Varför har @vansterpartiet massa kandidater som inte kan prata svenska? Hur ska de ens kunna företräda er i kommunpolitiken? ”En möjlig förklaring är att många uttalanden gått under radarn för att de inte skrivits på svenska.” https://www.svd.se/a/L4jAkQ/nooshi-dadgostars-chans-att-bli-minister-minskar-efter-expressens-antisemitismavslojanden?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →413
inlägg
"När den 18-årige brittiske studenten Henry Nowak för en tid sedan dog efter att ha knivhuggits och sedan handfängslats av polis trots upprepade rop på hjälp, har reaktionerna från [..] stora delar av etablerade medier varit betydligt mer återhållsamma." https://samnytt.se/varfor-sa-tyst-fran-eu-och-public-service-om-mordet-pa-henry-nowak
Visa på X →Igår öppnade Tobias Baudin själv upp för att låta Vänsterpartiet ingå i en S-regeringen. Samma vecka som det avslöjats att det kryllar av terroristsympatisörer i partiet. Istället för att ta ansvar för och bemöta det vill han utestänga SD från säkerhetspolitiken.
Visa på X →Herregud. Ta ansvar för ditt gäng @TobiasBaudin Socialdemokraternas samarbetsparti Vänsterpartiet - som du igår öppnade för att släppa in i er eventuella regering - har en uppsjö av terrorromantiker, islamister och antisemiter på sina valsedlar. (V) som försvarsminister?
Visa på X →Kommenterar hur mediebevakningen skiljer sig åt efter mordet på Henry Nowak i relation till när pundaren George Floyd dog. Media bryr sig tyvärr uppenbarligen om hudfärgen på såväl förövaren som offret.
Visa på X →Ingenting skulle skapa så många nya arbetstillfällen inom Byggnads under det kommande decenniet som kärnkraftsutbyggnad. Trots det säger fackförbundet nej till ny kärnkraft. https://www.byggnadsarbetaren.se/byggnads-kongress-nej-till-mer-karnkraft/
Visa på X →1. Varför får islamistiska terrorsympatisörer kandidera för Vänsterpartiet? 2. Varför får han ens vara i Sverige?


Bra av DI att fortsätta granska Vattenfall. Tycker någon att 10mdkr på marknadsföring m.m. är rimligt av ett statligt och delvis monopolitiskt bolag? "På 2020-talet har Vattenfall lagt 10 miljarder kronor på marknadsföring, kommunikation och försäljning" https://www.di.se/nyheter/statliga-eljatten-lagger-miljarder-pa-reklam/
Visa på X →Angående de arabisktalande islamisterna som kandiderar för Vänsterpartiet.
Visa på X →Efter mycket om och men kunde inte SVT tiga om det längre. De lyckades dock få med att risken för hatbrott mot minoritetsgruppen som mördaren tillhörde kan öka "Representanter för den sikhiska gruppen i Storbritannien har varnat för en ökning av hatbrott mot sikher efter mordet"
Visa på X →Med en budget om cirka 3 miljarder har Sveriges radio ändå inte lyckats producera någonting om det fruktansvärda mordet på Henry Nowak.

Jag struntar i vad EU tycker. När Spanien frivilligt låter sig invaderas av 500 000 illegala invandrare behöver vi inre gränskontroller mer än någonsin. https://tt.omni.se/eu-dags-att-sluta-med-inre-granskontroll/a/QJPexR
Visa på X →Att vänsterpartiet låtit sig infiltreras av islamister för att vinna röster bland minoritetsgrupper är inget nytt. Att deras kandidater därför inte kan svenska utan bara arabiska bör inte förvåna någon. Att man utan att kunna språket får rösta och kandidera i val är problemet.

”God morgon till raketsalvorna, god morgon till de palestinska militära operationerna” skrev en av vänsterpartiets islamister. https://www.expressen.se/nyheter/politik/firade-terrorattacken-nu-kandiderar-de-for-v/
Visa på X →Jag tror inte folk förstår hur galen svensk migrationspolitik har varit. Först nu blir det stopp för invandrare som ska utvisas att samtidigt ta hit sina anhöriga.

”Att det S-styrda Stockholm i stora delar bedriver oansvarig politik är känt sedan länge. Tvångsyoga för arbetslösa tar dock priset.” https://www.expressen.se/ledare/ledare-yoga-mot-arbetsloshet--nu-har-s-tappat-det/
Visa på X →"SD och Tidö fortsätter att prioritera frågor som påverkar människors vardag på riktigt. Lägre matpriser, rimliga energikostnader, sänkta skatter och stabil inflation hänger ihop. Sverige behöver en politik som stärker hushållens trygghet och framtidstro" https://www.sla.se/asikter/debatt/nu-starker-vi-hushallens-ekonomi-pa-riktigt/
Visa på X →"Alla dessa personer har fått sin sak prövad av Migrationsverket och i många fall domstol, och har fått beskedet att de saknar skäl för uppehållstillstånd – ett nej måste betyda nej." https://www.aftonbladet.se/debatt/a/k0pmvB/hade-ni-inte-anmalt-akilov-heller
Visa på X →Den statliga styrningen av Vattenfall behöver bli strängare. Att dela ut en miljard i bonusar utan att vara transparent kring till vilka och varför bonusarna delats ut är direkt provocerande när bolaget ägs av oss alla gemensamt. https://www.di.se/nyheter/vattenfalls-jattebonusar-doms-ut-som-gratispengar/
Visa på X →Det är naturligtvis helt orimligt att oron för hur tjädrar påverkas riskerar att försena, fördyra eller helt rasera en mångmiljard investering. Inte minst när det samtidigt är lovligt att jaga och skjuta valfritt antal tjädrar under nästan halva året. https://www.tn.se/naringsliv/47949/fagel-kan-stoppa-ssabs-miljardsatsning-hela-processen-borjar-om/
Visa på X →"jag tackade nej eftersom de nyligen kommunicerade en haveristisk rapport från sin europeiska organisation vilken indirekt pekar ut mig och många andra som spridare av desinformation rörande vindkraft" https://www.altinget.se/artikel/tidopartierna-uteblev-fraan-valutfraagning-om-fornybar-energi
Visa på X →
Dags för Miljöpartiet att lägga ner då. ”Sverige hade under 2024 ett nettoupptag av växthusgaser. Det innebär att skog och mark tillsammans band mer koldioxid än vad som släpptes ut från transporter, industri och andra verksamheter” https://www.ekonomifakta.se/sakomraden/klimat-och-miljo/sverige-redovisar-nettoupptag-av-vaxthusgaser_1255450.html
Visa på X →Kjell är ett flitigt fan som redan under pågående sändning brukar hinna mejla sitt stöd.

SD går till val på ett tryggt, fritt & svenskt Sverige. I det frihetsbegreppet ryms att staten behöver hantera oss som vuxna människor. Jag är övertygad om att svenskar kan hantera att köpa alkohol även på en söndag - betydligt mer hälsosamt än att hänga på låset en måndag kl.10.
Visa på X →