Man hade ju kunnat hoppas på att den ogenomtänkta plastpåseskatten skulle ligger nära i minnet men ändå vill man gå vidare med ytterligare en straffskatt…
Visa på X →400
inlägg
BÄTTRE VORE ATT SLOPA SKATTEN PÅ ENGÅNGSARTIKLAR HELT Miljöarbetet ska inte tvingas fram genom straffbeskattningar som drabbar företagare och förvärvsarbetare, utan det ska ledas av forskning och teknikinnovation.


Skriver en text om smugglare, men när jag läser igenom så upptäcker jag att jag missat s:et och m.a.o. skrivit om mugglare istället. 😂 #harrypotterfanforlife
Visa på X →Med anledning av veckans uppdaganden kring våldsamheter och andra överträdelser av djurskyddslagen på svenska gårdar och i slakteri har jag ställt en skriftlig fråga till Landsbygdsminister Jennie Nilsson ang. djurskyddskontroller. https://riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/skriftlig-fraga/djurskydd-pa-gardar-och-slakterier_H8111262
Visa på X →@difjanne Vad i h******!! 😡😡 Idioti!
Visa på X →Detta är ett ytterligare bevis på att mer behöver göras på djurskyddsområdet, inga djur förtjänar att leva under miserabla förhållanden. https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/kravbonder-domda-for-djurplageri-se-bilderna-inifran-gardarna
Visa på X →Krav ställer högre krav på sina certifierade djurhållare än vad den svenska djurskyddslagen kräver, därför är det extra anmärkningsvärt när gårdar med certifiering inte ens kan upprätta en djurhållning inom ramen för nämnd lag. https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/kravbonder-domda-for-djurplageri-se-bilderna-inifran-gardarna
Visa på X →Det är inte bara hemskt för de stackars djur som inget kan göra, det är också misskrediterande för alla våra duktiga och skötsamma bönder som varje dag sliter för sitt leverne och faktiskt bryr sig om sina djur som de varje dag arbetar med. https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/kravbonder-domda-for-djurplageri-se-bilderna-inifran-gardarna


Att djur far illa på våra svenska gårdar är helt oacceptabelt. Det är ett lurendrejeri då vi ska ha en hög djurvälfärdsstandard i Sverige, men ändå lyckas vissa komma undan med misskötsel. https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/kravbonder-domda-for-djurplageri-se-bilderna-inifran-gardarna


Myndigheterna brister så uppenbart i sina kontroller när sådant här får inträffa. 😠
Visa på X →SD vill bl.a. utöka lagstiftningen med tillägget grovt djurplågeri och säkerställa att hårdare straff döms ut vid särksilt hänsynslös hantering av djur och dessutom inrätta en nationell djurskyddspolis och garantera att ärendena prioriteras och utreds ordentligt av områdeskunniga
Visa på X →TW! Kor hängs upp levande, grisar blir sparkade och slås med kedjor m.m. Kraftigare tag måste tas mot djurplågare. Sådana här människor ska inte arbeta med djur, de ska sitta i fängelse! (Varning för mycket obehagliga scener i videoklippet i länken) https://www.tv4.se/artikel/4hcDvqzB3fwSCyoUEZQWHQ/nya-bilder-avsloejar-kor-haengs-upp-levande-grisar-slas-med-kedjor?utm_source=tv4.se&utm_medium=shared_link&utm_campaign=Nyheter


Sverigedemokraterna har i många år arbetat för att höja kattens status. I den nya djurskyddslagen framgår det att det är olagligt att överge djur. Vi anser dock att fler åtgärder behövs och en obligatorisk id-märkning av katter är en av dem. https://omni.se/riksdagsmajoritet-for-att-marka-och-registrera-katter/a/bnX2Vd


Inte en dag försent.. Eller vänta nu.. Det är just det, till och med flera år!!! försent. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/dan-eliasson-avgar
Visa på X →Subventionering är nödvändig för de små slakteriernas överlevnad. Vi vill se till att inte minst små och mobila slakterier kan fortsätta verka genom att årligen lägga 40 miljoner kronor mer i subventionering av slakteriavgifter. https://ekuriren.se/nyheter/artikel/stark-svenska-kottbonders-konkurrenskraft/j8668yqr


☃️ Önskar familj, vänner och följare en god jul! 🌲🤶🎅


SD-Kvinnor lanserar nytt samtalsforum på Youtube, SnedSteg. Titta in! 💓 https://youtu.be/UZHD9H_zogA
Visa på X →Så dags att börja vakna nu, grattis! Munskydd funkar inte har vi hört i snart ett års tid , men i kollektivtrafiken då ska man ha det. Logiskt?
Visa på X →Som tradition brukar vi alltid köpa kanderade äpplen när vi besöker jul på Liseberg. Eftersom man inte får lov att vistas utomhus i en stor park denna vintern så har jag för första gången gjort egna. De blev mycket goda men metoden tål att förbättras. #julgodis


SD-Kvinnor har tagit fram ett nytt program. In och läs om de frågor som är lite extra viktiga för kvinnorna i Sverigedemokraterna. https://sdkvinnor.sd.se/aktuellt/sd-kvinnors-program/


Om någon undrade vad dom dillar om så har ni länken här, https://www.krisinformation.se/detta-kan-handa/handelser-och-storningar/20192/myndigheterna-om-det-nya-coronaviruset/nationella-rad #smsvidkris #msb #Fohm
Visa på X →Det är också viktigt att djurskyddet stärks i resten av EU för att svenska gårdar ska kunna konkurrera på lika villkor.
Visa på X →Koldioxidbedövning av grisar vid slakt bör ersättas av ett annat mer skonsamt förfarande. Därför har vi i vårt statsbudgetförslag avsatt 5-7 miljoner kronor årligen till forskning på alternativa bedövningsmetoder för grisar. https://folkbladet.se/asikter/debatt/artikel/respekt-for-djuren-vi-haller-ar-ett-oavvisligt-krav/joxem3yj
Visa på X →🌟 Glad Lucia önskas alla vänner och följare! 🙏


✨ Julfint vid Stockholms Centralstation ✨

