@ayranundspeck @emmanohren @UlrikaW @martastenevi @gialuhr @AnnikaHirvonen @ElinSoderbergmp @JakopDalunde @bolund Thank you soo much! 💚 Proud to be and travel green 🚆
Visa på X →400
inlägg
Och regeringen drar kraftigt ner på finansieringen av skydd av skog. Ett medvetet ecocide.
Visa på X →@Ericson_ubbhult Hur mycket klimatförnekare kan man va? Frågar åt en kompis. 🫠#tönt
Visa på X →@AsaLindhagen Skam och sorg.
Visa på X →Det här är resultatet av ett industrifiske, där både haven och småfiskarna drabbas. Vi behöver bruka utan att förbruka. - Förbjud bottentrålning - Stötta småskaligt fiske som utgår utifrån ekologisk bärkraft - Stäng minkfarmarna, som matas av fiskfoder https://sverigesradio.se/play/avsnitt/2004822
Visa på X →Bra @sveaskog! 👏 Men många frågor återstår. Vad händer med sumpskogarna ni avverkningsanmält?
Visa på X →@Lars_Partelow @CarlSchlyter @mikaelgrev Lol, Södermalm? Vi hittade denna dunge i en kruka på t-centralen.
Visa på X →Glad biologisk mångfaldsdag! #biomfdag
Visa på X →Swedish-Iranian academic #AhmadrezaDjalali, arbitrarily detained in Iran, is at risk of imminent execution after Iranian state media reports that his death sentence will be carried out by 21 May. Iran's @Khamenei_ir must halt his execution & free him! http://www.amnesty.org/en/documents/MDE13/5567/2022/en/
Visa på X →Nej tack till fake news från skogsstyrelse och skogsindustri som skrämmer skogsägare helt i onödan JA tack till en implementering av EU:s naturvårdsdirektiv och skogsstrategi @strandhall @Skogsstyrelsen https://www.expressen.se/ledare/ylva-nilsson/bofinken-fick-annika-strandhall-att-avsloja-sin-okunnighet/
Visa på X →BRA! 👏
Visa på X →TACK till alla markägare som gör viktiga insatser för att värna miljön!
Visa på X →Så himla bra, skulle behövas i Sverige! Ping @strandhall
Visa på X →Tips till alla skogsintresserade: @svt:s dokumentär ”slaget om skogen”!
Visa på X →Thanks for the commitment, and thanks for connecting biodiversity crisis with the need of a ecocide law, as one of your action points! @EcocideLaw
Visa på X →@ParHolmgren @CarlSchlyter Tack Pär!
Visa på X →Bra artikel om den komplexa skogsdebatten! Det känns det nu som att vindarna håller på att vända, de gamla sanningarna ifrågasätts från alla håll. Tack alla som kämpar! @GronUngdom @skyddaskogen @greenpeaceSE @naturskyddsf @CarlSchlyter @GreiderDD @leif_oster @GretaThunberg
Visa på X →Otroligt bra att detta kommer fram. Personer som avverkat sin skog har alltså helt oinformerat varit med och sponsrat en väldigt vinklad skogsindustrikampanj... Tänker på alla de som faktiskt går före och jobbar naturnära och hyggesfritt, de måste känna sig lurade.
Visa på X →@SigridMelchior Knappast ett konststycke, vi berättar vad vi står för och vad vi kämpar för, även i regeringen. Sen får vi som riksdagens minsta parti inte med oss S på allt. Det är ingen hemlighet att vi tycker olika här. Jag skrev bland här tidigare: https://www.etc.se/debatt/satt-stopp-omvand-robin-hood-mekanism
Visa på X →Utvecklingsländer förlorar årligen cirka 1 700 miljarder (!) kronor till följd av skatteflykt. Detta är mer än världens sammanlagda bistånd... För att komma till bukt med detta behöver företag transparent redovisa sin beskattning. @JakopDalunde @miljopartiet
Visa på X →@IlonaWaldau Så du tycker jag är en hycklare när jag stöttade vänsterns utskottsinitiativ på ämnet? Eller när vi i för valet, precis som ni, c, kd och l tog ställning för land för land rapportering? Eller när jag skrev den här artikeln? https://www.etc.se/debatt/satt-stopp-omvand-robin-hood-mekanism
Visa på X →@LorentzTovatt @JoarForssell Bra jobbat Lorentz!👏
Visa på X →@MissanMissen Inte de jag känner, men osäker på @thinkper som kanske kan svara själv :)
Visa på X →Det är hög tid att försvara de sista naturskogarna, ställer om skogsbruket till hyggesfritt och ger Sveaskog nya ägardirektiv! #skogspolitik #naturpolitik #sveaskog https://www.dn.se/sverige/stenevi-och-bolund-vill-skydda-dubbelt-sa-mycket-skog/?fbclid=IwAR1Y3rzHPGfeefMVwdcJ9RhdCTKfcwT_ipn0A_b_zFLAvk3ge7Hu1bitHjU @bolund @martastenevi @miljopartiet
Visa på X →Skriver idag i Expressen om #basinkomst. När coronakrisen tog fart uppmanade FN att tillfälligt införa villkorslös basinkomst för att fattiga ska klara sig. Vilket många länder i olika former gjort.
Visa på X →