Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sten Bergheden

Moderaterna

@StenBergheden (X)

400

inlägg

@_0x1 @Jonny_bullaren Ska vi lösa ut vapenfrågorna så behövs en ny regering, nuvarande kommer inte leverera

Visa på X

@Jonny_bullaren ISP och polisens tolkning kan ju knappast hålla, men regeringen får ju omgående reda ut detta.

Visa på X

Det är anmärkningsvärt att Magdalena sätter Sverige i en sämre situation angående Nato-medlemskapet genom att gå en vilde från vänstern tillmötes för att rädda Morgan.

Visa på X

Medan regeringen går runt och vänder på stenar så ökar brottsligheten i Sverige. Ta tag i problemen, förslagen finns på bordet, men Ju-ministern och regeringen säger nej till dessa förslag. Sverige behöver en ny Ju-minister och en ny regering.

Visa på X

Det är märkligt att Magdalena kan ha förtroende för Morgan J som både missköt sitt uppdrag och är fälld av KU och dessutom struntat i mängder av riksdagens demokratiskt fattade beslut?

Visa på X

🔵 Hur kan statsminister Magdalena försvara justitieministrar Morgan J (S) ? 🔵 Magdalena borde tagit sitt stora ansvar och avsatt Morgan långt tidigare?

Visa på X

Morgan Johansson bär ju självklart ett stort ansvar för sitt misslyckade arbete som Justitieminister. Men Magdalena (S) bär ett ännu större ansvar då hon utsett Morgan J och dessutom inte byter ut honom i regeringen.

Visa på X

@anders_ljung Morgan svarade ju på en fråga från mig om detta: att han hade fullt förtroende för att polisen skötte detta, Morgan har uppenbarligen även dåligt koll på även detta?

Visa på X

Tänk att både journalister och socialdemokrater nu äntligen förrått att, avtal i all ära, men det är endast ett Natomedlemskap som ger oss full säkerhet. Sent ska vissa vakna.

Visa på X

@johanssonmorgan @JohanForssell Det känns lite fjuttigt när du Morgan klagar på andra, när du inte har klarat av varken den grova brottsligheten i Sverige eller att genomföra alla de tillkännagivanden som riksdagen har riktat till dig och regeringen? Kanske dags att du börjar jobba?

Visa på X

@johanssonmorgan @JohanForssell Morgan. vad tänker du göra åt de 100 tals tillkännagivanden du och regeringen fått av riksdagen, är det inte dags att börja jobba ??

Visa på X

@johanssonmorgan Morgan, när ska du börja följa riksdagens regler och beslut och genomföra de tillkännagivanden du och regeringen fått ??

Visa på X

Det är uppenbart att vad som än händer, hur mkt kriminaliteten än ökar, kravaller på gator o torg, skadade poliser m.m. så tycker tydligen ministern Morgan Johansson (s) att han gör ett bra jobb? 🛑 Har verkligen Magdalena A förtroende för Morgan ??

Visa på X

@perolov_48 Byta regering i höst och sen genomföra det riksdagen beslutat. Morgan och S-regeringen kommer inte göra något bra för jägare och skyttar det har de redan bevisat.

Visa på X

Hur kan Socialdemokraterna ens tänka tanken att vi skulle klara oss själva utan Nato? När inte ens S-regeringen klarar av att stoppa de gängkriminella och gatukravaller?

Visa på X

🔵 Idag tog vi i Justitieutskottet ytterligare 13 tillkännagivande för att underlätta för landets jägare,skyttar och samlare. 🛑 Men S-regeringen fortsätter att vägra att underlätta för jägare,skyttar och samlare. Snart byter vi regering !

Visa på X

Man kan inte beskylla S-regeringen för att jobba snabbt. De är ständigt två på bollen: Pandemin, Nato, Kriminalitet, Sänkta el-och bränsleskatter m.m

Visa på X

🔵 S-regeringen vill inte vara med i Nato, men man vill gärna att Nato ska skydda oss ?? 🔵 Den här regeringen har tidigare tydligt visat att man inte klarar av kriser. Sverige behöver en ny regering NU !

Visa på X

@perstrangberg @andreas_carlson S-regeringen är ju orsaken till detta problemet då man har försökt överimplementera vapendirektivet med att reglera magasin och och inte använda sig av direktivets möjligheter till undantag mm. Skärp er på departementet !

Visa på X

Regeringen har försökt överimplementera Vapendirektivet och försvåra för landets jägare,skyttar och samlare. De förslagen är i papperskorgen. Riksdagen med en tydlig majoritet M,Kd,Sd, L .C o V har beslutat omen miniminivå. Detta klarar tydligen inte S-regeringen? Byt regering

Visa på X