Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Richard Jomshof

Sverigedemokraterna

@RichardJomshof (X)

424

inlägg

Om islamisterna säger att de är här för att ta över, är de, de facto, här för att ta över. Förstår man inte det är man antigen väldigt naiv (läs: korkad) eller en medlöpare.

Visa på X

@Magnus31110521 @weimers @sdeuparlamentet Jag tar ditt inlägg som ett skämt. För jag kan garantera att vi är många, bland annat undertecknad och Charlie Weimers, som gör vad vi kan för att reversera vansinnet.

Visa på X

Jag ser att 100% skriver att regeringen har bestämt sig för att skrota ordet “islamofobi”. Det är sant, i varje fall om man ska tro vår utrikesminister Maria Malmer Stenergard (M). Även i regeringens ”Handlingsplan mot rasism och hatbrott”, från december 2024, framgår detta. Trots det valde Utrikesdepartementet att uppmärksamma ”FN:s internationella dag mot islamofobi” den 15 mars för några veckor sedan. Hade regeringen menat allvar med att skrota termen ”islamofobi”, hade man naturligtvis inte spelat detta islamistiska spel. För det är precis vad det handlar om, ett spel. Termen ”islamofobi” och FN-dagen mot detsamma, är endast ett sätt för islamisterna att försöka rikta blicken bort från allt det hat som genomsyrar islam och allt det elände islam bevisligen för med sig, detta samtidigt som man arbetar målmedvetet med att islamisera våra demokratiska samhällen. Det är tydligt att islamisterna driver FN och stora delar av den demokratiska västvärlden framför sig. Och så länge regeringen spelar detta spel är man inte trovärdig i frågan. Och på vilket sätt är det positivt att regeringen ersätter termen ”islamofobi” med ”antimuslimsk rasism”? Skillnaden kan tyckas vara stor, men det enda man gör från regeringens sida är att anklaga den som kritiserar islam och den accelererade islamiseringen för att vara rasist i stället för att lida av en psykiatrisk diagnos. Huruvida det är bättre eller sämre är kanske en smaksak. Sedan står jag fast vid att ”muslimer” inte är någon folkgrupp och att de naturligtvis måste kunna kritiseras precis som alla andra grupper, oavsett om de är religiösa eller politiska.

Visa på X

Det är precis som @weimers skriver, vi lever på lånad tid. Islamiseringen går allt snabbare. Vår demokrati är värd att försvaras och det är dags att göra motstånd.

Visa på X

@weimers @sdeuparlamentet Och då är detta ändå bara en försmak på vad som komma skall om ingenting drastiskt görs.

Visa på X

På väg till Hudiksvall för att föreläsa om islam. Jag kommer bland annat att berätta om vem den så kallade profeten Muhammed var och om hur han plundrade och mördade sig fram över Arabiska halvön. Det blir också en del om det hat som genomsyrar islam och dess källor samt om islamismens hot mot den demokratiska världen.

Visa på X

The left and the Islamists together constitute the greatest threat the democratic world has ever faced. Their common goal is to destroy the West. The left-wing media is largely on their side and has no interest in reporting the truth of what is happening in Iran.

Visa på X

Well said, Mr. Reza Pahlavi. And to the leftist media, I want to say this: Shame on you, you low-minded scumbags.

Visa på X

Naturligtvis vill Martin Aagård och Dagens ETC att vi ska krypa runt som lydiga små hundar för kamrat islam(ist).

Visa på X

Efter att ha varit nedstängt i nästan en vecka, är tydligen kontot @Ungsvenskarna uppe på X igen. Ta gärna tillfället i akt, gå in på deras konto och klicka på följ-knappen.

Visa på X

Sverigedemokraternas ungdomsförbund Ungsvenskarna har alltså fått sitt X-konto nedstängt. Detta efter ett inlägg om islam, som enligt X bryter mot ”plattformens regler om våldsamt innehåll”. Vad stod det då i det det aktuella inlägget? Jo följande: ”Sverige måste ta hotet från Islam på allvar. Vi måste stoppa alla moskébyggen och börja riva moskéer där det bedrivs systemhotande verksamhet. Vi behöver öka utvisningarna och återta vårt land.” Det finns naturligtvis ingenting i texten ovan som är vare sig våldsamt eller problematiskt. Ungsvenskarna har i själva verket helt rätt. Låt mig förklara: 1️⃣ Islam, framförallt i formen av islam(ism), utgör bevisligen ett hot mot den demokratiska världen. Vi ser problemen islam har givit upphov till över hela den muslimska världen, inte minst i det demokratiska underskottet, det utbredda kvinnoförtrycket och i hur olika minoriteter behandlas. Nu när vi vet att dessa krafter har siktet inställt på våra länder, är det dags att ta detta hot på allvar. 2️⃣ Det är ingen hemlighet att en lång rad moskéer, vid flera olika tillfällen, har avslöjats med att sprida olika former av hatiska, antisemitiska och kvinnoförnedrande budskap. Det handlar om moskéer med många gånger tydliga kopplingar till muslimska diktaturer och ibland även terrororganisationer. Dessa moskéer ska naturligtvis stängas med omedelbar verkan, samtidigt som vi stoppar bygget av fler. Jag menar, varför ska vi tolerera importerad systemhotande verksamhet? 3️⃣ Självklart är det så att vi måste bli bättre på att utvisa imamer och andra islamister som sprider olika former av hat och motarbetar vårt demokratiska system. De har ingenting här att göra. 4️⃣ Ja, det är dags att vi återtar vårt land och gör allt vi kan för att försvara det mot de krafter som vill ta vår demokrati ifrån oss. Jag förutsätter att nedstängningen är ett misstag. Om inte, är det - precis som Denice Westerberg säger - ”obehagligt” och något som riskerar att påverka den kommande valrörelsen negativt.

Visa på X

@AronFlam @martenschultz Det är nog så att den är precis det, helt meningslös. Det är därför den måste tas bort.

Visa på X

Det är bra att socialisten Magdalena Andersson är tydlig. Här visar hon öppet sitt stöd för Spaniens premiärminister Pedro Sánchez, var mål är att ge minst 500 000 illegala invandrare amnesti i landet, samtidigt som den iranska regimens flagga syns i bakgrunden.

Visa på X