@PolisOrten Fråga: Hur många kvinnor byter kön till man efter dom? Finns det statistik?
Visa på X →419
inlägg
@Ericson_ubbhult Hon vill inte ha folkomröstning för hon vet att det blir ett nej.
Visa på X →Intressant inblick i UD. Men jag efterfrågar en inblick i hur det gick till när Halva UD postade ett brev 2018 med rädsla att fel regeringen skulle vinna valet. Ping @Utrikesdep https://www.dn.se/kultur/fore-detta-diplomaten-uds-hederskodex-ar-bade-varm-och-toxisk/
Visa på X →@beckmansasikter Vi är alldeles för defensiva. Vi måste ändra hela vårt mindset. Vi har varit ett invandringsland. Det blev inte bra. Vi skall ställa om till att inte längre vara ett invandringsland.
Visa på X →@anderslindberg Och vi skattebetalare tar smällen för "den gröna omställningen" och projekt som Northvolt. Dessutom betalar vi Vattenfalls reklam för äckliga chips. Fick precis en räkning på 600 kr därifrån. Vad fan får vi för pengarna?
Visa på X →Är genuint ointresserad av Epstein-dokumenten. Men såg ett foto på GBnews. Hur kan en högt uppsatt officiell person låta sig fotograferas i ett främmande hem i kalsongerna? Det är ju fullständigt obegripligt klumpigt. Någon verkar har gått omkring med kamera hela tiden i Epsteins hem. Också märkligt.
Visa på X →@AsaWestlund Inget parti kan vara "garant för klimatet". det styrs av krafter som vi inte rår på. Det ändras hela tiden och just nu så "brinner vi inte upp". Snacket om att styra klimatet är löjligt. Att betala dyra pengar för vansinnesåtgärder ställer i alla fall inte jag upp på.
Visa på X →Kollat väderappen. Farhågorna att ”jorden brinner upp” är tämligen överdriva den närmaste tiden. Sov lugnt kids. Det är heller inget ”extremväder”. Det är en vanlig svensk vinter som jag upplevt massvis med år. Så ni kan sova extra lugnt kids.
Visa på X →Ja att dubbla energianvändningen och samtidigt göra den fossilfri till 2040 är i det närmaste omöjligt. I sådana fall får man rivstarta med kärnkraft. https://samnytt.se/expert-varnar-sveriges-klimatmal-orealistiska
Visa på X →@YB_Sodermalm Ja, man måste ju få kritisera och diskutera olika åtgärder och handlanden. Men de som är rent oförskämda bara och går till oartikulerade personangrepp är det bara att blocka.
Visa på X →@SDTobbe Fakta är att S inte gjorde någon förändring av den huvudlösa, nästan perverst slappa regelverk för arbetskraftinvandring som Reinfeldt införde 2006. Sant är att det var M som införde regelverket dock.
Visa på X →@GulanAvci Lycka till i fortsättningen då.
Visa på X →@JohanForssell Ja, jag har påtalat det här en längre tid.
Visa på X →Elpriset når nya toppnivåer denna morgon. Bygg ny kärnkraft!!
Visa på X →@ROGSAHL Ja tyvärr har det ju noll effekt. Vi tycker alla att regeringen skall fall i Iran.
Visa på X →@YB_Sodermalm Jag tar hellre det första fallet än det andra. 🙄
Visa på X →Skavlan är en dedikerad vänstermänniska. Tycker ni @svt att det är lämpligt att städsla honom ett valår? Jag skulle tycka det var OK, om någon från det konservativa hållet fick ratta ett mysprogram som motvikt, men det kommer aldrig ske, eller hur?
Visa på X →@UlfBjereld Den svenska kultureliten är som bortskämda småbarn. Först skäller de ut henne, buar ut henne, sågar henne jäms med fotknölarna. När hon nästa år inte dyker upp, skriker de som småbarn på konsum när mamma vägrat dem en påse bilar. Och den mediala eliten stämmer in såklart. 🙄
Visa på X →Fråga 1. Hur stor del av befolkningen är intresserad av kulturelitens priser till sig själva? 2. Hur stor del är intresserade utanför Stockholms innerstad? 3. Rimligt med den mängd TV-tid och annan medial uppmärksamhet för dessa priser?
Visa på X →@MarioNawfal and when the US wants to annex Åland (security interests) they can stop your plans with the push of a button.
Visa på X →@kvartalet Frågeställning för Kvartal. Skall Skavlan verkligen få framträda i Sverige ett valår?
Visa på X →@RichardHerrey Skavlan borde aldrig få TV-tid i Sverige ett valår.
Visa på X →Orkar inte ens läsa skiten. Skavlan är en vänstertomte. Kring 2015 intervjuade han politiker. Jimmie blev också bjuden, och blev behandlad på ett helt annat sätt än alla andra. Fattar inte varför norrmannen skall få TV-tid i vårt land... jo det fattar jag ju egentligen.
Visa på X →@Ygeman Nä, folk är tämligen ointresserade.
Visa på X →@RonieBerggren Jo, ... klart det har effekt. Trump är en spelare. När det inte går att spela mer så...blir det annorlunda.
Visa på X →