I boken ”Borgerlig framtid” från 2011(!) skriver Thomas Idergard: ”Att vara liberal är att vara anhängare av ett ideologibygge som leder till orimligheter... Jag är borgerlig. Därför är jag inte liberal”. Episkt!


319
inlägg
I boken ”Borgerlig framtid” från 2011(!) skriver Thomas Idergard: ”Att vara liberal är att vara anhängare av ett ideologibygge som leder till orimligheter... Jag är borgerlig. Därför är jag inte liberal”. Episkt!


@anderslindberg Svek svider 😖
Visa på X →

Annie Lööf i talarstolen. Röstar gult för Löfven. ”Upp flyga orden tanken stilla står. Ord utan tanke himlen aldrig når” (ur Hamlet). Sveket är gigantiskt 👠 @nyheterna @svd @expressen @di @dagen @kdriks


@husse_dan @TV4 @Nyheterna @Expressen @kdriks Absolut Dan Eric, jag tackar Ebba Busch Thor varje dag i veckan! Men visionen nås också tack vare alla kristdemokrater som jobbar oerhört hårt för goda värderingar 🏆
Visa på X →Yes, vi är på god väg 👍 @TV4 @Nyheterna @expressen @kdriks






RF:s Mattias Hjelmberg intervjuar mig i podden "Idrott och politik" om civilsamhällets roll utifrån Dan Ericssons utredning "Palett för ett stärkt civilsamhälle". Vad har regeringen gjort av alla förslag? @kdriks @DNKultur @GPKultur @DNKultur @RFidrotten https://soundcloud.com/user-747174064/98-forslagen-som-rann-ut-i-sanden
Visa på X →ATT SÄGA FARVÄL – att lyssna på inför Allhelgonahelgen 🎶 Om att förlora en livskamrat. Till tröst eller stöd för andra som är i liknande situation 🙏🏻 Spotify: https://open.spotify.com/track/2EVTghVk9oQlQF81Jf5dQJ?si=2SAGZ66RRQqvDIHs9scexw
Visa på X →Alldeles lysande debattartikel om ensamhet av Jakob Forssmed (KD), ekonomisk-politisk talesperson, idag i DN👍Presenterar KD:s breda reformprogram för att mota ensamhet. https://www.dn.se/debatt/ensamheten-kostar-samhallet-minst-13-miljarder-per-ar/ @kdriks @GoteborgsPosten @aktuellt @Dagen
Visa på X →Vi är många som gläds över att Dennis Mukwege o Nadia Murad får Nobelsfredspris. Så värda detta båda två‼️ Glömmer aldrig besöket på Panzisjukhuset i Kongo och ”Mukwegeseminariet” som vi arrangerade i riksdagen 🙏🏻 @PMUInterLife @Lakarmissionen @nobelpeaceprize @svtnyheter @kdriks




@24soderb @AnderssonWij Absolut, det behövs en annan ton i riksdagen 🎶
Visa på X →Öckerö bästa KD-kommun i hela landet i riksdagsvalet med 19,6%!!! KD dessutom största parti i Öckerö kommun i kommunvalet med 27,7%. Tack alla som jobbat hårt för att nå resultat!https://valresultat.svt.se/2018/11407.html @goteborgsposten @kdriks @SvD @Dagen @Expressen @GTnyheter @bohuslaningen
Visa på X →Kulturen tar plats i valrörelsen. Dueller idag med (V) i SVT om klassikerlista/kulturkanon och i Ekot om vårt förslag med Fritidspeng till barn i familjer som lever i socioekonomisk utsatthet. https://www.svt.se/kultur/roland-utbult-kd-och-vasiliki-tsouplaki-v-i-debatt-om-kulturkanon @SvDKultur @ExpressenKultur @DNKultur @kdriks @dagenssamhalle
Visa på X →Visionen lever... @kdriks @GoteborgsPosten @SvD @ExpressenKultur @Dagen @varldenidag @AftonbladetPol




”KD VINNER VALET AV MUSIKSMAK” recension i GT. ”KD-låten” får flest getingar 🐝🐝🐝, (S) 🐝🐝, (M) 🐝 o SD en överkryssad geting. Lyssna här: https://www.youtube.com/watch?v=Jcrd5ZpNwso Inspelad i Legends studio, Nashville i maj i år 🎶@kdriks @GoteborgsPosten @SvD @ExpressenKultur @Dagen @SR_Kultur


Kulturnyheterna i SVT om vallåtar, bl.a. KD-låten som du kan höra här: https://www.youtube.com/watch?v=Jcrd5ZpNwso Spelades in i Nashville i maj i år och fick 5 🎸🎸🎸🎸🎸av 5 möjliga av Marcus Oscarsson, TV4. https://www.svtplay.se/video/18692514/kulturnyheterna/kulturnyheterna-14-aug-21-39?start=auto @kdriks @GoteborgsPosten @SvD @ExpressenKultur @Dagen @SR_Kultur
Visa på X →@BrorGandreasson @lizamaria80 Snyggaste strajpningen hittills. Go for it‼️🎯
Visa på X →Kulturnyheterna i SVT om Kristdemokraternas kulturpolitik. https://www.svt.se/kultur/kulturvalet-2018-centerpartiets-viktigaste-valfragor-1 @kdriks @GoteborgsPosten @SvD @ExpressenKultur @Dagen
Visa på X →”Det kallas demokrati...” C lägger en mkt bra motion om porrfri skola. KD röstar för, + V - övriga går emot ”av princip” 👎 @Nyheterna @svd


Det är en sedan länge en outtalad princip i riksdagen att inte rösta på andra partiers enskilda motioner även om de har ett bra innehåll. Därför faller förslaget idag om porrfilter i förskolor och skolor. http://www.gp.se/debatt/r%C3%B6sta-f%C3%B6r-porrfilter-i-skolans-datorer-1.5641222 … @Nyheterna @kdriks @Dagen @svd #svpol @sr_ekot
Visa på X →Imorgon 18/4 kommer KD i riksdagen rösta JA till C-motion om porrfilter i skolor. Andra partier röstar mot. Demokratiunderskott! @Nyheterna
Visa på X →Sara Danius lämnar, de som orsakade debaclet är kvar. Värst är alltid de som sitter tysta och låter bilan falla. @DNKultur #knytblus @kdriks
Visa på X →BARN AV SALIGHETEN. Många berättar om den värme och samhörighet som infann sig efter terrorattacken 7 april förra året. Låten "Barn av saligheten" är mitt enkla bidrag: https://www.youtube.com/watch?v=LNd7iagKLbY @SR_Kultur @KULTURNYHETERNA @ExpressenKultur @GPKultur @kulturtidskrift
Visa på X →EN SORGENS DAG. ”Det är sjuka personer som gör sådana här saker”, sa Carl Bildt i TV-Aktuellt strax efter terrorattacken den 7 april förra året. Jag tror inte att det är så enkelt. https://utbult.wordpress.com/2017/05/04/besegra-det-onda-med-det-goda/ @Dagen @varldenidag @tidningInblick
Visa på X →Om 2 veckor när vi röstar om porrfilter i skolor o förskolor är jag den förste att trycka på JA-knappen i riksdagen! @Nyheterna @SVTOpinion

