Arrangörer upprörda över konserten i Almedalen - Dagens opinion https://dagensopinion.se/artikel/arrangorer-upprorda-over-konserten-i-almedalen/
Visa på X →Sök
Igår hölls ett seminarium i Almedalen om hotet från regimen i Iran mot svenska medborgare. Stort tack till @arvinkhoshnood, @navahoscout, @SdPontus och @MagnusBerntsson som gjorde seminariet möjligt. En synpunkt som framfördes under seminariet var att den iranska regimens ambassad bör stängas för att markera tydligt mot de våldsamma aktiviteter som mullornas regim bedriver i Sverige. Allt annat riskerar att uppfattas av regimen i Iran som en passiv acceptans av dess repressiva verksamhet på svensk mark.








Tre flyguppvisningar i Almedalen idag: En Gripen-show, en helikopter 16-show och en rote. #flygvapnet100år






Sverigedemokraternas dag i Almedalen idag. Mjukstartade publiken. Vi är Sveriges näst största parti och tredje största bland kvinnor. För att vinna valet behöver fler hänga med det vinnande laget och kvinnor behöver förstå att vi är partiet för dem. Socialdemokraterna och media överlag har förstått dynamiken i att när kvinnorna går över till oss så är sossarnas tid som det största partiet över. Då tar vi den platsen. Sossarna med draghjälp gör allt vad de kan för att kvinnor ska tro att vi är ett dåligt alternativ. Vilket vi såklart inte är. Vi är partiet som bygger din trygghet och din frihet. Som värnar om landets gemensamma värden, språk, normer och värderingar. Som vill förvalta det som våra förfäder har byggt och som våra barn ska ta efter. Vår lilla plats på jorden.🇸🇪








Ljudet av frihet över Almedalen🇸🇪🇸🇪🇸🇪
Visa på X →Lyssnar på statsministern och min partiledare 🇸🇪Ⓜ️💙 #Almedalen #Moderaterna
Visa på X →Centerpartiet går till val på chockhöjda skatter på bensin och diesel. Det slutliga beviset på att Centerpartiet inte vill ha några väljare bortom Stureplan ? Eller tror dom att ett dieselpris på upp emot 40 kronor per liter gynnar landsbygden och Sveriges bönder? #svpol #almedalen


@danieru242 Det pågår massor med saker samtidigt som talen i Almedalen, för tio år sedan var det inte så men nu pågår allt samtidigt.
Visa på X →Två dagar i Almedalen avklarade med paneldebatter och rundabordssamtal om mediernas vinkling av konflikten i Mellanöstern. Om försvar och säkerhet. Om behovet av tillgång till vatten här hemma och i världen. Rundabordssamtal med Ukrainas ambassadör om Sveriges långsiktiga stöd och samarbete med Ukraina och vad som är nästa steg. Och mingel med amerikanska vänner. Nu blir det några biståndsdebatter och imorgon mer Ukraina och säkerhet 🇸🇪Ⓜ️




Är mycket nöjd med Jimmie Åkessons tal i #almedalen. Torde attrahera många vanliga väljare, i den mån dessa tittar! 💪
Visa på X →"Ska jag vara ärlig så är detta den jävligaste dagen på året." Hos Dagens Industri fick jag utveckla min syn på Almedalen. Det är faktiskt något av en ankdamm och det man gör försvinner snabbt från tidningarnas löpsedlar. Framförallt så är det oerhört hektiskt med en lång rad intervjuer från mycket tidig morgon. Före Dagens Industri hann jag med utfrågning i P1, intervju med Ekot samt Kulturnytt hos Sveriges radio. Därtill blev jag grillad av Majblommans knattereporter, sannolikt dagens yngsta utfrågare.




Samtidigt som SDs tal i Almedalen håller Greenpeace en konsert/minifestival.


Premiär Almedalen 2026! SVT morgonstudion med utfrågning och grillning. Jag har nog aldrig grillat klockan sju på morgonen förut, det ska bli intressant.

#almedalen

Jag hade idag ett möte i Almedalen med riksdagskandidaten och forskaren Sameh Egyptson om strategier för att motverka islamismen i Sverige. Sameh har under lång tid lagt ner mycket tid och kraft på att kartlägga och avslöja Muslimska brödraskapets nätverk i Sverige och är en erkänd och respekterad auktoritet inom området. Men mycket återstår att göra för att stoppa skattemedel från att gå till islamistiska organisationer och för att motverka den politiska legitimeringen av dessa, även om vi har kommit långt. Där kommer den kunskap och det balanserade förhållningssätt som Sameh besitter att vara viktigt för att skapa ett brett stöd mot islamismen i Sverige.

En utlånad röst till @SMohamsson och @liberalerna är en bortkastad röst. Det visar hela detta tal i #almedalen
Visa på X →Tre fackförbundsordföranden i uniformsyrkena: Polisförbundet, Officersförbundet, Tull-Kust. Om personalfrågor i dessa viktiga yrken! #almedalen


Kickade igång årets #almedalen på samma sätt som förra året, med en panel om försvarsindustri med Hägglunds vd Tommy och Bofors vd Lena, samt IF Metall och Ericsson. Vi pratade om tillsammansperspektivet, miljötillstånd, säkerhetsprövningar och politisk enighet.


Ett starkare samhälle eller ännu mer av skattesänkningar som undergräver den offentliga ekonomin i denna tid av klimatförändringar, geopolitisk antagonism, upprustning och nedbrytande ojämlikhet? Valet borde vara lätt, tänker jag. Idag drar partiernas dagar igång här i Almedalen. Ska prata bostadspolitik mest hela dagarna. 🌹

Dom politiska ” experter” i 08 baserade medier där 8 av 10 journalister röster rött som ” visste” att Tidöpartierna aldrig skulle kunna hålla ihop och få någonting gjort försöker nu sätta bilden i media att valet är förlorat för oss borgerliga partier. Det är inte sant förstås. Har du träffat någon normal väljare som vill ha en återinförd fastighetsskatt? Borttagen valfrihet i välfärden med nedlagda friskolor vårdcentraler och borttagen valfrihet i äldreomsorgen? Ett dieselpris på 40 kronor per liter och återinförd flygskatt? Ett Sverige som återigen öppnar gränsen och återinför fri invandring? V och MP liksom stora delar av S kräver stora nedskärningar på försvaret och polisen och övriga rättsväsendet. Vilka väljare har du träffat som tycker det? Det är just därför M och det blågula laget kommer att vinna valet när vi själva samtalar direkt med väljarna. Media ägnar all sin tid för att få dig och andra väljare att tro att socialisterna och kommunisterna har vunnit valet men det kommer de inte att göra! Imorgon kväll klockan 18.30 så kommer jag att prata om varför vi vinner valet hos Moderaterna Boden i partilokalen så kom gärna förbi på en kopp kaffe om du vill. #Boden #svpol #Almedalen

Imorgon åker jag till Almedalen där jag deltar i seminarier, paneler och rundabordssamtal i år också. Bl a den här panelen som ordnas av Ukrainska Hubben. De har fullt program i år. Besök dem gärna i hamnen. I övrigt blir det debatter om Sveriges biståndspolitik och en del säkerhet. Och ett och annat möte, mingel och mottagningar däremellan. Det är ju ändå poängen med Almedalen.

Herregud. #almedalen

Tips: BBCs maratonsändning idag om Starmers avgång är jättebra bakgrundsljud för att jobba undan mejl och förbereda Almedalen…
Visa på X →Många av mina duktiga riksdagskollegor i Moderaterna är i Almedalen den här veckan och gör viktiga insatser i debatter rundabordssamtal och panelsamtal. För egen del missar jag Almedalen i år men andas in den norrländska luften i Norrbotten och passar på att samtala om vikten av en politik för hela Sverige med företagare och norrbottningar. #Norrbotten #Almedalen

Så mycket lägger myndigheterna på Almedalen - Altinget https://www.altinget.se/artikel/saa-mycket-lagger-myndigheterna-paa-almedalen
Visa på X →