Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sök

Ironin i att Moderaterna i Älvsbyn gick till val på ”öppenhet” och idag skjuter upp att svara på frågor i fullmäktige om varför de inte svarar på frågor i media. Det är så meta att jag inte skulle kunna hitta på värre. 🙃

Visa på X

Nyvald Moderat partistyrelse med såväl om- som nyval. Grattis till Ulf Kristersson som partiordförande och Elisabeth Svantesson som förste vice partiordförande samt nyval av Anna Tenje som andre vice partiordförande. Ett bra gäng för att leda Moderaterna mot valseger 2026.

Visa på X

Vi delar inte heller Moderaternas och Liberalernas syn på kön, dvs. att juridiskt kön ska göras till något som alla fritt ska kunna välja och byta, även om det inte finns någon diagnos om könsdysfori i botten.

Visa på X

Vi satsar på att stärka utbildningen i matematik och svenska tidigt i skolan. Vi prioriterar även en utbyggnad av civilingenjörsutbildningarna och andra utbildningar inom naturvetenskap och teknik. #svpol #pldebatt #Moderaterna

Visa på X

Vi måste arbeta uthålligt och långsiktigt mot gängkriminaliteten. Vi behöver prioritera det förebyggande arbetet t ex inom socialtjänsten och skolan. @UlfKristersson #Moderaterna

Visa på X

@AnnaBanders @moderaterna Att kalla en partiledare och statsminister för "fjant" säger mer om dig än den som omnämns. Verkligen ovärdigt.

Visa på X

@pavloscavelier @moderaterna Det borde ha varit infört redan under S tid vid makten. Känns oerhört grundläggande att personalen ska kunna upprätthålla trygghet och säkerhet. Vi jobbar med förslag på området. Ju förr det kan komma på plats desto bättre.

Visa på X

Moderaterna i regeringen sänker skatten på arbete, men betydligt mindre än man höjer den

Visa på X

GLÄDJANDE NYHET FÖR DE SOM ÄR FÖDDA 1957! ➡️ Det ska löna sig att arbeta och att ha arbetat. Det gäller så klart även de som är födda 1957. Därför kompenserar våra fyra samarbetspartier nu 57:orna för det fel som orättvist drabbade dessa pensionärer. @moderaterna

Visa på X

I detta allvarliga säkerhetsläge väljer moderaterna att fortsätta hålla SD om ryggen. SD som är de som sätter Sveriges säkerhet på spel. Intressant att vara politiker numera.

Visa på X

”När Moderaterna satte sig i regering på Sverigedemokraternas nåder tog de också på sig ett ansvar för konsekvenserna. Det ansvaret klarar inte Ulf Kristersson av att ta - och det är människors frihet som får betala priset.” http://www.gp.se/1.106917790

Visa på X

@AgnesWold Moderaterna är på ”dekis”. Framstår mer och mer som ” Trumpnissar”.

Visa på X