@Rikk_Show Det finns inget sånt förslag att rösta om så det kommer jag såklart inte.
Visa på X →Sök
@TheSwedishRhino Vi har ett bättre förslag som inte påverkar hyran för någon i befintlig hyresrätt.
Visa på X →@roger_ostlund Vi har ett annat förslag som är väl avvägt.
Visa på X →@Anettes_ En stor del av pandemipolitiken var förslag från oss moderater. Och det mesta beslutades av en enig riksdag. 🤷♂️
Visa på X →@EmmaKaij Så det kommer inte drabba min folkdräkt utan bara andra? Jaha! Förslaget strider mot religionsfrihet och diskrimineringslag (vilket har testats) och kritiseras nu av företrädare för flera religioner i Sverige. Det är rasistiskt och polariserande.
Visa på X →@EmmaKaij Jag har huvudduk på mig, och det har kommit förslag om att förbjuda det. Kommer hatt vara tillåtet?
Visa på X →När Strömmers egna regeringsunderlag nu fallit, borde han istället kunnat visa uppskattning för att Carvalho och S drivit ett förslag som regeringen kan ansluta till. I enlighet med expertutredningen.
Visa på X →Vi tycker inte olika om marknadsskolan, vi har inget förslag om att brottslingar ska få vård istället för fängelse, S och V slutförhandlade energin med KD, MP och C hoppade av. Oavsett om man har en stram eller mer human migrationspolitik finns det inget som talar för att det skulle vara bra för integrationen att ge folk tillfälliga uppehållstillstånd
Visa på X →Rimligt att vänstersidan vill driva ut rika människor och deras pengar ur landet så de slutar betala en massa skatt här, slutar konsumera o betala moms här och investerar pengarna nån annanstans i stället? Så ofattbart korkat förslag. Avundsjuka trumfar sunt förnuft.
Visa på X →@anderslindberg Tyvärr. S har redan sagt att de kommer rösta för förslaget.
Visa på X →@BarrioElfva Rimligt att driva ut rika människor och deras pengar ur landet så de slutar betala en massa skatt här, slutar konsumera o betala moms här och investerar pengarna nån annanstans i stället? Så ofattbart korkat förslag. Avundsjuka trumfar sunt förnuft.
Visa på X →Varken 13- eller 14-åringar ska sitta i fängelse. Det är välkommet att regeringen drar tillbaka sitt förslag om 13-åringar i fängelse. Men Centerpartiet kan inte ställa sig bakom det nya förslaget. Barn ska aldrig tvingas ta konsekvenserna av det vuxna samhällets misslyckanden. Det är de vuxna som rekryterar barn till att utföra våldsdåd som ska straffas ännu hårdare. Det märks att Tidöregeringen är desperata när inte ens deras egna ledamöter vill rösta för deras egna förslag. Det är beklagligt att man inte lyssnar på remissinstanserna, på rättsväsendet och forskningen. Det här är en förlorad mandatperiod för det förebyggande arbetet. Allt fler yngre personer rekryteras in i kriminalitet och regeringen lyckas inte bryta utvecklingen. Det behövs en ny regering.
Visa på X →När SD inte längre kan fuska igenom regeringens förslag i riksdagen tvingas högerpartierna backa. Mycket bra att förslaget om små barn i fängelse nu dras tillbaka.
Visa på X →Regeringen drar tillbaka förslaget om 13-åringar i fängelse. Vad vi ser är en stressad och desperat regering, som inte ens har stöd i de egna leden för sin egen politik. Ännu en gång får regeringen bakläxa för sin inhumana politik. Bra. Barn ska inte sitta i fängelse.
Visa på Bluesky →Regeringen drar tillbaka förslaget om 13-åringar i fängelse. Vad vi ser är en stressad och desperat regering, som inte ens har stöd i de egna leden för sin egen politik. Ännu en gång får regeringen bakläxa för sin inhumana politik. Bra. Barn ska inte sitta i fängelse.
Visa på X →"Moderaterna vill införa marknadshyror. De vill bara inte säga det rakt ut. I stället kallar de förslaget ”trygghetshyra”. Det låter mjukt, men bakom ordet finns en enkel förändring: hyran ska kunna sättas fritt av fastighetsägaren när en hyresgäst flyttar in." https://www.altinget.se/bo/artikel/s-saa-vill-moderaterna-ta-makten-fraan-hyresgasterna
Visa på Bluesky →"Moderaterna vill införa marknadshyror. De vill bara inte säga det rakt ut. I stället kallar de förslaget ”trygghetshyra”. Det låter mjukt, men bakom ordet finns en enkel förändring: hyran ska kunna sättas fritt av fastighetsägaren när en hyresgäst flyttar in. Sedan räknas hyran upp med index och besittningsskyddet finns kvar. Att kalla det något annat än marknadshyra är inte hederligt." https://www.altinget.se/bo/artikel/s-saa-vill-moderaterna-ta-makten-fraan-hyresgasterna
Visa på Mastodon →7 av 10 svenskar är positiva till skattefritt sparande! Från och med i år har Moderaterna och regeringen sett till att de första 300 000 kronorna du sparar inom ISK är skattefria. En frihetsreform som har brett stöd hos svenska folket och gör vanliga arbetare rikare varje år. Vi sänker skatten på sparande för att hårt arbetande människor ska ha möjlighet att spara ihop till en buffert, en kontantinsats eller en trygg pension. En buffert kan göra väldigt stor skillnad när kylskåpet går sönder, boendekostnaderna stiger eller om man förlorar jobbet. Mot det här står vänsterpartisternas förslag på skattehöjningar på ISK. Så sent som i söndags meddelade Nooshi Dadgostar att om de rödgröna vinner valet ska staten ta mer av vanliga människors sparpengar.

@Ericson_ubbhult @Ulf_Ivar @peter_sehlin @beckmansasikter Bra att ni hakar på vårt förslag!
Visa på X →Wow Oscar Sjöstedt är antingen riktigt fräck eller så begriper han sig inte sig på att läsa egna budgettabellen. Han varnar för vänsterns förslag om investeringsmål på 1 procent i statsbudgeten o verkar inte begripa att hans EGET nuvarande underskott är många gånger större än det V föreslog.
Visa på X →Äldreomsorgen måste bli trygg igen! Förra veckan höll vi en presskonferens där vi presenterade ett antal skarpa förslag. Bla -> ✅ frivillig kameraövervakning då hemtjänsten är på plats ✅ välja kön på omsorgsgivare vid intimhygien ✅ obligatoriska bakgrundskontroller ✅ obligatoriska provanställningar ✅ certifiering av vårdbiträden ✅ haverikommission; kartläggning omfattning etc Skamligt hur äldreomsorgen gjorts till en sektor för integration och arbetsmarknadsåtgärder och att vi nu måste gå fram med olika åtgärdspaket för att göra omsorgen trygg igen. Presskonferensen börjar ca 8 minuter in.
Visa på X →Ingen har väl sagt att det är Sveriges problem, men Förmögenhetskoncentrationen varnar nationalekonomer från höger till vänster för, tex riskkapitalister på Wall street. Även ekonomer som finns i regeringens egna finanspolitiska råd menar att utvecklingen under senare tid inte är ett mått på hög produktivitet utan spekulation och passivt kapital, det är bl.a. därför vi ändå har en permanent hög arbetslöshet. 70-talet är långt borta från dagens politiska förslag, Sverige ligger under EU-genomsnittet i beskattning på kapital o sk egendomskatter. Så det är klart att man kan o bör göra något för en bättre fördelning o för ökad produktivitet.
Visa på X →7 av 10 är positiva till skattefritt sparande 👍🏼🇸🇪 Från och med i år har Moderaterna och regeringen sett till att de första 300 000 kronorna du sparar inom ISK är skattefria. En frihetsreform som har brett stöd hos svenska folket. Vi sänker skatten på sparande för att hårt arbetande människor ska ha möjlighet att spara ihop till en buffert, en kontantinsats eller en trygg pension. En buffert kan göra väldigt stor skillnad när kylskåpet går sönder, boendekostnaderna stiger eller om man förlorar jobbet. Mot det här står vänsterpartisternas förslag på skattehöjningar på ISK. Om Nooshi Dadgostar blir finansminister i höst så kan ni räkna med att det blir dyrare att spara och mindre pengar kvar i plånboken.

@AMarmelid Nja. Att kritisera motståndarnas förslag och jämföra dem med sina egna förslag är faktiskt själva kärnan i en valrörelse. Vad är ditt problem med det?
Visa på X →@PatrikLind11 Nu var det en proposition från regeringen och inte ett förslag från S. En del var i linje med våra moderata vallöften, annat förhandlades mellan regeringspartierna. Jag var inte med i den processen men röstade såklart på regeringens förslag. Sen tror jag det kunde gjorts bättre
Visa på X →