Skriver med @ElisabethSvan om att skenande priser på bensin och diesel slår hårt mot både hushåll och företag. ✅ Därför har Moderaterna lagt fram förslag i riksdagen och vunnit majoritet för att sänka literpriset i tre steg.


400
inlägg
Skriver med @ElisabethSvan om att skenande priser på bensin och diesel slår hårt mot både hushåll och företag. ✅ Därför har Moderaterna lagt fram förslag i riksdagen och vunnit majoritet för att sänka literpriset i tre steg.


Intervjuas av tidskriften @DagensArbete gällande vilka åtgärder moderaterna vill genomföra för att minska arbetslivskriminaliteten. ⛔️Arbetslivskriminaliteten drabbar både människor, företag och samhället. Kostnaden beräknas till över 40 miljarder kronor per år.


Temat ” Vem är kvinnan i grönt ?” lever vidare..😉 Kvällens fråga (nedan) i @svt :”MUREN”.


Idag debatterat mot inrikesminister Morgan J ang fjällräddningen och det faktum att flera nu säger upp sig pga för låg milersättning. De betalar därför ca 18kr/milen ur egen plånbok. En statlig räddningstjänst som räddar liv. Regeringen har det yttersta (!) ansvaret.


@SofiaStale @Ericson_ubbhult Angående regeringens arbetsmiljösatsning.. Ställer imorgon en fråga ( riksdagens frågestund) till ansvarig minister, gällande detta!
Visa på X →Budgetdebatt i riksdagen: Elisabeth S ( M) lyfter bl.a. 1. Att: Hushållens ekonomi ska stärkas. 2. Att: Arbetslinjen ska gälla- alla ska bidra. 3. Att: Sverige ska bli tryggt igen! @moderaterna


Budgetdebatt i riksdagen kl 12.30. Följ gärna.
Visa på X →Glad Påsk till er alla ! 🐣


Intervjuas av tidskriften @DagensArbete om moderaternas förslag för att motverka skuggsamhället/ arbetslivskriminaliteten. @moderaterna


JÄMTLANDSBESÖK I RIKSDAGEN! Idag besök från Hjalmar Strömer skolan ( Strömsund). Tack till trevliga och intresserade elever/ lärare. Välkommen tillbaka!


Inbjuden av moderaterna i Bräcke kommun ( Kälarne) att tala om infrastruktur, de orimliga drivmedelspriserna och det generella nuläget inom politiken. Bra och kreativa diskussioner!

Årsmöte med moderaterna i Bräcke kommun! Mötet var placerat på MidSweden 365( skidtunneln) och självklart måste spåren inspekteras. Perfekta förhållanden, som vanligt! Grattis Johan Loock till fortsatt ordförandeskap i föreningen.

Stort intresse i riksdagen för travet https://www.travronden.se/travsport/politik/a/stort-intresse-i-riksdagen-for-travet
Visa på X →@RichardHerrey @moderaterna Välkommen! Du behövs!
Visa på X →NATO 🇸🇪 Skriver i @opse om att Sverige så snabbt som möjligt behöver ta del de försvarsgarantier som bara ett fullvärdigt Natomedlemskap kan ge. Det skulle minska vår sårbarhet och bidra till stabilitet och säkerhet i närområdet. Läs mer: https://www.op.se/2022-03-23/m-sverige-ar-sarbarare-utan-nato
Visa på X →✅ INTE EN DAG FÖR TIDIGT! @P4Jamtland rapporterar om att det fd kommunalrådet ( S) Göran Bergström Strömsund, nu är medlem i moderaterna! Äntligen och välkommen till oss i Ⓜ️.

KRIS FÖR FJÄLLRÄDDNINGEN! Partisekreterare Gunnar Strömmer (M) träffade igår ordf för fjällräddningen Rickard Svedjesten. Pga för höga drivmedelspriser täcker statens ersättning inte kostnaderna för fjällräddare. Konsekvens: Uppsägningar av uppdrag.Allvarligt! @moderaterna

Träffade idag Adam Brånby, delägare till Woolpower. Woolpower har investerat cirka 100 miljoner kronor i bygget av en ny modern fabrik på 10 000 kvadratmeter i Östersund. Det innebär ökat antal anställda från cirka 120 till ca 200 personer.

En seger för moderaterna och många fler..! M får med sig KD, SD och V i att sänka priset på bensin/ diesel!

Den vackraste av arbetsplatser!

Angående NATO och NATOOPTION: så här röstade partierna idag..

⛔️ KRIS FÖR FJÄLLRÄDDARE Möte med ordförande Rickard Svedjesten (Svenska fjällräddarnas riksorganisation) gällande: Pga dagens drivmedelspriser går Sveriges 400 fjällräddare med ekonomisk förlust när de ska utföra sina viktiga uppdrag. Reseersättningen måste höjas!

@simatsek @Latens_Verax @DJPETTIGREW @SvD @moderaterna Den 11 september ( valdagen) finns det goda möjligheter.. 😉
Visa på X →Besöker idag REAXER och VD Michael Scahine ( Ösd). Deras 225 åkerier tillhandahåller tillsammans 650 fordon. Jag frågar om konsekvenserna av de ofattbart höga drivmedelspriserna. Budskap fr Reaxer: Sänk skatten NU. Således helt enl Moderaternas förslag.

@lo_malin @SvD @moderaterna De fotar resultatet efter statsministeromröstningen.
Visa på X →