@Lundidennastund Både Björklöven och Skellefteå har varit mina favoritlag, men nu gäller förstås ÖIK. Norrlandslagen kommer dock i stort, alltid först.
Visa på X →400
inlägg
ÖIK ( Östersunds ishockeyklubb) vann ikväll sin andra match. 6-2 mot AIK! Blir en verkligt intressant säsong!
Visa på X →@RichardHerrey Du är en stjärna! 🌟
Visa på X →Deltar på Fältjägarbataljonens och Hemvärnsföreningens trevliga högtidsmiddag. Bland gästerna fanns bl.a. Regementschefen I 21 Sollefteå Jonas Karlsson, chef Fältjägargruppen Mikael Wassdahl, Överste Jens C Junge, Norge mfl.

Nu är alla personkryss räknade i Jämtlands län och jag har glädjande nog, fått ett förnyat förtroende till att representera mitt fina & kära hemlän i riksdagen. Jag vill rikta ett varmt tack till alla som röstat på moderaterna och kryssat mitt namn på riksdagslistan.

UMEÅ: deltar på polismyndighetens insynsråd ( region Nord). Noterar särskilt glädjande siffror gällande nyrekryteringarna: 10 nya polisaspiranter på plats i Jämtlands län. 9 st har dessutom påbörjat utbildningen. Lovande!

Norrlands nya guld! Tacksam, för de bästa av presenter!

Skriver en replik i @ltz om att det är (S) som misslyckats med bilbesiktningen i Norrland. https://app.retriever-info.com/go-article/05721820220914de3180d5a3d6b36c5a8b2d30997eba85/227633/monitor/search?type=jwt

Jag följer ljuset #valdagen #Ⓜ️

Skriver med @JohnWidegren om de negativa konsekvenserna av de rödgrönas partiernas skogspolitik, läs mer: https://www.ltz.se/2022-09-09/fyra-forlorade-ar-for-regionens-skogsagare

Ulf Kristersson briljerar med hög energinivå, tydlighet och kan växla mellan styrka och empati. En höjdarkväll för oss moderater!

Älskar hösten 🍂 Solen bryter sig fram och det blir en vacker dag! Nu mot Härjedalen!

När allsvenskans fotbollsspelare väljer parti!

@tomasvilmunen Ja, stämmer. Jag i blå kavaj och besvikelsen är talande. Vi var många som förstod konsekvenserna..
Visa på X →DÅ stående applåder från S, V, MP och C ledamöter för beslutet i riksdagen, gällande nedläggningen av Ringhals kärnkraftverk. NU ser vi konsekvenserna! Buffert på 50 000 kr (!) önskvärt inför vintern..

ÄLGHELGA- SVENSTAVIK Valfläsk, moderatvåfflor, älgskånkkastning, moderattatueringar och många glada hejarop! Så trevligt!

Landsbygdsdebatt ( organisationen ”Hela Sverige ska leva”,HSSL) . Tidschemat spräcktes med 1 tim, pga många ämnen, pratglada partiföreträdare och spänstiga debatter. Känner mig trygg med Moderaternas landsbygdspolitik!

@CarlOskar Strålande debatterat! Bra Carl- Oskar!
Visa på X →När man blir bjuden på surströmming..💙

Öppet möte för ALLA ( även icke-medlemmar) med intresse för landsbygds och jaktfrågor! Träffa Moderaternas talesperson John Widegren i Svenstavik ( i M lokalen vid ICA). Kl 18.00.

Joelmässan! Bara i Jämtlands län: snöskoterrace på sjön..Både framgång och nederlag 😉. Se video.
Visa på X →En rolig och intensiv kampanjdag i Åre! Tack till MUF ordförande Matilda Ekeblad,Gabrielle Nyberg och alla andra. 💙

I Norrland ”slåss” vi just nu om varje surströmmingsburk o jag lyckades till slut köpa 1 st. Det får räcka till en början! Tänk er: nypotatis, tomater, Västerbottenost, gräddfil, lök, tunnbröd, messmör och surströmming.. Ni i södra Sverige, vet inte vad ni missar.

Storsjön spegelblank och en vacker solnedgång. Vad mer kan vi mer begära..

Kick off för taggade moderater i Östersunds kommun. Vi firar givetvis med tårta! Utflykt till fantastiska Verkö slott väntar och M/S Thomée ( byggd 1875) tar oss ut till ön!
