Jag tror genuint att någon medvetet driver med Aftonbladet då de ändå inte kontrollerar fakta utan publicerar alla rykten de hör - alternativt hittar på själva. Aftonbladet har dessutom blivit informerade om alla fel i artikeln (t ex om våra stadgar). https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VzOP7J/akesson-vill-ha-jagarforbundets-peter-eriksson-i-sd-toppen
Visa på X →413
inlägg
Socialdemokraternas trollfabrik nyttjar Dagens Nyheter som avsändare. Smart.
Visa på X →Märkligt att beskylla regeringen för att ens egen personal inte haft en trygg anställning eller tillräcklig lön.
Visa på X →Dagens Nyheter måste vetat om det hela. Det liknar ett beställningsjobb från Socialdemokraterna med en partilojal tidning som verktyg.
Visa på X →Instämmer i analysen. Sverigedemokraterna har varit tydliga med behovet av gasturbiner för att lösa de kortsiktiga utmaningarna och ha en trygg reserv inför framtiden. https://tt.omni.se/forskare-sa-kan-sverige-losa-akut-elbrist/a/93jybp
Visa på X →Vi måste agera mot yrkesaktivisterna som förstör för hederliga människor. "Därför vill vi från fackligt håll understryka det olämpliga i att konstruera konfliktsituationer för att legitimera farliga aktioner på andra människors arbetsplatser. " https://www.aftonbladet.se/debatt/a/EydAXl/aktivister-satter-sig-over-lagen-hotar-tryggheten?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →@memesurfaren Men om en sexuell handling är påtvingad bör det bli frågan om våldtäkt? Känns rimligare än att förbjuda en enskild handling som kan vara problematisk såväl som omgärdad av samtycke.
Visa på X →Känns spontant inte så liberalt att med lagstiftning reglera vilka sexuella handlingar två myndiga samtyckande individer får ägna sig åt under akten. Uppföljningen av sådan lag vore onekligen också en utmaning..

@pinkrton @Ericson_ubbhult @sdriks @sdkarlsson @moderaterna @kdriks Nu finns det ingen fråga i tweeten så vet inte vad du åsyftar. Inte heller har jag varit kränkt över någons upprördhet - jag har som bekant själv varit upprörd. Du får naturligtvis fortsätta vara upprörd men bör samtidigt tillstå att frivillig inlösen är bättre än tvpngsinlösen
Visa på X →@TheSwedishRhino Du har följt frågan från början och vet mycket väl min åsikt. Fram tills igår kunde du dock utgå ifrån att alla AR-vapen på jaktlicens skulle tvångsinlösas, nu blir så inte fallet. Allt annat lika är det onekligen ett ordentligt kliv i rätt riktning som vi alla borde välkomna.
Visa på X →Goda nyheter och ett bevis på att politiken behöver vara lyhörd och pragmatisk. Starkt av Tidö! Personligen gjorde jag min åsikt känd omgående och den kvarstår. Frivillig inlösen är rimligt & Ukraina får gärna köpa Jas Gripen men min AR15 behåller jag. https://svenskjakt.se/opinion/debatt/regeringen-inlosen-av-ar-15-blir-frivilligt/
Visa på X →Med anledning av Energimyndighetens kritiserade förslag på nya riksintresseanspråk för vindkraft frågar jag hur regeringen ser på förslagen. https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/skriftlig-fraga/forslag-pa-nya-riksintresseansprak-for-vindkraft_hd11120/
Visa på X →"SD:s Tobias Andersson lägger ansvaret på SvK, som också har kallats till riksdagen. – Som jag ser det så har vi i bästa fall en elberedskapsmyndighet som har agerat inkompetent. I värsta fall har man agerat illojalt gentemot den politiska ledningen." https://www.dn.se/sverige/elfiasko-infor-vintern-sverige-saknar-reservkraftverk/
Visa på X →Bra exempel på bristande rubriksättning. Läser man bara rubriken (vilket de flesta sannolikt gör) framstår det som om Trump är involverad i den stora skandalen = dåligt Trump. Läser man däremot hela artikeln så är Trump utpekad för att ha agerat mot skandalen = bra Trump.

Delar denna uppfattningen. "Tyvärr tvingas vi konstatera att SVK:s agerande gång efter annan tycks gå emot regeringens instruktioner. " https://www.di.se/debatt/hogt-spel-med-svensk-ekonomi-i-vinter/
Visa på X →@peterwennblad Ja jag läste hela, han uttryckte att han inte gillar pride samt beskrev ett könsbyte - det kan du inte mena borde vara kriminellt. Det grövsta verkar vara att han sa "bögjävlar". Inte snällt om du frågar mig men tycker du att det ska vara olagligt?
Visa på X →Högstadieelev döms för hets mot folkgrupp mot folkgruppen "bögar"? HMF-lagstiftningen lämnar en del att önska. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/sjong-bogarnas-fel-doms-for-hets-mot-folkgrupp/
Visa på X →”Det är vi som måste vinna valet” säger @jimmieakesson framför 800 partivänner i Stockholm. Övriga Tidöpartier går knackigt och vi bär samarbetet på våra axlar. Det är ett tungt ansvar men vi är redo.

Den nationella politiken bör syfta till att säkra grundplattan för näringslivet (energi, infrastruktur, kompetensförsörjning, regelverk m.m.) och Sveriges generella konkurrenskraft. Den kommunala politiken bör inte utsätta kommunens balansräkning för onödig risk i hopp om stöd.
Visa på X →Jag har i dialog med kommunpolitiker sagt att om staten ska "ta ansvar" för en situation kommunen satt sig i (t ex kraftigt ökad kommunal låneskuld) borde staten involveras från början. Det vill de dock inte med hänvisning till det kommunala självstyret - de vill bara ha pengar.
Visa på X →Jag motsätter mig narrativet att staten behöver "ta ansvar" när kommuner och/eller bolag hamnat i trångmål. Det är inte ansvarsfullt att kasta skattemedel efter riskfyllda projekt som ägarna själva inte verkar vilja investera mer i bara för att de kallas gröna.
Visa på X →Vilken soppa.. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/jonathan-36-stamde-staten-/

”Hade staten gått in med ett rent hypotetiskt statsstöd i Northvolt hade det kanske skjutit fram konkursen någon månad men utfallet hade blivit detsamma med enda skillnaden att skattekollektivet förlorat mer.” https://www.expressen.se/ekonomi/naringsutskottets-ordforande-vill-inte-se-mer-statliga-investeringar/
Visa på X →Stegra har erhållit stora statsstöd och flera pensionsfonder (inklusive AP2 & AP4) har investerat i såväl bolaget som dess ägare. Vi är därför redan exponerade. Att riskera ytterligare offentliga medel när befintliga ägare tvekar på sitt projekt är inte ansvarsfullt.
Visa på X →