…allt. (Moderatstämman)
Visa på Mastodon →Vi delar inte heller Moderaternas och Liberalernas syn på kön, dvs. att juridiskt kön ska göras till något som alla fritt ska kunna välja och byta, även om det inte finns någon diagnos om könsdysfori i botten.
Visa på X →Vår partiledare och Statsminister @UlfKristersson inleder. #Partistämna #Moderaterna


@ParHolmgren @moderaterna @tomastobe @jessicapolfjard Och tack!
Visa på X →@ParHolmgren @moderaterna @tomastobe @jessicapolfjard Märkligt onekligen..
Visa på X →Vi satsar på att stärka utbildningen i matematik och svenska tidigt i skolan. Vi prioriterar även en utbyggnad av civilingenjörsutbildningarna och andra utbildningar inom naturvetenskap och teknik. #svpol #pldebatt #Moderaterna
Visa på X →Vi måste arbeta uthålligt och långsiktigt mot gängkriminaliteten. Vi behöver prioritera det förebyggande arbetet t ex inom socialtjänsten och skolan. @UlfKristersson #Moderaterna


@moderaterna @Karinenstrom Helt orimligt att (S) försöker lägga locket på.
Visa på X →@DSuhonen @moderaterna @bladetledare Bra spaning . Tror även jag .
Visa på X →@AnnaBanders @moderaterna Att kalla en partiledare och statsminister för "fjant" säger mer om dig än den som omnämns. Verkligen ovärdigt.
Visa på X →Det verkar rörigt i moderaterna från blankt nej till kanske nu detta är det en vindflöjel samtidigt som de moderata kommunalråden forsätter säga nej M vill förändra vetot för vindkraft | Dagens Samhälle #vindkraft #veto #kommuner #vindflöjel https://www.dagenssamhalle.se/alla-nyheter/nyheter/m-vill-forandra-vetot-for-vindkraft/
Visa på X →@pavloscavelier @moderaterna Det borde ha varit infört redan under S tid vid makten. Känns oerhört grundläggande att personalen ska kunna upprätthålla trygghet och säkerhet. Vi jobbar med förslag på området. Ju förr det kan komma på plats desto bättre.
Visa på X →@anneramberg Moderaterna gasar på i SD tåget
Visa på X →@Klimatgranskarn @DruKerstin Moderaterna gasar på i SD tåget
Visa på X →Finansminister @ElisabethSvan presenterar budgeten. Prioriterat är att bekämpa inflationen och samtidigt stötta hushåll och välfärd. #moderaterna


Moderaterna i regeringen sänker skatten på arbete, men betydligt mindre än man höjer den
Visa på X →GLÄDJANDE NYHET FÖR DE SOM ÄR FÖDDA 1957! ➡️ Det ska löna sig att arbeta och att ha arbetat. Det gäller så klart även de som är födda 1957. Därför kompenserar våra fyra samarbetspartier nu 57:orna för det fel som orättvist drabbade dessa pensionärer. @moderaterna


I detta allvarliga säkerhetsläge väljer moderaterna att fortsätta hålla SD om ryggen. SD som är de som sätter Sveriges säkerhet på spel. Intressant att vara politiker numera.
Visa på X →”När Moderaterna satte sig i regering på Sverigedemokraternas nåder tog de också på sig ett ansvar för konsekvenserna. Det ansvaret klarar inte Ulf Kristersson av att ta - och det är människors frihet som får betala priset.” http://www.gp.se/1.106917790
Visa på X →@AgnesWold Moderaterna är på ”dekis”. Framstår mer och mer som ” Trumpnissar”.
Visa på X →