Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sten Bergheden

Moderaterna

@StenBergheden (X)

400

inlägg

@LtTorstenson @SSiverud @markus_uvell Enligt förslaget nej om du har ett vapen som det passar till.

Visa på X

@3GunCompetitor @PiaClerte @larsarnehagman @svkarnvapen @Love4Meat @SchultzeCarl @ppccchampion @FruKopparklint Det vore bra om Pia klargör om andra magasin ska regleras. Jag vill också utreda användningsregleringen men har inte fått stöd för det än. Jag är inte ensam kock i köket.

Visa på X

@PiaClerte @larsarnehagman @3GunCompetitor @svkarnvapen @Love4Meat @SchultzeCarl @ppccchampion @FruKopparklint Det var ju ännu fler fel i deras förslag som låg till grund för avslaget. Historiska vapen mm.

Visa på X

@PiaClerte @larsarnehagman @3GunCompetitor @svkarnvapen @Love4Meat @SchultzeCarl @ppccchampion @FruKopparklint Tycker det vore bra om du klargör om det förlaget som ligger idag på lagrådet, reglerar några andra magasin än 10 och 20 skotten? Många i tråden tror att alla magasin ska regleras som S föreslog,

Visa på X

@PiaClerte @larsarnehagman @3GunCompetitor @svkarnvapen @Love4Meat @SchultzeCarl @ppccchampion @FruKopparklint Direkt ifrån S- propp. Så det är skillnad

Visa på X

@LtTorstenson @SSiverud @markus_uvell Alltså det är bara magasin över 10 och 20 skott som regleras. Och bara om du inte har något vapen till dem. S- förslaget reglerade samtliga magasin.

Visa på X

@larsarnehagman @3GunCompetitor @svkarnvapen @Love4Meat @SchultzeCarl @ppccchampion @FruKopparklint Om du läser de olika förslagen så ser du att det skiljer mkt från S-förslag. S-förslaget reglerade alla magasin det gör inte detta förslaget.

Visa på X

@3GunCompetitor @svkarnvapen @Love4Meat @SchultzeCarl @ppccchampion @FruKopparklint Ja, inget jag tycker var bra. Men jag vet att corazza jobba på att mildra förslaget. Men om inte detta dåliga förslaget vunnit så fanns det annars förslag och majoriteter för ännu sämre förslag från EU. Så det var pest och kolera där.

Visa på X

@svkarnvapen @Love4Meat @SchultzeCarl @ppccchampion @FruKopparklint Det finns ingen bra lösning på EU direktivet det var ett onödigt direktiv från Eu. Så fort vi kan så kommer vi ta tag i de ca25 besluten riksdagen tagit som S struntade i som gäller att underlätta för landets lagliga vapenägare. 5 års licenser mm

Visa på X

@AxNordberg @marcus_karstrom @moderaterna Ja, jag är ju ingen anhängare av EU- direktivet. Det blir problem oavsett, jag tänker så här: oavsett var det landar så kan vi säkert justera ytterligare när vi tar tag i övriga vapenfrågor och ser över hela vapenlagstiftningen för att underlätta för landets lagliga vapenägare.

Visa på X

@AxNordberg @marcus_karstrom @moderaterna Nej passar de på något sätt så är de inga tillståndskrav på dem, som förslaget nu ser ut.

Visa på X

@MrJonasLarsson1 @marcus_karstrom @moderaterna Har du vapnet den passar i så får du ju ha vilken storlek som helst på magasinet. Så det händer alltså ingenting 😀

Visa på X

@Love4Meat @SchultzeCarl @ppccchampion @FruKopparklint Klart ni ska kritisera men känns lite tungt när de. som kritiserar helt uppenbart inte har en aning om hur mycket jag jobbat för en bra lösning i denna frågan, men jag är inte ensam kock i köket.

Visa på X

@marcus_karstrom @moderaterna Så här ser förslaget ut som ska granskas nu av lagrådet och ev justeras eller kompletteras, beror på vad TIDÖ partierna sen enas om:

Visa på X

@Jonny_bullaren @PiaClerte @alexandraanstr1 @JohannaRantsi Så ser texten ut, och vilka magasin det gäller:

Visa på X

@markus_uvell @PiaClerte Att du behöver inte licens eller tillstånd till några magasin om de passar till ditt vapen

Visa på X

@Hkan Att partierna är överens om innehållet och det som överlämnats till lagrådet för deras bedömning av förlaget.

Visa på X

4 partier har enats om en lagrådsremiss om Vapendirektivet. 🔵 Det innebär att alla som har licens och ett vapen för jakt-skytte- eller samling har rätt att äga alla storlekar av magasin som passar till det vapnet utan några somhelst krav på licens eller tillstånd för magasinet.

Visa på X

@wooflock @SchultzeCarl @ppccchampion @FruKopparklint Jag jobbar med att få igång arbetet med 5 års licenserna och övriga tillkännagivanden? Uppdelning av vapenlagstiftningen mm. Arbetet går framåt och återkommer om det.

Visa på X

@SchultzeCarl @ppccchampion @FruKopparklint Jag kommer gärna vid tillfälle och förklarar mer angående arbetet och resultatet.

Visa på X

@SchultzeCarl @ppccchampion @FruKopparklint Jag vet vad jag gjort och tar inte åt mig av din kritik, det var här vi landa.

Visa på X

@JohanErikNyberg @ErikLakomaa @FruKopparklint @sdriks @SDTobbe Nej bara om du inte har något vapen och äger magasin. De flesta som köper magasin har ju ett vapen till dem. Men vem har gillat detta EU direktivet ?

Visa på X