@fogelklou Synthminister
Visa på X →424
inlägg
@jan_hilding @RimReson Mycket spännande!
Visa på X →@alicemedce Förmodligen vanligare än vad du tror. Det är trots allt islams kärna han/de redogör för, vilket vi kan läsa om i exempelvis Koranen.
Visa på X →Kanske var jag otydlig. Vi har alla åsikter om både det ena och det andra. Poängen är att det är helt meningslöst att som enskilda liberaler och moderater nu gör, uttala sig om vem eller vilka som enligt dem är olämpliga. Varje enskilt parti utser sina kandidater, eller vad man nu vill kalla det. Sedan ska detta förhandlas mellan partierna och till syvende och sist är det blivande statsminister som utser sin regering.
Visa på X →@missgoymother ”Slicka judarnas röv”, säger du. Kanske dags för dig att lämna Sverige.
Visa på X →@PUlvegarde Det finns tydligen två sunnimuslimska moskéer i Kristianstad. I den andra: https://www.expressen.se/nyheter/sverige/svensk-imam-i-kristianstad-i-predikan-sa-ska-du-sla-din-fru/
Visa på X →I den ena sunnimuslimska moskén i Kristianstad får besökarna bl.a. lära sig att en man har rätt att slå sin hustru. I den andra att hata icke-muslimer, framförallt judar. Anledningen till det är ett judarna (enligt islam) har trotsat Allah samtidigt som de sysslar med magi. Sedan får besökarna lära sig att judarna förtjänar ”blod […] död och fördrivning”. Allt är som vanligt således. När ska människor lära sig att islam inte är en religon som andra och att dessa moskéer inte har någonting på svensk mark att göra?

@RA31811165 Förutom att den är olaglig och att Putin är retarderad?
Visa på X →Nu har jag i och för sig inga ambitioner att bli minister. Men när jag läser att det finns flera personer i SD:s toppskikt som ”många moderater helt utesluter som tänkbara ministrar”, däribland undertecknad, undrar jag om det inte är dags för mig att ändra uppfattning i den frågan. Kanske ska jag sträva efter en ministerpost trots allt. Jag kan garantera att det finns ”många sverigedemokrater” som har starka åsikter om såväl flera av regeringspartiernas nuvarande som kommande ministrar. Anser själv att några av dem är klart olämpliga, av flera olika anledningar. Men till skillnad från dessa moderater respekterar jag de olika partiernas interndemokrati och anser att det är upp till varje enskilt parti att välja sina egna företrädare. Men det krävs kanske en viss demokratisk mognad för att förstå det. Och där har vissa moderater uppenbarligen en hel del att lära.

@Klaggdragg Som vanligt, kaxig när man är anonym. Du har naturligtvis rätt till din åsikt. Men du kan väl höra av dig när du hittar ryggraden och vågar stå för dina åsikter.
Visa på X →@IgenKent Exakt så. Och nog var Muhammed falsk alltid.
Visa på X →Detta är fantastiska nyheter. Dels för att vi nu, till skillnad från den splittrade oppositionen, visar att vi har en tydlig plan för hur vi kan gå vidare efter valet. Dels för att SD nu ges huvudansvaret för migrations- och integrationspolitiken. Det bådar gott inför framtiden.
Visa på X →@bjorn_danell Jo, du får elda böcker du själv äger, även Koranen.
Visa på X →Anne Ramberg, styrelseordförande för Uppsala universitet och vänsterextrema Expo, väljer alltså att kampanja för Folkets mujahedin, en ”shiaislamistisk sekt med en historia av terror, våld och extrema övergrepp”. https://www.expressen.se/ledare/sofie-lowenmark/anne-ramberg-stottar-sektens-propaganda/
Visa på X →@JessicaStegrud @RamonaFransson Haha, wtf. 😂
Visa på X →Yes, Britain has become a scary place.
Visa på X →Spot on!
Visa på X →Jessica ”kurden” Stegrud, den såg jag inte komma.
Visa på X →Islamisterna och deras antidemokratiska medlöpare flyttar fram sina positioner, sakta men säkert. Islamiseringen tränger allt djupare in i det brittiska samhället. Även här i Sverige ser vi liknande tendenser.
Visa på X →@kentekeroth Bifall!
Visa på X →Inget att se här. Folkutbytet är en högerextrem myt. Scrolla vidare.
Visa på X →@joei73 Halvsvensk/halvfinne. Så nog fasiken har det tuggats barkbröd alltid, även i den forna östra rikshalvan.
Visa på X →@FourSMgolds Ajaj, hur ska jag slingra mig ur det här?
Visa på X →”Utan djupa rötter i landet”. Hur tänker hon nu? Är själv född och uppväxt i Sverige. Halva släkten är svensk. Fan, till och med på den finska sidan har vi finlandssvenskar i släkten. Finland (den östra rikshalvan) var en del av Sverige i närmare 700 år, vilket för övrigt är betydligt längre än vad exempelvis Skåne (där jag är född) har varit en del av Sverige. Har aldrig känt mig som något annat än svensk (även om det finska tränger igenom allt mer ju äldre jag blir och varje gång stolpskott som Mörtvik öppnar truten). Perkele!

@Babakbozorg021 @fogelklou Ja, den har många år på nacken. Men den är lika aktuell i dag, inte minst för att det, precis som du säger, blivit mycket värre sedan dess.
Visa på X →