Brittisk vänsterpolitiker var nära vän med Epstein och syns i underkläder i de nya bilderna. Han är bland annat känd för sin tankessmedja Policy Network som Magdalena Andersson satt i styrelsen för 2005-2009 enligt hennes CV från regeringskansliet. https://www.dn.se/varlden/brittisk-toppolitiker-var-basta-kompis-med-epstein-lamnar-politiken/
Visa på X →413
inlägg
I denna klubb ska en minister förövrigt ha ingått enligt rapporteringen från TV4. Jag vet bara en kvinna som var minister 2017 och som pluggat på Handelshögskolan i Stockholm men kanske finns fler och nätverket kanske var bredare.

Utöver hennes engagemang för Epstein får vi inte missa att en svensk medborgare de facto haft kontrakt för att tillhandahålla kvinnor åt Epstein. Går att läsa om i media men mejl m.m. finns också i de släppta dokumenten. https://www.tv4.se/artikel/2FvtKU8JxjkQgoYK0ZOJw9/svensken-scoutade-kvinnor-at-epstein-vet-hur-svenska-tjejer-ska-tas
Visa på X →Barbros klubb för unga kvinnor - "Barbro's best and brightest" - låter inte lika bra när man vet att de systematiskt introducerades för Epstein. https://www.tv4.se/artikel/101gaDYojRcPR7HBRsVSti/sa-foersoekte-hon-doelja-kopplingen-till-epstein-always-looking-out-for-you
Visa på X →Svenska myndigheter behöver utreda Epsteins svenska kontakter nu när mer material släpps. Vi vet att två svenskar - en man och en kvinna - haft regelbunden kontakt med honom och medvetet eller omedvetet tillhandahållit potentiella offer. Eventuell trafficking måste lagföras.
Visa på X →Hade helt missat det Expressens ledare belyser. Två norska socialdemokratiska toppolitiker är indragna i Epstein-härvan. Den ena uttrycker tydligt sitt intresse för unga tjejer och den andra har lånat pengar av Epstein själv. https://www.expressen.se/ledare/malin-siwe/bakom-mette-marit-doljs-en-annu-varre-skandal/
Visa på X →Tips om man vill vara en del av en seriös debatt: Kalla inte meningsmotståndaren patetisk lögnare.
Visa på X →Varför lämnar Skatteverket ut sina offentliga handlingar i ett ärende men inte ett annat? Är det rimligt att våra domstolar ska behöva lägga tid på att processa ärenden för att Skatteverket sätter sig på tvären? https://www.di.se/nyheter/eqt-toppar-overklagar-i-striden-med-skatteverket/
Visa på X →Desinformationsfabriken fortsätter. Socialdemokraterna styr Arboga kommun och har dragit in ”Ruts söndagsstek”. Enligt dem beror det dock på Jimmies skattesänkning - som förövrigt även träffade Magdalena Andersson.

Svenska kyrkan bekräftar nu öppet sina kopplingar till islamism.
Visa på X →Flera vargar har i närtid skjutits från helikopter i renbetesland. Samtidigt stoppades all licensjakt i faktiska vargrevir. Varför tvingas halva Sverige leva med hundratals vargar medan andra halvan slipper? https://www.sverigesradio.se/artikel/varg-skjuten-fran-helikopter-ska-ha-dodat-flera-renar
Visa på X →"”Villkoret för anslagspost tre i Industriklivets regleringsbrev för 2026 begränsar möjligheten att bevilja medel till aktörer som tidigare har mottagit stöd från Industriklivet”, skriver Energimyndigheten." https://www.di.se/nyheter/efter-braket-bakslag-for-stegra-tido-skarper-kraven/
Visa på X →Det var verkligen ingen som förstod min tvådelade tweet. Frågan var menad att åsyfta budskapet. Det är absolut inte vad Europa behöver. Meningen under var mer av ett konstaterande. Att vurma för att sälja ut EU till Kina är illa nog men att dessutom göra det i solglasögon…
Visa på X →Fake news. Jag har läst mer än en bok och har en lång lista på böcker jag vill läsa. Johannes artikel återfinns dock ej på listan men ansträngde mig och läste tweeten iaf.
Visa på X →Det var verkligen på tiden. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/fran-en-miljard-till-0-kronor-i-bidrag-for-islamiska-bistandsorganisationen/
Visa på X →Galet. "Sedan tidigare har Riksgälden hemligstämplat sin egen riskbedömning av Stegra. Trots att statens teoretiska förlust är drygt 10 miljarder kronor (80 procent av en garanti på 13 miljarder) får inte skattebetalarna veta hur myndigheten resonerat. " https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vrAzLp/statens-stod-till-stegra-hemligstamplat
Visa på X →Enligt S är det utländsk valpåverkan om en amerikansk politiker skulle säga att han föredrar ett svenskt parti framför ett annat. Då är det utländsk valpåverkan i kubik när sossar åker till USA och deltar i deras valrörelser för att påverka de amerikanska väljarna.
Visa på X →Magdalena Andersson har hakat upp sig på karensavdraget i kvällens partiledardebatt. Kaxigt för någon som började bry sig om frågan först i opposition och som medvetet struntat i att budgetera för de över 40 miljarder hon vill belasta Sveriges företag med.
Visa på X →@strandhall Du är en ”sådan som mig”. Jag ser dig förvisso inte i kammaren just nu men det kanske finns vin kvar i caféet fortfarande.
Visa på X →Måste vara jobbigt för Socialdemokraterna att väljarna sett igenom deras lögner om Tidöpartiernas politik kring a-kassan.
Visa på X →Vilken galen idioti. Ingen förutom aktivistiska byråkrater kan anse detta vara rimligt.
Visa på X →Sedan min artikel om Skatteverket publicerades igår har skrämmande många företagare hört av sig med egna vittnesmål om upplevd aktivism från myndigheten. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/WvOvxa/skatteverket-i-systemkris-nu-maste-regeringen-agera
Visa på X →Wow vad insiktsfullt av Moderaterna… ”Det kan finnas skäl att begränsa dömda brottslingars möjlighet att byta juridiskt kön.” Vadå ”kan”? Det klart det finns skäl att begränsa brottslingars möjlighet att byta juridiskt kön. Trams, riv upp lagen bara. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/5p63ab/som-utlovat-nu-utvarderar-vi-konstillhorighetslagen
Visa på X →Vissa kanske tror att det är radikal islamism och sharialagar som folket ledsnat på i Iran men inte SVT. Om Ayatollan bara prioriterat klimatarbetet mer hade den politiska krisen kunnat undvikas…
Visa på X →@ledarsidorna_se @sdriks @OscarSjostedt @_Stegra_ @BuschEbba https://x.com/sdtobbe/status/2010121030048833925
Visa på X →