Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Tobias Andersson

Sverigedemokraterna

@SDTobbe (X)

413

inlägg

Tips för att minska risken att fångas på bild med islamistiska plagg: 1. Umgås inte med islamister 2. Om du misslyckas med #1: Ta inte emot gåvor från islamister. 3. Om du misslyckas med #1-2: Ta inte på dig gåvorna från islamister. 4. Om du misslyckas med #1-3: Ta inte bild.

Visa på X

Intressant utspel från Vänsterpartiet. Menar Ulla att den vars förfäder befunnit sig längst i Sverige har fler och starkare rättigheter? Då borde V stå på svenskarnas sida i mångkulturdebatten. Noterar att andra redan kommenterat sanningshalten i hennes påstående så lämnar det.

Visa på X

Idag inleds älgjakten i norra Sverige vilket är ett bra tillfälle att påminna om att alla svenskar ska ha samma jakt-, och fiskerättigheter. Så är det tyvärr inte idag. Istället har samer särskilda etniska rättigheter som ger dem mer rättigheter än alla andra medborgare.

Visa på X

Bland alla Sverigevänner fanns också ett par Sverigehatare på besök i ungefär 30 sekunder.

Visa på X

Tidö har röjt undan alla hinder för ny kärnkraft och samtidigt skapat incitament för investeringar, statlig riskdelning och förstärkt kompetensförsörjning. Den enda kvarstående ”utmaningen” för nyinvesteringar har enligt industrin varit politisk osäkerhet. Hoppas S raderar den.

Visa på X

@cranken2486 Det är en farhåga jag framfört. Anslutningspunkten hade klarat av två AP1000 men nu kvarstår kapacitet som antingen kan nyttjas av mer kärnkraft i framtiden (Vattenfall meddelade plan om fler SMR:er efter nedmontering av Ringhals 1-2) eller t ex havsvind.

Visa på X

Med det sagt både hoppas och tror jag att storskaliga reaktorer kommer att byggas i 🇸🇪. Vi befinner oss i en kärnkraftsrenässans där flera aktörer och tekniker efterfrågas runt om i världen. Sverige ska förbli ett kärnkraftsland och SD välkomnar alla initiativ i den riktningen.

Visa på X

Det är ingen hemlighet att vi vid existerande sajter har förespråkat konventionella storskaliga reaktorer. Vattenfall har dock av olika skäl valt SMR. Det positiva är att det byggs ny kärnkraft vilket vi jobbat för länge.

Visa på X

Vattenfall har idag meddelat sitt val att gå vidare i processen för att bygga nya kärnkraftverk vid Ringhals. SD ser positivt på framdrift i projektet och har som bekant alltid värnat om befintliga reaktorer och verkat för nya.

Visa på X

Man får glädjas åt att de åtminstone kritiserar de etniskt kopplade särrättigheterna och Sametinget (sannolikt Sveriges sämst skötta myndighet). Det får dock ses som sekundärt när de samtidigt önskar skänka bort sex miljoner hektar mark till samebyarna.

Visa på X

Det är positivt att Timbro berör en relevant fråga och problematiserar den nuvarande ordningen kopplat till rennäringen. Jag har dock svårt att se hur det ens hade varit möjligt att landa mer snett än så här.

Visa på X

Herregud.. Nu vill Timbro ge bort sex miljoner hektar mark till samebyarna. "Det mest naturliga sättet är att den statliga marken i Sápmi som är belastad med renbetesrätt övergår till respektive sameby, som i sin tur får full frihet att handla med den" https://timbro.se/allmant/befria-sapmi/

Visa på X

MP-logik: Nyanlända ska inte behöva lära sig svenska språket men barn ska behöva indoktrineras i genusideologi.

Visa på X