Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Tobias Andersson

Sverigedemokraterna

@SDTobbe (X)

413

inlägg

Märkligt att beskylla regeringen för att ens egen personal inte haft en trygg anställning eller tillräcklig lön.

Visa på X

Dagens Nyheter måste vetat om det hela. Det liknar ett beställningsjobb från Socialdemokraterna med en partilojal tidning som verktyg.

Visa på X

@memesurfaren Men om en sexuell handling är påtvingad bör det bli frågan om våldtäkt? Känns rimligare än att förbjuda en enskild handling som kan vara problematisk såväl som omgärdad av samtycke.

Visa på X

Känns spontant inte så liberalt att med lagstiftning reglera vilka sexuella handlingar två myndiga samtyckande individer får ägna sig åt under akten. Uppföljningen av sådan lag vore onekligen också en utmaning..

Visa på X

@pinkrton @Ericson_ubbhult @sdriks @sdkarlsson @moderaterna @kdriks Nu finns det ingen fråga i tweeten så vet inte vad du åsyftar. Inte heller har jag varit kränkt över någons upprördhet - jag har som bekant själv varit upprörd. Du får naturligtvis fortsätta vara upprörd men bör samtidigt tillstå att frivillig inlösen är bättre än tvpngsinlösen

Visa på X

@TheSwedishRhino Du har följt frågan från början och vet mycket väl min åsikt. Fram tills igår kunde du dock utgå ifrån att alla AR-vapen på jaktlicens skulle tvångsinlösas, nu blir så inte fallet. Allt annat lika är det onekligen ett ordentligt kliv i rätt riktning som vi alla borde välkomna.

Visa på X

Bra exempel på bristande rubriksättning. Läser man bara rubriken (vilket de flesta sannolikt gör) framstår det som om Trump är involverad i den stora skandalen = dåligt Trump. Läser man däremot hela artikeln så är Trump utpekad för att ha agerat mot skandalen = bra Trump.

Visa på X

@peterwennblad Ja jag läste hela, han uttryckte att han inte gillar pride samt beskrev ett könsbyte - det kan du inte mena borde vara kriminellt. Det grövsta verkar vara att han sa "bögjävlar". Inte snällt om du frågar mig men tycker du att det ska vara olagligt?

Visa på X

”Det är vi som måste vinna valet” säger @jimmieakesson framför 800 partivänner i Stockholm. Övriga Tidöpartier går knackigt och vi bär samarbetet på våra axlar. Det är ett tungt ansvar men vi är redo.

Visa på X

Den nationella politiken bör syfta till att säkra grundplattan för näringslivet (energi, infrastruktur, kompetensförsörjning, regelverk m.m.) och Sveriges generella konkurrenskraft. Den kommunala politiken bör inte utsätta kommunens balansräkning för onödig risk i hopp om stöd.

Visa på X

Jag har i dialog med kommunpolitiker sagt att om staten ska "ta ansvar" för en situation kommunen satt sig i (t ex kraftigt ökad kommunal låneskuld) borde staten involveras från början. Det vill de dock inte med hänvisning till det kommunala självstyret - de vill bara ha pengar.

Visa på X

Jag motsätter mig narrativet att staten behöver "ta ansvar" när kommuner och/eller bolag hamnat i trångmål. Det är inte ansvarsfullt att kasta skattemedel efter riskfyllda projekt som ägarna själva inte verkar vilja investera mer i bara för att de kallas gröna.

Visa på X

Stegra har erhållit stora statsstöd och flera pensionsfonder (inklusive AP2 & AP4) har investerat i såväl bolaget som dess ägare. Vi är därför redan exponerade. Att riskera ytterligare offentliga medel när befintliga ägare tvekar på sitt projekt är inte ansvarsfullt.

Visa på X