Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sök

I bara Jämtland vill staten släcka ner 100 byar. En paus är bara en paus - vad vill egentligen SD- regeringen med Sveriges landsbygder?

Visa på X

Bokslut Tidö Alla Tidöavtalets reformer är genomförda eller påbörjade. En bra grund att bygga vidare på. Vi har hållit i hop Tidösamarbetet och vi har en handlingskraftig regering. Vi är överens i det mesta - i de frågor vi tycker olika har vi hittat lösningar, för Sveriges bästa. I det blågula laget får vi saker gjorda, men vi är inte klara och inte nöjda. Vi vill att Sverige ska bli världens bästa land att leva i. Ett land där det lönar sig att gå till jobbet, där du ska känna dig trygg hemma och när du går hem på kvällen. Där skolan gör klassresor möjliga. Ett Sverige där du ska få vård i tid och omsorgen av våra äldre är den bästa. Ett Sverige i framkant 🇸🇪💙💛

Visa på X

Det här är inget ”kvittningsbråk” det här är Sveriges näst största parti som medvetet missbrukat vår demokrati och fuskat i riksdagens omröstningar. Detta är fullständigt oförsvarligt och de har inte i en svensk regering att göra.

Visa på X

För ett tag sedan svarade jag 71 personer som hade kritiserat kronprinsen Reza Pahlavis besök i riksdagen. En av dessa svarade mig i en slutreplik, vilket gjorde det omöjligt för mig att bemöta allt han skrev. Det finns mycket att bemöta, men en punkt som denna person lyfter är att ”Pahlavi vid flera tillfällen uttryckt stöd för militära angrepp mot Iran, och att en officiell inbjudan från svenska riksdagspartier därför kan uppfattas som ett svenskt ställningstagande i en konflikt där civila redan drabbas hårt”. För det första är det intressant att dessa personer är tysta när mullornas regim stödjer miliser i Irak, terroristorganisationer som Hezbollah, som har kapat den libanesiska staten, eller samarbetar med kriminella nätverk för att hota iranier och judar i Sverige. Då är de tysta. Men när regimen i Iran hotas blir de upprörda över ”militära angrepp”. För det andra har mullornas regim dödat fler civila iranier genom sitt förtryck än vad Israel och USA har gjort under det här kriget. Det är ett faktum. Det är också därför tusentals iranier samlas i Sveriges största städer och stödjer kriget. Regimen i Iran dödar fler civila iranier än vad Israel och USA gör. Ja, det är sant. Sjukt, men sant. Kolla upp det. Tro inte på mig, kolla upp det. Och var är dessa människor när regimen i Iran dödar civila? Då skriver de inga debattartiklar. Då är det tyst. När Israel och USA angriper de institutioner som i decennier har förtryckt iranierna, då dyker dessa människor upp och säger sig vara oroliga för civila iranier. Det är intressant. Vilka är dessa människor som alltid dyker upp när regimen i Iran är hotad? Är det samma människor som demonstrerar med den islamiska republikens flaggor? Vissa av dem. Iran har inte varit ett fredligt land fram till att dessa krig med USA och Israel började förra året. Regimen har haft militär närvaro i Syrien, Irak, Yemen och Libanon, samt genomfört terrordåd på europeiskt territorium, samtidigt som den har förtryckt sitt eget folk på ett brutalt sätt. Nu dyker dessa personer upp och säger att det inte ska ske några militära angrepp mot Iran. Vad är alternativet? Att förtrycket ska fortsätta, samtidigt som regimen stödjer islamistisk terrorverksamhet i Mellanöstern och Europa och håller världen som gisslan genom att stänga Hormuzsundet. Det är alternativet. Om dessa mullor får kärnvapen är det kört. Det kan varje förnuftig människa se, med tanke på hur regimen i Iran agerar. De är beredda att sänka världsekonomin och starta ett regionalt krig innan de släpper ifrån sig makten. Om de hade haft kärnvapen hade de också kunnat använda dem. De är fanatiker. I 47 år har de hållit det iranska folket som gisslan. Nu håller de världsekonomin som gisslan. De måste besegras. Det finns ingen annan väg.

Visa på X

@Anna_Tenje Vi såg hur Sveriges statsminister inte orkade stå upp för vårt demokratiska system utan lät Jimmie Åkesson i lugn och ro lägga fram sina orimliga konspirationsteorier.

Visa på X

Och Sveriges näst största parti sprider sin partiledares knäppa konspirationsteorier. Han borde veta hur det går till i riksdagen men är man frånvarande 94% av tiden är det kanske en förklaring.

Visa på X

Frågan om pappamånaderna ska avskaffas. KD säger JA! Ebba Busch: ”Sveriges kvinnor är lika smarta som män. Sveriges kvinnor kan själva bestämma hur länge de vill vara föräldralediga och själva göra upp med sin partner, oavsett hur familjen ser ut hur länge man vill vara hemma”

Visa på X

@ernkrans @AsaWestlund Installerar Sverige ny vindkraft som levererar ytterligare 5 TWh så kommer Sveriges nettoexport att öka med ungefär 5 TWh, men effektbristen som gör att industrier inte kan investera kvarstår!

Visa på X

Ett av @SwedishPM största misslyckanden som statsminister, bland många, är ändå att man vi inte har en bred energiöverenskommelse och att det är så tydligt att man inte vill lyckas. Man sätter partitaktik före Sveriges bästa, det är dåligt av en statsminister.

Visa på X

Vänstersidans regeringsunderlag vill inte sänka skatten på bensin och diesel i dessa orostider. Det är en viktig sakupplysning till Sveriges väljare.

Visa på X

GP har Sveriges mest intressanta ledarsida! Nyfiken och undersökande i ofta obruten mark. Tack @susbirgersson ”Det talas så oerhört mycket om den ideologi som smeker egot på vilsna, unga, arga män. Där finns det inga gränser för hur mycket man kan psykologisera. Men aldrig att någon problematiserar hur den utopiska vänsterretoriken sugs upp av stressade, sömnlösa, oroliga sinnen på unga sociala-medier-präglade kvinnor. Ingen talar om hur 2020-talets internetfeminism med dess krav på unga kvinnor att vara sig själva fullständigt nog, har skadat både det egna självförtroendet och tilliten till andra människor. Alla problematiserar unga mäns politiska åsikter, ingen problematiserar kvinnors partisympatier. I vanlig ordning är det som kvinnor gör rätt, gott och lite bättre.”

Visa på X

Jimmie Åkesson vågar inte debattera mot Magdalena Andersson. Han är rädd, och väl medveten om att hans svek mot Sveriges löntagare då skulle bli tydligt. Men han kommer inte att kunna huka hela valrörelsen.

Visa på X