@Tomb128032B Ja. Och inte hittat nåt klandervärt. Bara mediatrams. Nåt exempel du vill peka på?
Visa på X →Sök
@Tomb128032B Ja. Jag har inte sett till nån i mitt parti i vart fall. Även om media ljuger ihop lite skruvade artiklar ibland.
Visa på X →Sossarna har såklart inte tid med såna detaljer som att kolla upp grovt gängkriminella i sitt eget parti. De har ju fullt upp med att sprida medias myter om statsministerns hönshus på Harpsund. Det handlar om prioriteringar.

@rulle53 @Anettes_ Typiskt avgrundsvänstern att vilja tysta obekväma åsikter. Men mig tystar du aldrig. Media har försökt av och till i 20 år. Dom har gett upp nu. 😎
Visa på X →Det är djupt illavarslande att statsministern och civilförsvarsministern inte förstått och har respekt för medias granskande roll i ett demokratiskt samhälle. Deras reaktion är ännu ett exempel på att vi har en regering på fallrepet. https://www.dn.se/ledare/peter-wolodarski-ska-man-wallraffa-i-statsministerns-sovrum/
Visa på X →Kul med medias beskrivning. Inte heller lyssnade de på mitt inlägg. Jag tackade partistyrelsen för sitt svar på motionen. Alla är överens. Men i mediernas värld är som bekant sanningen mindre viktig. https://omni.se/sd-rostar-ner-vallofte-om-att-lagga-ner-sida/a/y5On6E
Visa på X →@Atarion1337 Konstigt. Då följer du kanske inte media så mycket? Sänkt skatt borde du inte ha missat. Inte sänkt drivmedelspris heller. Och lägre matpris.
Visa på X →Kommunisterna har tydligen utsett mig som någon slags huvudmotståndare. Det tar jag som en ära naturligtvis. Man kan naturligtvis kritisera vänstervridning i media i en demokrati som Sverige med åsikts och yttrandefrihet - till skillnad från V föregångsländer Nordkorea Kina och Kuba. https://www.expressen.se/nyheter/politik/bilden-visar-handskrivna-lappen-till-dadgostar/
Visa på X →Vedervärdigt och en kraftigt underrapporterad nyhet i de stora 08 baserade medierna. Vad tror du att det beror på? Samma medier har fullt upp med att berätta om värme eller översvämning någonstans i världen där det hänt. Eftersom det alltid regnar någonstans så kan media rapportera om det varje dag förstås
Visa på X →Hej! Du har säkert rätt i det rent journalistiskt. Som jag skrivit har jag inte kunskap nog att bedöma det. Och Expressen har ju gjort bedömningen om att publicera. Jag har dock inte upplevt att den regeln är generell? Politiker som granskas och kandiderar eller är valda i allmänna val är väl ibland ändå ”anonymiserade” dvs inte angivna med namn och bild? Man skriver ”V-profilen”, ”SD-profilen” osv. Ministrar, riksdagsledamöter och partisekreterare har också fått förtroende av sina partier, ändå har man inte valt att skriva om varför tex jämställdhetsministern m.fl. fick avgå under denna mandatperiod. SVT anonymiserar den misstänkta SD-profilen och anger inte hans namn, samt ber oss att inte heller göra det när V var med på Agenda i söndags. Har ganska många sådana exempel. Jag vet inte hur man gör dessa avvägningar, har inte något minne av att jag läst om personer så långt ned på olika listor i något sammanhang egentligen. Så kanske svårt att säga. Men trodde inte det var så självklart utifrån det jag beskrivit ovan. Som du skriver så är ansvaret helt V:s, det är partiföreningarna som satt dessa personer på listorna. Vad jag menade är just det, att med min amatörförståelse av vad som granskas, så är det väl just att V satt personer på listor trots att dessa delar, uttrycker och har deltagit i oacceptabla saker. Kontrasten mellan vad V faktiskt står för och kandidaterna är det som är grejen? Tyvärr uttalar sig ju många rasistiskt och delar saker, det är illa, men det är mycket mer illa här eftersom ett parti som ska stå för motsatsen ändå gett plats åt dessa o inte haft koll. Då tänker jag att personerna i sig inte är så relevanta, utan vad dom gjort och delat, samt att flera V-föreningar brustit. Det är ju precis som du skriver vi som Valt dessa som bär ansvaret, o utifrån det met rimligt att hänga ut/namnge dom ansvariga. Det bör ju vara uppenbart för alla som scrollar flödet att kommentarsfältet är överhopat av hat utifrån språk, bakgrund, att det är VEM som är antisemit som triggar extra. Få personer som sätts upp långt ned på kommunala listor räknar med att hamna i nationell media. Oavsett vad dessa sagt och gjort blir jag rädd när jag läser på X, vet hur obehagligt det kan vara och hur anhöriga kan drabbas mm. Det kan säkert inte media ta hänsyn till men jag tycker det är synd, hade varit bättre om man kunde beskriva vad dom skrivit och gjort, för den delen att nån talar arabiska eller annan bakgrund som man menar är relevant utan att ange namnet. Det jag menar med fixering är ju här på X, där stämningen är som den är. Dom flesta av kandidaterna har haft noll makt o inflytande, och bra är ju det. Makten i sammantaget är V som parti.
Visa på X →@Rockan04 Jo, men ändå hyckleri av media!
Visa på X →”Vad är egentligen syftet med att underminera seriös medias trovärdighet i fredstid? Att befolkningen inte ska kunna lita på journalister om krisen eller kriget kommer? Att föra krig mot en enskild journalist anstår inte en minister för civilt försvar.” https://www.dn.se/ledare/lilian-sjolund-det-anstar-inte-ministern-for-civilt-forsvar-att-fora-krig-mot-en-enskild-journalist/
Visa på Bluesky →Bra fråga. ”Vad är egentligen syftet med att underminera seriös medias trovärdighet i fredstid? Att befolkningen inte ska kunna lita på journalister om krisen eller kriget kommer?” https://www.dn.se/ledare/lilian-sjolund-det-anstar-inte-ministern-for-civilt-forsvar-att-fora-krig-mot-en-enskild-journalist/
Visa på X →Riksdagskollega från Stockholm konstaterar att Stockholm står still - i alla trafikslag! Var är den mediala granskningen av kaoset i Stockholm - och det politiska ansvarsutkrävandet av mp/s styret? #svpol

Tänk om media granskade även V toppen?
Visa på X →Jag kommer ihåg den tiden - förra mandatperioden - när media ställde dåvarande politiska ledning till svars för allt. Nu låtsas media som att ingen styr Stockholm? Eller beror det bara på att det är just mp s v och c som styr huvudstaden och då utkräver man inget politiskt ansvar längre?
Visa på X →Mycket intressant podd hos @Journalistense . 1. Aftonbladets reporter berättar glatt att tidningen bestämt att man ska granska förtroendevaldas släktingar på redaktionsmöten. Min uppfattning är att ska vi ha engelsk slaskpress som ger sig på släkt till förtroendevalda så ska vi ha engelska skadestånd. 2. Expressens reporter som granskat antisemitismen i Vänsterpartiet berättar att det handlar om hundratals vänsterpartister som är antisemiter och att V är det mest aggressiva partiet mot redaktionen. Klart underrapporterad nyhet i svensk media. https://open.spotify.com/episode/3AaalCc2MJBE6I5uvy9VzO?si=fTtazNcrTO6RJpbCZJUvdw
Visa på X →Det har dom antagligen också i hennes kommun. Vilka som står så pass långt ned som plats 17 har jag dock ingen koll på. Inte ens plats 1 i en majoritet av kommunerna skulle jag kunna namnge. Min poäng är att kunna tala begripa svenska är inte samma sak som att ta en intervju med nationell media på svenska. Dom flesta toppolitiker lokalt har inte ens blivit intervjuad av en nationell tidning.
Visa på X →@NordicLight10 @Reason2Reboot Hur vet du allt detta? Har du själv blivit intervjuad av nationell media? Journalisten pratar som jag förstår det själv arabiska så varför skulle hon inte be om att få ta intervjun på det språket? Det är väl alltid enklare att tala sitt modersmål.
Visa på X →V skulle aldrig komma undan med att agera som Carl-Oscar Bohlin nu gör, påhejad av halva Tidö. Man vågar förfasen knappt invända mot nåt eftersom man är ”makthavare”. Åkesson kör bara o dömer ut granskande redaktioner. vänstern hade aldrig kommit undan med att angripa media som högern gör. Men det kommer inte hålla att enbart den ena sidan ska acceptera ”spelreglerna”, när den andra sidan krigar för att få sin agenda satt. För övrigt hade ingen kvinna överlevt som minister, oavsett politisk färg, om dom jobbade som Carl Oscar Bohlin. Man hade varit rökt.
Visa på X →Fixeringen vid att två av ”V-kandidaterna” en på plats 17 o en på plats 15, på en kommunlista där vi inte har fler än 4 platser, genomför intervjun med den arabisktalande journalisten, på intervjupersonens modersmål, är direkt obehaglig. Varför fokuserar ens Hamdan på det när hon presenterar sin granskning och även när hon deltar i studio ett? Ledarskribenter hjälper till att dra igång svansen. Att kandidaten är arab eller att hon talar arabiska är det som piskar upp stämningen här på X, inte främst det hon sagt och gjort fel. Det blir närmast absurt att se alla högerextrema konton som plötsligt ropar om upp till kamp mot homofobi och rasism, fast bara arabiska homofober och rasister förstås. Påhejad av halva Tidö-bänken o makthavarna på regeringskansliet. Ingen kan väl egentligen veta om personen ”kan svenska” men är mer bekväm att göra en intervju på det språk hon kan bäst? Fattar inte ens varför det stod med i artikeln från början, hade väl räckt att skriva vad hon gjort o sa i sak? ”Trots att hon kandiderar till kommunfullmäktige i Helsingborg” skriver Hamdan om en person som alltså stod på plats 17. Alla vi som själva kandiderat till fullmäktig i en liten kommun vet att det inte är en verklig ”kandidatur” när man hamnar på en sådan placering. Man är ju inte en offentlig person eller medievan ”politiker” när man för första gången kandiderar på icke valbar plats. Personen har antagligen aldrig gjort en intervju i hela sitt liv. Det är det väl typ max en per parti i dom mindre kommunerna som gjort, och ingen har intervjuats av nationell media. Nu publiceras hennes bild här om och om igen, följt av glåpord och hets. Hon har gjort fel och ska inte ursäktas för det, men det som följt här och på andra ställen är något annat. För övrigt skulle jag själv aldrig ta en intervju på engelska även om jag klarat att läsa kurser på högskolan med enbart engelska litteratur.
Visa på X →@xglim15 Handlar väl mer om att någon måste berätta vad dessa fyra partier föreslår på riktigt när inte media granskar det. Vi LÄSER vad partierna SJÄLVA skriver i sina budgetalternativ och riksdagsmotioner. Det är inte att ropa "vargen kommer", det är att berätta och belysa alternativen.
Visa på X →@GRydberg @PeterSderberg16 Samtliga de tre som idag är vildar i riksdagen från V har fått hård kritik för terrorromantik och försvar av Hamas och liknande grupperingar och andra olämpliga uttalanden. Det är fakta och väl belagt i media.
Visa på X →Ebba Busch konstaterar i partiledardebatten att INGEN i Vänsterpartiet reagerade på att 100-tals v-politiker o medlemmar öppet hyllat terrorism och firat (!) massakrer på fredliga människor. INGEN i Vänsterpartiet gjorde NåGOT alls innan media skrev om saken. Det är en stor skam.
Visa på X →Ingen i Vänsterpartiet reagerade över extremismen i Vänsterpartiet förrän media avslöjade det konstaterar vice statsministern.
