Aftonbladet: "Tre techföretag ska tillsammans investera upp till 500 MILJARDER DOLLAR i infrastruktur för AI, meddelar USAs president Donald Trump."
Elon Musk: "We are going to take Doge to Mars."
Emma Wiesner: "Låt USAs förfall bli Europas vinst"
Den breda mitten ¯\_(ツ)_/¯
Visa på X →Finbesök idag i Sveriges riksdag av våra fantastiska och engagerade företrädare från SD Tjörn!
Ett stort och varmt tack till alla mina riksdagskollegor som gjorde denna dag minnesvärd och meningsfull 🙏🏻
Tillsammans fortsätter vi att stärka vårt arbete för Sveriges bästa 💪🏻🇸🇪😊
Visa på X →➡️ I längden riskerar en hög arbetskraftsinvandring från länder som kulturellt och värderingsmässigt skiljer sig från Sverige att skapa en ny form av segregation och utanförskap. Om inget görs kommer vi att stå inför en ny medelklass i utanförskap.
Be careful what you wish for!
Visa på X →➡️ Det blev snabbt uppenbart för mig att mina kollegor hade noll chans att lära sig svenska språket, kulturen och värderingarna på arbetsplatsen, eftersom detta är nästintill omöjligt på många internationella arbetsplatser i Sverige där svenskar är i minoritet.➡️
Visa på X →Vem ska betala för arbetskraftsinvandrarnas integration?
Sista åren jag arbetade på Volvo Cars var vi 25 personer i gruppen. Chefen och Scrum Mastern var svenskar, jag var från Iran, och de resterande 22 ingenjörerna kom från Indien och Pakistan. Alla talade endast engelska. ➡️
Visa på X →Idag är det två år sedan vår kära riksdagskollega Mats Nordberg lämnade oss efter en tids sjukdom. Han är djupt saknad men aldrig glömd. Må han fortsätta vila i frid 🙏🏻🙏🏻🙏🏻
Tack, Mats, för dina värdefulla insatser för riksdagen, för demokratin och för Sverige 🖤🇸🇪🖤
Visa på X →Idag hade vi förmånen att ta emot våra fantastiska företrädare från SD Kungälv på ett heldagsstudiebesök i Sveriges riksdag. Stort tack till alla som gjorde detta besök framgångsrikt!
Jag önskar er nu en mycket trevlig hemresa och ser fram emot att höras och ses snart igen🙏🏻🇸🇪😊
Visa på X →Alla barnen sover och frugan tittar på fyrverkerierna ute. Jag sitter i fåtöljen och läser boken jag fick i julklapp av Christer Mattsson för några veckor sen.
Mitt nyårslöfte är att bekämpa islamism och antisemitism ännu starkare under år 2025.
Önskar er ett Gott Nytt År 2025!
Visa på X →@JJoovez 👎🏻
Visa på X →Familjen Farivar önskar er en glad fjärde advent och en riktigt God Jul 🕯️🕯️🕯️🕯️🎄🙏🏻😊
Visa på X →Jag ställer inte mig bakom regeringen och miljö- och klimatministerns hållning i denna fråga. Ärligt talat tar jag starkt avstånd från den.
EU:s förbud mot försäljning av bilar med förbränningsmotorer från 2035 är en kontraproduktiv och ogenomtänkt förordning som bör rivas upp!
Visa på X →Föreställ dig att du är på väg hem med din elbil som kostat dig 700 tkr och stannar vid en laddstation mitt ute i ingenstans för att ladda. Plötsligt fastnar sladden och du tvingas kalla in en verkstad för att koppla bort en 400VDC kabel från bilen.
Visst låter det fantastiskt!?
Visa på X →Familjen Farivar önskar er en mycket glad och fin tredje advent 🙏🏻🕯️🕯️🕯️🎄😊
Visa på X →Dessa bilder är inte fr gårdagens islamiska revolution i Syrien. De är fr den islamiska revolutionen i Iran 46 år sen. Varje gång islamister försökt skapa en ny samhällsordning med islam & sharia har det lett till tyranni & misär. Det kommer inte bli annorlunda denna gång heller.
Visa på X →Jag önskar er en riktigt glad andra advent🎄🕯️🕯️😊
Ikväll hade vi den traditionsenliga tomtevandringen i Safjällets naturreservat i Mölndal. Fackeltåget ledde oss fram till tomten och runt elden samlades vi för ringdans. Det var en härlig och stämningsfull upplevelse för alla 😀
Visa på X →Familjen Farivar önskar er en mycket glad första advent 🙏🏻🕯️🎄😊
Visa på X →🖤Lars Wistedt 1964 - 2024🖤
Tack för dina insatser för riksdagen, för demokratin och för Sverige 🙏🏻🇸🇪🙏🏻
Du var en kunnig och engagerad kollega, samt en djupt vänlig och omtänksam vän.
Vila i frid, vår kära vän ❤️❤️❤️
Visa på X →Det har varit en kall och stökig morgon i Göteborg, men jag är tacksam och glad över att den antisemitiska soptippen nu är bortforslad till där den hör hemma, och att Vasaparken återigen är Vasaparken.
Visa på X →Sverige behöver handlingskraft mer än någonsin!
Ganska för sent, men kraftfullt agerat av Polisen och Göteborgs stad.
Visa på X →Det är kl. 05.51 på morgonen och det är äntligen dags att riva ner soptippen. Stackars medborgarna som har lidit av det här kaoset i närmare ett halvår.
Visa på X →@C_Backstrom Självklart 👇🏻
Motion 2024/25:105 av Rashid Farivar (SD)
Om krav på enbart svenskt medborgarskap för statsråd och riksdagsledamöter
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/motion/om-krav-pa-enbart-svenskt-medborgarskap-for_hc02105/
Visa på X →Jag är medborgare i Iran, men har inte röstat i något iranskt val på över 20 år.
Jag är medborgare i Sverige och har röstat på SD i alla svenska val sedan jag fick mitt medborgarskap.
Om jag hade varit medborgare i USA, hade jag röstat på Donald Trump i valen 2016, 2020 & 2024.
Visa på X →https://x.com/rashidfarivar/status/1823083737589965305?s=46&t=Mu8nWv48yLxpEQQdoOUWBQ
Visa på X →Dear Mr. President,
Congratulations to you, your team, and the American democracy for this historic comeback. I sincerely wish you and your administration all success.
May God bless you, President Donald J. Trump, & may God bless the United States of America🇺🇸
@realDonaldTrump
Visa på X →Våldsverkarna och gaphalsarna förbereder sig för att hylla terror, mord, antisemitism och utplåningen av den enda demokratin i Mellanöstern, ute på Göteborgs gator.
Jag undrar hur många svenska politiker verkligen förstår vad ”Intifada” har stått för genom historien?
Visa på X →