SD har aldrig försökt skjuta ner privata satsningar i svensk industri. Tvärtom, vi har försökt säkerställa dem genom att inte snedvrida konkurrenskraften på grund av socialdemokratiska statsstöd till deras partikollegor i näringslivet.
Visa på X →413
inlägg
”Oerhört viktigt att Magda inte samlar ihop de där gökarna i ett lag” sa inte jag utan en tung S-källa. Centerpartiet beskrivs som ”högerextremister” och Vänsterpartiet och Miljöpartiet som ”knasbollar” av socialdemokraten.

Islamister ska inte diktera Sveriges framtid. Det är det svenska folket som avgör den.
Visa på X →Socialdemokraternas hammare är statsstöd varför alla utmaningar ser ut som spikar.
Visa på X →Roande att Socialdemokraterna inte kan ljuga obehindrat på X.

”Jimmie har inte bara slitit för Sverigedemokraterna utan för vårt land och folk i decennier, säger Andersson.” https://www.tv4.se/artikel/QqjHqsSPDTbDrG4G26pWG/sd-toppens-kaenga-till-busch-efter-orden-om-jimmie-akesson
Visa på X →"Kampen om flaskhalsavgifterna handlar ytterst om att värna den grundläggande principen att beskattningsrätten ska vila på demokratisk kontroll. Att kringgå vårt veto och införa nya EU-skatter genom bakdörren är oacceptabelt och rättsvidrigt." https://www.di.se/debatt/vi-behover-en-plan-b-for-flaskhalsavgifterna/
Visa på X →"Det handlar inte om att vara ”hård”. Det handlar om att vara seriös. Om att säkerställa att den som inte har rätt att vara här faktiskt lämnar landet." https://www.aftonbladet.se/debatt/a/K8rvxE/dags-for-sverige-att-oppna-en-atervandandehubb
Visa på X →Alla som påstår att Jimmie inte jobbar har naturligtvis helt fel i sak. Men om de genuint tror att så är fallet borde de vara djupt imponerande över att han ändock har skapat Sveriges näst största parti och utklassar alla som påstår sig arbeta hårdare. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/ebba-busch-akesson-jobbar-inte-sa-mycket/
Visa på X →Precis så. Om svensk och europeisk konkurrenskraft ska stärkas behöver det ske på bekostnad av den "compliance-industri" som frodas i kölvattnet av byråkratin.
Visa på X →Från när jag hälsade på alla snälla hundarna på Värmdö hunddagis. https://www.foretagarna.se/nyheter/riks/2026/april/fran-varselvast-till-viftande-svansar/

@FredrikHjelm4 Bra tajming av besöket givet den historiska pressträffen! Fortsätt bidra till svensk ekonomi så ses vi framöver! 😎
Visa på X →Mikael Odenberg lämnade som försvarsminister (och politiker) 2007. Hans åsikter om vad Moderaterna gör idag - nästan 20 år senare- är naturligtvis inte intressanta eller relevanta alls.
Visa på X →Vissa studiebesök är bättre än andra. Tack till Företagarna för arrangemanget! "Tobias Andersson, hundens bästa vän? - SD besöker Värmdö Hunddagis" https://www.youtube.com/watch?v=7b7L1p8j73A
Visa på X →"Men Skatteverkets problem är långt från lösta. Enligt vad som sagts kommer generaldirektören placeras i Regeringskansliet. De andra brottsmisstänkta toppcheferna arbetar fortfarande kvar. Det borde inte vara möjligt." https://www.aftonbladet.se/debatt/a/ArrWw5/harvan-pa-skatteverket-har-bara-borjat-redas-ut
Visa på X →Sent ska syndarna vakna. https://www.di.se/live/tysklands-ekonomiminister-vill-se-ny-karnkraftslinje/
Visa på X →@SigurdKing Har du provat att googla?

Som ett brev på posten.


"Allt mer avancerade finansiella instrument introduceras för att möjliggöra gröna satsningar. Men den finansiella ingenjörskonsten skymmer ett system som kanaliserar miljarder till investeringar med tveksam nytta, såväl ekonomiskt som för klimatet." https://timbro.se/smedjan/klimatindustrin-har-blivit-kapitalismens-grus/
Visa på X →Onekligen på tiden - borde ha skett förra sommaren. Sedan måste vi göra något åt elefantkyrkogården av tidigare petade GD:ar m.m. T ex genom kortare förordnanden så att omsättningen går snabbare. https://www.di.se/nyheter/regeringen-petar-skatteverkets-chef/
Visa på X →Viktiga budgetnyheter presenterades under dagen. Skatten på bensin och diesel sänks till EU:s miniminivå och ett nytt tillfälligt el- och gasprisstöd ska betalas ut. https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2026/03/presstraff-om-atgarder-mot-hojda-energipriser/
Visa på X →Spenderade morgonen hos Kärnfull Next i Göteborg. Fantastiskt att de nu går fram med en ny kärnkraftssatsning. "Det blir första ansökan till regeringen på över 50 år om att bygga kärnkraft på en ny plats i Sverige." https://www.svt.se/nyheter/inrikes/har-kan-ny-karnkraft-byggas-forsta-ansokan-inlamnad
Visa på X →https://www.svd.se/a/m0PjA1/huvuden-borde-rulla-efter-northvolt
Visa på X →En läsvärd artikel om svensk gruvindustri. ” I varje enskilt fall sker en specifik prövning dels av om det är visat att verksamheten överhuvudtaget kan tillåtas, dels av vilka villkor som i så fall behövs för att skydda människors hälsa och miljön. ” https://www.svd.se/a/7p34Po/sarlagstiftning-for-alunskiffer-hindrar-utveckling
Visa på X →”Politikens uppgift måste vara att underlätta människors vardag, inte att försvåra den för att tillfredsställa Miljöpartiets behov av moralisk självbekräftelse.” https://www.aftonbladet.se/debatt/a/k0wdqB/jimmie-akesson-sd-standigt-rabblande-om-putin-och-irans-regim
Visa på X →